Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z silnikiem 1,6 16V


majkelc

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Od jakiegoś problemu zaczęły się kłopoty z moim silnikiem 1,6 16v, a mianowicie z kołem zmiennych faz. Podczas zapalania głównie po dłuższym postoju słyszalny był charakterystyczny dość głośny hurgot, a silnik na wolnych obrotach chodził jak diesel. Nic z tym nie robiłem, bo w sumie nie wpływało to w żaden sposób na jazdę, czy tez eksploatację samochodu (no może prócz tego dźwięku podczas zapalania), a mechanik powiedział, "że do póki panu nie zgaśnie to można jeździć".

W dniu dzisiejszym, po pracy, podczas zapalenia silnika, prócz charakterystycznego dźwięku samochód mi zgasł, potem jakby zaczął palić na 3 cylindry. Przez całą drogę powrotną do domu około 5km palił na 3 cylindry, a dioda "check engine" migała. Po dojechaniu do domu i ponownym zapaleniu było to samo, palił na 3 cylindry. Bardzo Was proszę o pomoc, od czego by tu zacząć diagnostykę, co się mogło stać, że zaczął palić na 3 cylindry? cewka?

 

Samochód którego sprawa dotyczy to Megane II phII rok 2006, przebieg to 78000km

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi,

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to była cewka, to od razu by wyskoczyła.

Tutaj masz nieregularne wypadanie zapłonów i nieregularne wypadanie zapłonów przy niskim poziomie paliwa.

Na początek zacznij od wymiany świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie były podobne objawy zamieniałem cewki miejscami i zawsze wypadało na trzecim cylindrze okazało się, że wtrysk się kończył. Zamień cewki miejscami i sprawdz elm-em.

Edytowane przez marian1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to była cewka, to od razu by wyskoczyła.

Tutaj masz nieregularne wypadanie zapłonów i nieregularne wypadanie zapłonów przy niskim poziomie paliwa.

Na początek zacznij od wymiany świec.

 

Udało się :)

Wymieniłem profilaktycznie świece tak jak pisałeś, lecz to niestety nie pomogło. Problemem okazała się 4 cewka, nie dawała wogóle iskry - sprawdzone starym sposobem na wyciągniętej świecy przyłożonej do masy + startowanie silnika :).

Dzięki piękne za wszystkie sugestie i pomoc.

Edytowane przez majkelc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie ponownie,

No i odświeżam temat bo problemów ciąg dalszy... Po wymianie tej jednej cewki i przejechaniu dłuższej trasy silnik zaczął nierówno chodzić na wolnych obrotach (wyczuwalne były drgania w środku), nie przejmowałem się tym za bardzo, myślałem że może to chwilowe.

Na długi weekend wybrałem się w kolejną dłuższą podróż samochodem, wróciłem szczęśliwie, wszystko było dobrze aż do wczoraj. Po skończeniu pracy i odpaleniu auta zapalił się "kluczyk" na wyświetlaczu komunikat sprawdź wtrysk, samochód wpadł w tryb serwisowy, więc zgasiłem, zapaliłem ponownie, kluczyk zgasł, dojechałem do domu (10km) bez problemu.

Dziś rano ponownie do pracy... już miałem problem z zapaleniem samochodu, zaskoczył za 3 razem no i znowu kluczyk, komunikat sprawdź wtrysk, więc powtórzyłem procedure (zgasiłem - zapaliłem, i ok) dojechałem te 10 km. Po skończeniu pracy już mi nie odpalił... Właśnie jestem po holowaniu samochodu z racji tego że aku też mi zdechł nie jestem dziś juz w stanie nic zrobić.

Czy któryś z Szanownych Kolegów mógłby coś podpowiedzieć, co się mogło stać?

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Krakowie jakaś tragedia, na podpięcie do Clipa w ASO trzeba czekać tydzień...

Troszkę powalczyłem z Meganką:

  • przeczyściłem czujnik położenia wału, sprawdziłem go miernikiem, wygląda ok,
  • iskra jest na wszystkich 4 cewkach,
  • przepustnica ok reaguje, wyczyszczona,
  • wyczyszczony czujnik przy wałku rozrządu (również wygląda ok),
  • świece mokre, czyli paliwo dochodzi,
  • zakładam że pompa paliwa ok (słychać ją, no i świece mokre).

Co ciekawe na podstawowym OBD brak błędów...

Ja obstawiam, że przestawił się zapłon, jest taka możliwość w ogóle przy dość mocno wyeksploatowanym kole zmiennych faz? Niestety koło dawało mi już znać o sobie ze 2 lata póki wszystko było ok ja sprawę zbagatelizowałem :(

Może ktoś z Forumowiczów z Krakowa dysponuje dostępem do Clipa i byłby w stanie mi jakoś pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc, problem okazał się być bardziej złożony niż myślałem. Podłączyłem Megankę do CLIPa no i ten pokazał błąd "DF012 napięcie zasilania nr.2 czujników" nie sprawdzając wcześniej w Internecie wybebeszyłem większość czujników, sprawdziłem połączenia, potencjometr pedału gazu, odłączyłem komputer poprawiając luty na pinach od wtyczek itd... Na następny dzień trafiłem na post kolegi Gwene (http://megane.com.pl/topic/49380-scenic-ii-kreci-nie-odpala-blad-df012/) i co się okazało miałem dokładnie to samo co On przyczyną tego wszystkiego było (tak jak w poście) zwarcie czujnika ciśnienia czynnika w klimie <_< , po odłączeniu czujnika Meganka odpaliła od strzała... :notacrook:

Dziś właśnie wymieniłem czujnik, kupując jakiś zamiennik http://allegro.pl/show_item.php?item=4949700786 Niestety przy demontażu uszkodziła mi się uszczelka, a do tego nowego nie dali, więc wkręciłem go bez. Problem jest teraz taki, że autko nie załącza mi kompresora klimy... Czego to może być wina, uszkodzony ten czujnik kupiłem, czy może czynnik uciekł podczas demontażu no i wkręceniu nowego bez uszczelki?

Edytowane przez majkelc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie tez problem pali na 3 gary 1 2 4 licząc od koła (paska rozrządu).

I tu historia, jedziemy autostradą około 120 km/h zwodzirenia (???) traci siły, wciskam gaz i nic, po 20 sek biały dym z rury po 23 sek siwy dym, prawy pas, pas awaryjny, laweta...

Po rozebraniu górnej części silnika, (głowicy) tłoki ok, wymyty garnek 2 - minimalny nagar na zaworach i skrzywiony zawór ssący 3 garnka, diagnoza brak ciśnienia na świecy. Wymieniłem zawór na nowy, dotarłem go na pastę wkrętarką ciśnieniową, pastą grubszą drobną i po oczyszczeniu polerka na oleju (w ten sposób wszystkie zawory). Planowanie głowicy 150 zł, nowa uszczelka, wyczyściłem przepustnice, nowy filtr powietrza, olej silnikowy, płukanie miski olejowej + nowa uszczelka, nowy pasek rozrządu i pompa wody dla świętego spokoju, łączny wydatek na części i uszczelki papierowe 650 zł.

Potrzebne mi schematy np. Sam naprawiam Renault megane Scenic do ustawienia zaworów i regulacji luzów.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!