Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektryczna szyba przestała działać


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam następujący problem który powtórzył się już drugi raz: Szyba od kierowcy po opuszczeniu nagle przestała działać, nie da jej się zamknąć ani opuścić. Z resztą szyb wszystko ok. Próbowałem ją zamknąć z pilota, ale żadnej reakcji. Już kiedyś mi się przydarzyła taka sytuacja, wtedy po zamknięciu drzwi wszystko wróciło do "życia" teraz już niestety nie. Proszę o jakieś wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem parę dni temu podobny problem. U mnie szyba otworzyła się bez problemu, nie chciała się podnieść. W pierwszej kolejności sprawdziłem bezpiecznik - sprawny. Później sprawdziłem przyciski od sterowania szybami (miernikiem elektrycznym sprawdzałem czy odpowiednio zwiera obwód) - działały prawidłowo. Kolejna sprawa to nasłuchiwałem, co się dzieje przy naciskaniu przycisku (na włączonym zapłonie) - było słychać lekkie pukanie / cykanie w okolicy silnika pod tapicerką (reakcja na sterowanie była, jednak silnik nie chciał ruszyć szyby). Pomogło przeczyszczenie kostki między drzwiami a karoserią - spryskanie "kontaktem". Na razie działa.

 

Edycja:

Niestety szyba działała przez 3 dni, dzisiaj podczas zamykania z karty zatrzymała się około 15 cm od górnej krawędzi i już nie udało się jej ani domknąć do końca ani otworzyć. Odłączenie kostki między drzwiami a karoserią nic nie dało (kostka była przez kilka minut rozpięta). Rozłączyłem dodatkowo kostkę od modułu przy silniku szyb, wyglądała ładnie, żadnej śniedzi. Mimo to spryskałem "kontaktem". Po podłączeniu (kostka była rozpięta przynajmniej przez kilkanaście minut - czas na zadziałanie preparatu do styków oraz prace konserwacyjne mechanizmu) szyba zaczęła działać i na razie działa. Przesmarowałem przy okazji linki i prowadnice (coś delikatnie piszczy podczas pracy szyby - mam wrażenie, że na górnej rolce przedniej prowadnicy).

Zastanawiam się, co może być przyczyną - czy opór mechaniczny (nie zauważyłem, żeby szyba ta miała jakiś problem z poruszaniem się w porównaniu do pracy pozostałych szyb), czy też problem z modułem szyb (nie miałem nigdy objawów "szalejącej" szyby typu samodzielne otworzenie, poruszanie się w przeciwnym niż zadany kierunku, problem z przyuczeniem itp.), czy może problem leży jeszcze gdzieś indziej? Tak jak pisałem wcześniej, gdy szyba przestaje działać to z okolic napędu przy sterowaniu przyciskiem słychać delikatne pukanie / cykanie - tak jakby napęd chciał zadziałać i reagował na sterowanie ale silnik nie obraca się. Czy możliwe jest, że winny jest szwankujący moduł, a dłuższe odłączenie od zasilania powoduje jego "zresetowanie"?

Edytowane przez darek_fsw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie problem był z prawą, przednią szybą. Za pierwszym razem pomogło samo nasmarowanie linek smarem, ale po około półtorej roku problem wrócił. Wtedy z kolegą rozebraliśmy mechanizm na części pierwsze, konektor, smarowanie wszystkiego i okazało się, że kabelek, który łączy się w kostce wyrobił się w momencie w którym wchodzi do końcówki(chodzi mi o miedzianą obejme którą łączy się do kostki, którą wypina się z drzwi). Zaciśnięte, pryśnięte preparatem, włożone na miejsce i działa.

 

Wysłane z mojego HUAWEI ATH-UL01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek podmiana przełączników w drzwiach, póżniej rozebrania boczka sprawdzenia co dochodzi do modułu na silniku, silnika psuje się sporadycznie, jeżeli raz działa raz nie działa padł moduł na silniku, który według francuzów jest nierozbieralny/ nienaprawialny. Mi osobiście udało się go naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!