Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zablokowane, zaciśnięte hamulce na wszystkich czterech kołach.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Moja Megi jest unieruchomiona z powodu zablokowanych 4 kół, dla łatwiejszej diagnozy stwierdzę że na 100 % na 4 bo było to sprawdzane :)

Teraz krótki opis jak do tego doszło, jadąc sobie normalnie z każdym kilometrem (jazda po obrzeżach miasta czyli używałem w tym czasie hamulca) zacząłem czuć że samochód jest coraz cięższy, w pewnym momencie stwierdziłem że to hamulce z racji że wymieniłem cały komplet z tyłu (tarcze, i klocki) nie chciałem ryzykować że je zajadę bo jeszcze były na dotarciu więc zjechałem na pobocze, tam po chwili pomimo że się nie ruszałem ale samochód chodził szczęki się tak zacisnęły że się ruszyć nie dało, pedał był do połowy całkiem luźny a od połowy twardy że się ani centymetra nie wciskał.

Odpiąłem akumulator na 10 min, zaciski puściły, udało mi się prawie dojechać do domu, po drodze ani razu nie użyłem hamulca nożnego, hamowałem jedynie silnikiem i ręcznym, gdy jechałem pod górę już blisko domu hamulce się znowu zacisnęły, tym razem odłączenie akumulatora nie pomogło, ale samoczynnie się odblokowują tak w ciągu godziny....

A teraz to co zrobiłem,

--Wymieniłem pompę, zmieniłem płyn, odpowietrzyłem i po 5 kilometrach to samo....

--Serwo działa na 90% poprawnie a z tego co mi wiadomo nawet w przypadku uwalonego serwa hamulec działa.

--ABS sprawdziłem jedynie w taki sposób że wyjąłem bezpiecznik ABS, więc nie wiem czy jest to wiarygodny test

 

Dzwoniłem do 3 serwisów Renaulta, żaden z nich nie miał nigdy z taką usterką do czynienia.

I ty moje pytanie co się dzieje? internet milczy znalazłem jeden podobny temat z Reno Safrane ale tam winna była pompa.

Dodam że mam uszkodzony pierścień magnetyczny w tylnej tarczy więc zegary mam kolorowe ale nie sądzę że ma to związek a może?

Ahh i ostatnia rzecz, wiele raczy czytając forum przewijała się w tematach jakaś "lista" z ludźmi posiadającymi Clipa :P Czy wysłałby mi ktoś tą listę, może clip by coś powiedział :)

Za wszelkie rady dziękuję ! :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy twoje problemy zaczęły się od uszkodzenia pierścienia ABS? Wygląda na to że elektronika w ABS'e szaleje.

Edytowane przez darekr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to tak i nie, bo pierwszy raz rozebrałem 2 tyg temu ale wtedy uszkodzonego pierścienia nie założyłem, i goła stara tarczę włożyłem z powrotem. I wyświetliły się błędy ale samochód jeździł poprawnie, potem jak już zrobiłem tarcze i łożyska to założyłem podreperowany uszkodzony pierścień. I fakt po tym to się zaczęło...

Można jakoś wyłączyć ABS? Lub jakiś namiar gdzie jest sterownik?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn wymieniony, wszystkie cztery hamulce zaciąga tak samo mocno, i do tego nie zależnie czy użyję hamulca czy nie. Hamowanie przyspiesza, tak samo jal jechanie pod górę, ale samoczynnie po kilku kilometrach też się zacisną.

Na razie nic nie robię, bo jestem za granica (wiem że piszę bez Polskich znaków).

 

Jak wrócę to zacznę od ściągnięcia tego wadliwego pierścienia, może on powoduje że komputer świruje?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z racji że wymieniłem cały komplet z tyłu (tarcze, i klocki)

Coś ci po prostu nie wyszło z tą wymianą,prawdopodobnie cały czas ci przycierają klocki,nagrzewają się , płyn "gotuje się" i powiedzmy wzrasta jego objętość. Blokuje ci koła, po ostygnięciu wraca do normy i ciśnienie spada - hamulce puszczają. Jak ci zablokują następnym razem,sprawdź które koła są ciepłe i tam popuść odpowietrznik.Kiedyś sam to przerabiałem.

Wymiana pompy-raczej zbędna; ABS można odłączyć bezpiecznikiem, można kostkę rozłączyć.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak odpiąłem ABS i bezpiecznikiem i kostką przy pompie, a możliwe jest że to wina za mało skręconych tłoczków przy wymianie ?

Odpowietrzałem dokładnie no ale zrobię to jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie :!: ABS nie może powodować blokowania samoczynnego kół podczas jazdy :!: Przyczyna źle wymienione klocki hamulcowe (nie dokręcone do końca tłoczki w tylnych kołach, źle wyczyszczone gniazda klocków w prowadnicach). Grzeje się płyn (i to bardzo), grzanie powoduje zwiększenie objętości płynu i samoczynne zaciskanie się tłoczków. Nie ma nic wspólnego z systemem ABS-u ani z uszkodzonym pierścieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdziwię Cię kolego ale wiem jak się robi takie rzeczy, prowadnice wyczyszczone, sprawdzone uszczelki i wciśnięty smar pod nie, do tego tłoczni cofnięte odpowiedni (na równi z uszczelką. Do tego powiem że klocki w prowadnicach chodzą płynnie. I jak już mówiłem nie trze mi cały czas, wiec płyn się nie gotuje, zaczyna nagle zaciskać i po 20-30s są już koła zablokowane.

 

Odpięcie czujników ABS nie pomogło, byłem u elektromechanika, pojeździłem tył przód u niego żeby mi zablokowało klocki i co się okazało program który powinien popuścić po kolei koła nie dał rady, elektronika działa, wiec ostatni możliwy element to "pompa ABS" a raczej rozdzielnica uległa jakiemuś mechanicznemu zatarciu, i płyn ma tylko jednokierunkowy przepływ to powoduje to co się dzieje... Dowodem na to jest że normalnie gdy mi zablokuje to po 2-3h mi odblokowuje, gdy zablokowało i odpiąłem kostkę od ABS to przez 2 tyg jak mnie nie było hamulce nie puściły.

 

Teraz pytanie za wyciąganie pompy brać się od dołu czy od góry? Pompę ABS patrząc od przodu mam po lewej stronie, za silnikiem tak w środku.

Dzięki za Pomoc :) Napiszę jeśli się uda, może ktoś jeszcze będzie miał takie cuda o których chyba 15 mechaników lub więcej w Krakowie nie słyszało xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!