Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektryczna szyba przestała działać


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam następujący problem który powtórzył się już drugi raz: Szyba od kierowcy po opuszczeniu nagle przestała działać, nie da jej się zamknąć ani opuścić. Z resztą szyb wszystko ok. Próbowałem ją zamknąć z pilota, ale żadnej reakcji. Już kiedyś mi się przydarzyła taka sytuacja, wtedy po zamknięciu drzwi wszystko wróciło do "życia" teraz już niestety nie. Proszę o jakieś wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem parę dni temu podobny problem. U mnie szyba otworzyła się bez problemu, nie chciała się podnieść. W pierwszej kolejności sprawdziłem bezpiecznik - sprawny. Później sprawdziłem przyciski od sterowania szybami (miernikiem elektrycznym sprawdzałem czy odpowiednio zwiera obwód) - działały prawidłowo. Kolejna sprawa to nasłuchiwałem, co się dzieje przy naciskaniu przycisku (na włączonym zapłonie) - było słychać lekkie pukanie / cykanie w okolicy silnika pod tapicerką (reakcja na sterowanie była, jednak silnik nie chciał ruszyć szyby). Pomogło przeczyszczenie kostki między drzwiami a karoserią - spryskanie "kontaktem". Na razie działa.

 

Edycja:

Niestety szyba działała przez 3 dni, dzisiaj podczas zamykania z karty zatrzymała się około 15 cm od górnej krawędzi i już nie udało się jej ani domknąć do końca ani otworzyć. Odłączenie kostki między drzwiami a karoserią nic nie dało (kostka była przez kilka minut rozpięta). Rozłączyłem dodatkowo kostkę od modułu przy silniku szyb, wyglądała ładnie, żadnej śniedzi. Mimo to spryskałem "kontaktem". Po podłączeniu (kostka była rozpięta przynajmniej przez kilkanaście minut - czas na zadziałanie preparatu do styków oraz prace konserwacyjne mechanizmu) szyba zaczęła działać i na razie działa. Przesmarowałem przy okazji linki i prowadnice (coś delikatnie piszczy podczas pracy szyby - mam wrażenie, że na górnej rolce przedniej prowadnicy).

Zastanawiam się, co może być przyczyną - czy opór mechaniczny (nie zauważyłem, żeby szyba ta miała jakiś problem z poruszaniem się w porównaniu do pracy pozostałych szyb), czy też problem z modułem szyb (nie miałem nigdy objawów "szalejącej" szyby typu samodzielne otworzenie, poruszanie się w przeciwnym niż zadany kierunku, problem z przyuczeniem itp.), czy może problem leży jeszcze gdzieś indziej? Tak jak pisałem wcześniej, gdy szyba przestaje działać to z okolic napędu przy sterowaniu przyciskiem słychać delikatne pukanie / cykanie - tak jakby napęd chciał zadziałać i reagował na sterowanie ale silnik nie obraca się. Czy możliwe jest, że winny jest szwankujący moduł, a dłuższe odłączenie od zasilania powoduje jego "zresetowanie"?

Edytowane przez darek_fsw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie problem był z prawą, przednią szybą. Za pierwszym razem pomogło samo nasmarowanie linek smarem, ale po około półtorej roku problem wrócił. Wtedy z kolegą rozebraliśmy mechanizm na części pierwsze, konektor, smarowanie wszystkiego i okazało się, że kabelek, który łączy się w kostce wyrobił się w momencie w którym wchodzi do końcówki(chodzi mi o miedzianą obejme którą łączy się do kostki, którą wypina się z drzwi). Zaciśnięte, pryśnięte preparatem, włożone na miejsce i działa.

 

Wysłane z mojego HUAWEI ATH-UL01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek podmiana przełączników w drzwiach, póżniej rozebrania boczka sprawdzenia co dochodzi do modułu na silniku, silnika psuje się sporadycznie, jeżeli raz działa raz nie działa padł moduł na silniku, który według francuzów jest nierozbieralny/ nienaprawialny. Mi osobiście udało się go naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!