Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci zmiana oleju -profilaktyka


diabel1984

Rekomendowane odpowiedzi

A tak z ciekawości to co maja panewki do ciśnienia oleju?

Przecież to tak naprawdę podkładki między korbowodem a wałem.

 

ps. Nie powtarzam tego jak mantrę. Tak po prostu jest.

Przyznam się że mam w domu pracownika serwisu renault i fakt polecają 5W40 i takim tez swój zalewam ale jak już wlejesz 10W40 to nie można przejść na niższe W. Oczywiście w wielu przypadkach nic się nie stanie ale czy chcielibyście trafić na ten "rzadki" przypadek w którym akurat po waszej wymianie "lepszy" olej wypłuka nagar z pierścieni i zatrzecie silnik? Po co ryzykować? Zadzwoń do jakieko kolwiek serwisu nie koniecznie Renault to usłyszysz dokładnie to samo. Wasza decyzja wymieniajcie na lepszy.

Pozdrawiam

Edytowane przez Grzechuuu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra panowie nie ma się co kłucić, ja wymiany oleju z 10w na 5w też nie popieram, ale renault to renault..:)

Mam bardzo ważne pytanie, które panewki lecą w tych motorach, korbowe czy główne?? I co z panewkami na swożniach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości to co maja panewki do ciśnienia oleju?
poczytaj sobie o filmie olejowym

 

Przyznam się że mam w domu pracownika serwisu renault
ci z serwisu sa zawsze najlepsi. oddasz im sprawne auto, a wyjedziesz uszkodzonym. taka uroda serwisów ASO.

BTW - LPG to też suche paliwo? :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAK ZAWSZE POLSKA MENTALNOŚĆ, ZAMIAST ODPOWIADAĆ NA KONKRETNE PYTANIA TO ZAŚMIECACIĘ BEZSENSOWNYMI WYPOWIEDZIAMI (TEMPE MĘSKIE PRZEPYCHANKI).

Miska olejowa zdjęta w moim aucie, panewki na wierzchu, coś napiszę jak zostaną ocenione.

 

Dodano: 29 kwi 2016 - 21:35

Panewki są jak nowe, wymiana jest bezsensownym ryzykiem i wydaniem pieniędzy.Okazało się że do demontażu miski trzeba wyjąć silnik -auto masakra.Jak już go wyjąłem zrobiłem sprzęgło, okazało się że turbo jest tak zasrane olejem że stwierdziłem iż trzeba ją regenerować, olej był wszędzie , cały silnik od spodu zawalony.Tak nawiasem mówiąc posłuchałem się z oględzinami panewek podobnie jak z wymianą pompy i pewnie jak pierwsze tak i drugie było nie potrzebnym wydaniem pieniędzy.W internecie jest stek bzdur na temat tych silników pisanych przez zapewne użytkowników aut z przebiegiem 136 od handlarzy :_) a w rzeczywistości 500 tyś,lub przez zwolenników szmeldzwagenów i z nim skundlonych. Ps mój znajomy kupił skodę 2003 rok 1,9 tdi , przebieg 288tyś, zapłacił 12 za nią w zeszłym roku i wydał na naprawy jak do tej pory 13-doszło do samozapłony silnika , wyszły korbowody bokiem, rozwaliło turbinę, do tego dwumasa sprzęgło, komplet tarcz przód tył, klocki i od chu....innych pierdów w sumie razem 23 tyś z zakupem :-)

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu w aucie, który jeździsz był często wymieniany olej.

Sporo 1,5 i 1,9 dCi z roczników do ok. 2006-2006 przekręciło panewki jeszcze przed osiągnięciem przebiegu 200 tyś km.

Są to informacje z polskiego ASO oraz z własnych doświadczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Tak sobie dziś szedłem po swoim zakładzie pracy (zakłady chemiczne police )i napotkałem ciekawy pojazd :-))

Był to kangur dci 1,5 , koniów nie wiem ile miał, ale jak spojrzałem na jego stan musiałem zapytać kierowcy o przebieg i serwisowanie.Stan auta hmmm agonia, jedna wielka pordzewiała puszka na kołach, bez dowodu rejestracyjnego nawet jak się okazało :-p, rocznik 2001 , na drzwiach jeszcze stare oznaczenie dci z niebieskim "i" na końcu, a teraz najlepsze, przebieg 428 000.Pytałem właściciela o awarie silnika, ponoć od nowości zero, o wymiany czego kolwiek (olej, filtry )nie pytałem bo i po co , stan samochodu wszytko mi powiedział :-)

Więc nie wiem o co chodzi z tymi awariami tych motorów, układ zasilania delphy ,nic nie naprawiane, paliwo lane oby coś w baku było, więc nie rozumiem :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam po przerwie, powoli kończy mi się sprzęgło, przy okazji jego wymiany ponownie zajrzę do miski olejowej i chyba mimo wszytko je wymienie..oleju nie bierze po przejściu na 5w40 :-) mam przejechane 4k km od wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeżeli chodzi o olej to nigdy nie przechodzi się z 15w na 10w ani z 10w na 5w. Nie słuchaj żadnych rad takich jak napisał tomaszozog1990.

Pisze że powinno przechodzić się z oleju gorszego na lepszy czyli wg jego rozumowania z 15w na 10w potem na 5w kończąc na 0w.

tomaszozog1990 jak zatem wytłumaczysz fakt że nowe silniki zalewane są własnie olejami 0w lub 5w a potem wraz z coraz większym przebiegiem przechodzi się na "wyższe W" aby dojśc do 15W a potem co znowu coraz niżej? BREDNIE. NIgdy ale to nigdy nie wlewa się lepszego oleju niż olej jakim silnik został zalany wcześniej.

Chodzi o to że jak był lany 10w40 a wlejesz 5w to ten 5w może wypłukać Ci nagar z tłoków i zatrzesz silnik. Widziałem taka akcję na własne oczy. Jak nie wierzysz albo nie chcesz wierzyć zadzwoń do serwisu oni chętnie przez telefon pomogą.

Pozdrawiam

Od kiedy nagar uszczelnia silnik? Skoro po wymianie na olej 5w zaczyna lecieć każdą dziurą olej to znak.ze silnik.jest zajechany. Śmieszne rzeczy piszesz. Olej należy stosować taki jak zaleca producent w tym przypadku jest to co najmniej 5w, poza tym przy rozgrzaniu oleju w silniku do temperatury roboczej czy to 5, czy 10w ma porównywalną lepkość.

 

Wysłane z mojej Xperii Z1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnym miejscu nie napisałem że nagar uszczelnia silnik.

Jak każdy wie to nagar odkłada się zawsze.

Po wlaniu oleju z niższym "W" może po prostu zostać wypłukany.

Jak już wspomniałem widziałem to na własne oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!