Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cieknący olej z rury od turbo


SzczepanChelsea

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wczoraj zabrałem się za czyszczenie EGRu i wymianę filtrów. Po złożeniu wszystkiego przejechałem dosyć dynamicznie około 150 km. Po tym czasie, przy próbie szybszego ruszenia ze świateł auto nagle straciło moc. Zachowuje się jakby miało ze 30 KM i nie chce się w ogóle wkręcać na obroty. Na biegu jałowym, wciśnięcie pedału gazu do końca daje maksymalnie 4 tysiące obrotów. Zauważyłem, że z tej rury, która idzie od filtra powietrza do turbiny (taka z membranką zamkniętą w plastikowej puszce), na dole tej rury wycieka olej. Przy dodawaniu gazu ucieka także stamtąd powietrze. Na łączeniu tej rury z turbo nie mam żadnej uszczelki, dzwoniłem do serwisu, mówili mi że tam żadnej nie ma. Ale jak to możliwe?! Przecież tamtędy płynie olej, więc chyba uszczelka być powinna. Podejrzewam, że podczas demontażu tej rury (przy czyszczeniu wszystkiego) ta uszczelka mi z niej wypadła i nawet jej nie zauważyłem. I tutaj moje pytania.

1. Czy tam powinna być uszczelka? Jeśli tak, to gdzie ją można dostać?

2. Czy nieszczelność przy tej rurze może dawać takie objawy?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!

Renault Megane II 2004r, 1.5 dci z wtryskami DELPHI, 270000 przebiegu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki tam nie ma bo i po co? Rura jest gumowa i wystarczy porządnie dokręcić opaskę zaciskową mocującą tę rurę na wejściu do turbiny.

 

Przecież tamtędy płynie olej, więc chyba uszczelka być powinna

Tamtędy powinno płynąć tylko powietrze zassane z filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta puszka z membranką, która jest na tej rurze? Membranka jest zdecydowanie olejowa i tak samo, wpływa do niej olej przez ten przewodzik. Jeżeli w takim razie jest tam olej, to co może być tego przyczyną? Podkreślam, że olej jest tylko od tej membranki w dół rury. Powyżej idzie to do filtra powietrza i tam jest sucho. Opaska jest dokręcona, więc skąd ta nieszczelność?

 

Dodano: 04 maj 2016 - 11:37

Dodam może zdjęcie tej rury, żeby było jasne o czym mówimy :)

post-91208-0-02525800-1462354653_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o tę puszkę z membranką w środku to jest to odma i w niej faktycznie może być trochę oleju. Sama puszka jest wciśnięta w grubą rurę dolotu i jest uszczelniona dwoma pierścieniami gumowymi. Mocowanie jest dwoma zatrzaskami.

post-4670-0-16302600-1462358048_thumb.jpg

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się dorobiłem. Jechałem teraz do pracy i przy odpalaniu poszedł z rury siwy dym. Chwilę przejechałem i podczas przyspieszania czasami słychać takie głośne grzechotanie pod maską. Szczególnie podczas jazdy pod górkę a z auta non stop leci dużo siwego dymu. Jakiś pomysł co się mogło stać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to grzechotanie to może być objaw turbo?

 

Dodano: 04 maj 2016 - 18:09

Dodatkowo, jak już zaczyna się to terkotanie to mimo zdjęcia nogi z gazu auto zaczyna samo przyspieszać i zwiększać obroty. Wciśnięcie sprzęgła jeszcze pogarsza sytuację, dopiero wrzucenie innego biegu i "strzelenie" ze sprzęgła uspokaja silnik. Auto jest już umówione na jutro do serwisu i teraz pytanie czy mogę dojechać tam o własnych siłach? Nie chcę czegoś dodatkowo uszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę za późno ;) dojechalem tym do serwisu, kilka razy musiałem dusić to rozbieganie, ale mi się udało. Gdybyście zobaczyli filmik z granatowa Megane dymiaca na pół Warszawy to znaczy że ktoś mnie nagrał. Turbo do wymiany, cena 1500 zł za zamiennik firmy kkk. Opłacalna cena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!