Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Parę pytań odnośnie Megane (początkujący)


deha21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj kupiłem Megane II Hatback 1.5dCI 81KM, rok 2004. To moje pierwsze (własne) auto, pierwsze renault i pierwszy diesel w ogóle (wcześniej się na benzynie jeździło). W związku z tym mam kilka pytań.

1. Kontrolka taśmy airbag mi się świeci. Gdzie mogę kupić taką taśmę. Chodzi mi o samą taśmę bo wiem, że głownie sprzedawane są taśmy z jakimś oprzyrządowaniem. Nie umiem znaleźć samej taśmy.

2. Ponoć silniki diesla trzeba od czasu do czasu dotrzeć. W instrukcji nie znalazłem takiej informacji, ale dowiedziałem się, że powiedzmy raz na dwa tygodnie trzeba przejechać się przez chwilę na wysokich obrotach (np. na trzciem biegu przy 70km/h). Prawda? Co ile tak robić i ile taka jazda ma trwać?

3. Czy da się w radiu manualnie wstukać częstotliwość stacji? Niestety nie umie mi znaleźć Antyradia ;)

4. Jak włączyć wskaźnik poziomu oleju? Nie umiem znaleźć, a poprzedni właściciel jakoś kombinować żeby pokazać i w końcu wyszło ale nie wiadomo jak :P

5. Da się coś z tym zrobić (załącznik)? Generalnie nie przeszkadza, ale jeśli się da to dobrze byłoby to ogarnąć bo z czasem może więcej odejść (tak miałem w poprzednim samochodzie).

6. Gdzie sprawdzić ile dokładnie KM ma mój model? W karcie pojazdu ani innych dokumentach nie ma. Jest tylko oznaczenie 74kW. Według Wikipedii nie ma takiego modelu z 74kW. Nie ma też modelu który ma naliczniku 250km/h jak u mnie. Dobrze byłoby też sprawdzić jakie inne parametry ma mój model, np. ilość poduszek powietrznych (poprzedni właściciel mówił o 4 albo 6, sam nie wiedział).

7. Żeby jeździć oszczędnie i w miarę dynamicznie, ile tys. obrotów muszę mieć na wskaźniku? Tak na oko oczywiście. Albo spytam inaczej, ilu obrotów nie przekraczać przy standardowej jeździe?

8. Czy rzeczywiscie diesla gorzej radzą sobie przy mrozach z odpalaniem? Może warto się wyposażyć w coś typu powerbank dla auta, np. miniakumulator.pl?

9. Moje auto było sprowadzane z Francji. Da się zmienić może język menu w jakiś sposób? Przynajmniej na angielski :P

Edytowane przez deha21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Może nie ma poduszki bocznej czy przedniej. A słychać przy skręcaniu kierownicy stukanie?

2. Na dłuższą trasę np. Autostrada czy expresowa.

3. Da się ustawić manualnie tylko były kilka typów radia w tym megance.

4. Wskażnik poziomu oleju pokazuje tylko przy uruchomieniu silnika.

9. Da się zmienić język w komputerze ale potrzebny diagnostyka Clip do Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Może nie ma poduszki bocznej czy przedniej. A słychać przy skręcaniu kierownicy stukanie?

2. Na dłuższą trasę np. Autostrada czy expresowa.

4. Wskażnik poziomu oleju pokazuje tylko przy uruchomieniu silnika.

Dzięki za odpowiedź.

1. Słychać szuranie czasem przy skręcie kierownicy. Czasami ten błąd jest, czasami nie ma. Dziś rano jechałem to był, po południu już nie wyskakiwał.

2. Czyli jak wyjeżdżam na dłuższą trasę to żebym dotarł silnik? Te 70kmh na trzecim biegu będzie dobrze? Jak długo tak jechać?

3. Hmm mi się w ogóle nie pokazuje...

Sorry jeżeli moje pytanie i odpowiedzi są lamerskie, ale tak jak mówię, to moje pierwsze auto i pierwszy diesel dlatego warto by było coś się dowiedzieć bo wiedzę mam niestety zerową jeśli chodzi o takie technikalia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.2. Na pewno nie wskazane zrobić to na zimnym silniku. Może bardziej chodzi aby turbina trochę pochodziła. na pewno też dobrze zrobisz jak po dłuższej trasie i szybszej jeździe chwile zostawisz aby samochód pochodził wtedy turbina trochę się schłodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Hmm mi się w ogóle nie pokazuje..

Widocznie masz wypięty czujnik poziomu oleju. Ja też to miałem. Po polsku (mam phII z polskim językiem, w phI nie było polskiego) mam komunikat "Poziom oleju OK." i wtedy jak kliknę przycisk w manetce od wycieraczek, to pojawia mi się poziom oleju w formie graficznej. Obecnie mam same kółeczka, bo jestem właśnie po wymianie oleju. Bodajże kropki, albo podkreślenia (?), wskazują, ile brakuje oleju do poziomu maksymalnego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

podpinam się do tematu.

Jestem tu nowa, mam od początku lipca Renault Megane 2, 120kM, 1,9 Dci. Wcześniej jeździłam już dieslem tyle, że corsą, mamy, bez turbiny i wogóle, także trochę inaczej się jeździ niż moją meganką.

Moje pytanie kiedy najlepiej zmieniać biegi? Gdzieś czytałam, że najlepiej 1800-2000 obrotów ale czy to prawda? Wydaj mi się, że turbina "ciągnie" od 2 tys. obrotów.

Ile może palić? Komputer pokazuje mi 6,9-7,2. Tankowałam do pełna i po przejechaniu jakichś 200km znowu zatankowałam do pełna i wyszło, że pali około 6 litrów. Nie byłoby jeszcze tragedii, ale jeśli komputer pokazuje 7 to trochę dużo jak na diesla? Dodam, że mój tata kupił sobie R. Megane 2006 po lifcie, 130KM i komputer pokazuje mu około 6 l, a pali mu 5!

Możliwe, że jeździ ekonomiczniej niż ja.

Czyli jak najlepiej jeździć?

Co do grzania świec. Moja Meganka odpali nawet jeśli nie mam włożonej karty w czytniku, tylko jak leży w pobliżu. Czy mogę włączyć sam zapłon przyciskiem start, na "luzie" bez wciskania żadnego pedału i poczekać aż się świece zagrzeją, czy auto robi to automatycznie podczas zapalania już na wciśniętym hamulcu? Wydaje mi się, że samochód sam sobie je grzeje i silnik uruchamia się po odpowiednim czasie, ale wolę zapytać.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Masz zapewne hands free dlatego nie wkładasz karty do czytnika. Samochód sam automatycznie odpala po podgrzaniu świec, w zimę jest bardziej widoczne. Spalanie zależy od bardzo wielu czynników, świece, filtry stan silnika itd, kultura jazdy, odcinki, załadowanie samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

podłącze się pod temat .szukam megane rs 2 na oku jest kilka .na co zwrócić uwagę? jak sprawdzić kondycje np. turbiny? czy oznaczenia suszarki są widoczne żeby nie naciąć się na jaką inna wstawioną, bo wiadomo jak handlarze robią?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!