Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujniki parkowania niefabryczne - pomoc w wyborze


Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

W swojej Megi nie mam czujników parkowania. Zastanawiam się nad tym żeby takowe zainstalować. Chciałem się Was podpytać czy ktoś może coś polecić. Ceny są od 30 złotych do nawet 1000. Nie zależy mi na wyświetlaczu, wystarczy sam "pikacz", raczej wystarczą mi na tył. Jeżeli ktoś może się podzielić doświadczeniami to będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie uniwersalne, zarówno te po 30 zł jak i droższe (bez przesady z tym tysiącem) takie około stówy to praktycznie to samo.

Wszystkie wyprodukowane w chinach i działają podobnie.

Zakresy według opisów są już od 2m ale w praktyce wystarczają te od 1,5m ze zmienną częstotliwością "PIPNIĘĆ"

Niektóre mają na buzerze przełącznik jego głośności na 3 progach. Wyłączony, połowa głośności i pełna.

Można sobie taki zakupić. Wystarczy jednak i taki bez regulacji głośności, a sobie ją dopasować przez zaklejenie buzera szkotem i zrobieniu w nim odpowiednio mniejszego otworu.

fabryczny ze sceniola też tak mam "wyregulowany".

Jeszcze inna różnica to dodatkowe złącza na kablach zaraz przed czujnikami.

Może być ale nie musi.

Wszystko zależy jak instalację będziesz prowadził.

Akurat w ostatnich dniach montowałem taki tani zestaw w Cordobie syna. (wczoraj ukończyłem)

Buzer jest bez regulacji, bez wyświetlacza, (bo faktycznie jest zbędny co wiem z własnego doświadczenia) czujniki na długich przewodach bez złączek w okolicach czujników.

Działanie od 1,5m do 30cm gdy jest już ciągły dźwięk.

Instalację prowadziłem wewnątrz plastikowej skorupy zderzaka, by przez otwór wentylacyjny ukryty pod zderzakiem za lewym tylnym kołem dostać się do bagażnika.

Przy następnym zdejmowaniu zderzaka bez problemu będzie można wyciągnąć całą wiązkę 4 kabli z ich wtyczkami, po odpięciu od centralki.

W takim przypadku złącza na przewodach przed czujkami są całkowicie zbędne. Nawet by przeszkadzały w montażu kabli.(mocna taśma klejąca)

Jedynie co musiałem dorobić to przedłużyć przewód od buzera do centralki, która jest na boku bagażnika przymocowana na rzepy (też moja zmiana) Wymyśliłem sobie, by buzer (do ewentualnej regulacji głośności) był łatwo dostępny czyli w skrzynce bezpieczników i przekaźników pod kierownicą.

Prowadząc kabel pod plastikowymi nakładkami progów, wzdłuż fabrycznej instalacji, zabrakło mi tego kabla około 1m, na wysokości oparcia tylnej kanapy.

Na szczęście miałem taki przewód zakończony identyczną wtyczką do centralki z kilka lat temu zdemontowanych starych czujników ze sceniola starszego.

Dołożyłem 2 goldpiny trochę lutowania termokurcza i przedłużacz gotowy.

Cały układ działa jak powinien, nie ma co przechwalać ani na co psioczyć. Nie ma też sensu przepłacać licząc na jakieś cuda skoro cena wyższa.

A tak to wygląda zabudowane na tyłku Cordoby.

post-2372-0-78528000-1461053479_thumb.jpg

Mam jeszcze kilka z początkowej fazy montażu czyli procesu wyznaczania punktów wiercenia.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-czemu czujniki są na różnych wysokościach?

dokładnie tak jak podpowiedział kol. karllo. Przed wierceniem otworów postanowiłem profilaktycznie zdemontować zderzak (pierwszy raz montowałem w aucie grupy VW) i napotkałem stalowe wzmocnienie zderzaka.

By go nie wycinać postanowiłem 2 środkowe czujniki podnieść o 2cm według planowanego wymiaru, by wyszły zaraz nad belką a w styropianowym wypełnieniu zderzaka. Zewnętrzne są tak jak planowałem na najbardziej wysuniętej do tyłu wysokości, te jednak trafiły już poza długością belki.

Z tego co widzę na drogach, to wiele aut nawet fabrycznie zabudowane czujniki ma tak rozmieszczone.

Nie ma też większego znaczenie takie ustawienie w wyczuwaniu i sygnalizacji przeszkody.

Gdyby Cordoba posiadała hak, to tej szerokiej fabrycznej belki już by nie było i czujniki mogły by być zamontowane na jednakowej wysokości. Belka haka jest dużo niższa i wchodzi zamiennie zamiast tej fabrycznej w podłużnice.

 

Tu ta wspomniana fotka

post-2372-0-30281700-1461107355_thumb.jpg

 

Dodano: 20 kwi 2016 - 01:13

Kuzyn montował u siebie zestaw Valeo, wszystko potrzebne do montażu było w pudełku

W pudełku jakie kupiłem też wszystko było. Chiński producent jednak nie przewidział, że będę miał kaprys poprowadzić buzer aż pod kierownicę i to dokładnie tak jak leci fabryczna instalacja w aucie. Nie przewidział także, że zamiast dołączonej dwustronnej taśmy klejącej, ja będę to chciał mocować na rzepach technicznych, które mocują podobnie, ale pozwalają centralkę i buzer wielokrotnie odklejać w razie potrzeby zaglądnięcia do środka czy wymiany.

Dlatego zabrakło tego 4m przewodu do buzera i dokładałem 2x5cm rzepa z klejem.. (metr w Tesco kosztuje 5 zł)

Przypuszczam, że nawet gdybym zakupił najtańszy zestaw Valeo "Beep & Park Nr 1 632000" za 273zł, czyli 7 razy przepłacił, to napotkałbym na ten sam problem, bo długości przewodów zazwyczaj są znormalizowane.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Ja zamontowałem czujniki z wyświetlaczem oraz buzerem. Kupiłem na znanej wszystkim stronie internetowej. Cena bardzo rozsądna. Przewody do czujników różniej długości. Zamontowane są już ponad rok i działają bez zarzutu. Wyświetlacz zamontowałem z tyłu. Dźwięk słychać, wskazania nie zawsze(pasażer zasłania). Dla porówniania jeździłem kilkoma samochodami różnej klasy z oryginalnymi czujnikami, czujniki które zakupiłem ocenia pozytywnie. Dobry stosunek ceny do jakości(działania, bo produkt mocno chiński)

 

W ramach pomocy technicznej w MIII wersji HB od wewnątrz zderzaka zaznaczone są miejsca do montażu czujników(X). W tych miejscach nic nie przeszkadza.

Zamontowałem w tych miejscach oraz dokonałem pomiaru zgodnie z zaleceniami producenta, mniej więcej wszystko się zgadza.

Największy problem miałem ze znalezieniem zasilania. W HB światło cofania jest w klapie bagażnika. Dowiedziałem się który przewód odpowiada za zasilanie. Dołączyłem się do wiązki pod plastikami w progu po lewej stronie obok tylnej kanapy. Centralkę ukryłem po lewej stronie w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swojej strony mogę polecić czujniki od polskiego dystrybutora. Zwą się STIG 30 (najprostszy model z buzerem). Mam je w dwóch autach (Astra H i CROMA II) i naprawdę dają radę. Może nie mają takiego zasięgu jak fabryczne, ale za te około 100 zł cieszą jak zasiłek uchodźce.

W zestawie znajduję się wszystko co może być potrzebne do montażu.

Edytowane przez _Lewel_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam również STIG z lustrzanym wyświetlaczem. Zamontowałem a lewym tylnym słupku, kabel umieściłem pod plastikami, widać w lusterku. Dałem trochę na rogach i czasami niepotrzebnie łapie coś z boku np. w garażu w bramie futryny, ale to jest pojedyncze piknięcie i na wyświetlaczy np. 1,0 m. Cena koło 100 zł, otwory 20 mm, w najtańszych chińskich 22,5. Z drugiej strony mam taki najtańszy chiński w Carismie, jeden czujnik padł mi na początku, wypiąłem i jeżdżę na 3 już ze 4 lata, działa bez zarzutu, jedynie wyświetlacz dałem centralnie z tyłu nad szybą i widać odwrotnie w lusterku, ale da się przyzwyczaić. Jednym i drugim przy widoczności zerowej podjeżdżam na centymetry, gorzej mam przód wyczuć. STIG staranniej wykonany, warto dołożyć te parę złotych.

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koniec końców kupiłem Valeo, za 200 złotych na Alledrogo. Mechanik mi za 80 złotych zamontował w fabrycznych miejscach. Jedyna wada tego zestawu to dosyć cichy buzzer. Musiałem go przełożyć bliżej kabiny bo przy włączonym radiu czy szumiącej klimie prawie nie było go słychać. Głośnik przykleiłem pod tylną kanapą przy drzwiach i teraz jest OK. Jeżdżę z 2 miesiące i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!