Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Całkowity brak czynnika chłodzącego w klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

miałem następujący problem z moją klimatyzacją, mianowicie w ogóle nie działała, pojechałem do warsztatu i okazało się, że nie było nic, ani grama czynnika chłodzącego! Mechanicy postanowili, że uzupełnią układ jakimś środkiem, aby sprawdzić jak wielka jest dziura i okazało się, że układ trzyma ciśnienie. Uzupełnili więc klimatyzację czynnikiem z barwnikiem i kazali wrócić za tydzień w celu sprawdzenia czy jest dziura. Klima po uzupełnieniu działa wyśmienicie, chłodzi do 2 stopni. Niestety nie mam jak podjechać do warsztatu, a klimatyzacja działa cały czas sprawnie. Moje pytanie brzmi: Jeżeli dziura byłaby mała, to po jakim czasie mogą być widoczne jej skutki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

laser15 dlaczego od razu dziura, może być niewielkie rozszczelnienie i wtedy czynnika może ubywać bardzo wolno nawet możesz tego nie zauważyć przez kilka miesięcy. Jeśli jest jakaś większa nieszczelność to w ciągu tygodnia dwóch może być mało czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam, mój pacjent megane II phII klima automatyczna, otóż na wiosnę wymieniłem czujnik ciś. klimatyzacji a później została nabita klima, w tamtym sezonie nie była nabijana. wszystko było pięknie cacy, po ok. 2-3 tygodniach w trasie przestało chłodzić (coraz słabiej aż całkiem), sprężarka się załączała. zlokalizowany jest na pewno wyciek na złączeniu rurki i filtra wchodzący z powrotu (powrót ze skraplacza).za filtrem jest sprężarka a dalej chłodnica. szkoda mi nabijać jak ma znowu gdzieś się rozszczelnić, co może spowodować że uciekł czynnik? może filtr zapchany, np. oleju za mało lub za dużo, czy mogła to spowodować chłodnica mająca zbyt małą przepustowość? ktoś ma jakiś sensowny pomysł jak sprawdzić przyczynę :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Miałem taką samą sytuację, Panowie napełnili mi czynnikiem z barwnikiem, tyle że u mnie klima bardzo szybko przestała działać, wyszedł skraplacz do wymiany.

 

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Poczekałem i się doczekałem ... Klima na początku chłodziła bardzo ładnie, z czasem coraz gorzej, a teraz padła i nie ma żadnej różnicy w temperaturze powietrza z nawiewów. Sprężarka się uruchamia, ale słychać przy tym nieprzyjemny świst. Czym to może być spowodowane? Brakiem czynnika, czy raczej może konającą sprężarką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprężarka się uruchamia, ale słychać przy tym nieprzyjemny świst.

Raczej czynnik jest w układzie. W megane jest tak, że jak spadnie ciśnienie czynnika to klimatyzacja wyłączana jest w komputerze, aby sama sprężarka się nie uszkodziła. Wtedy nawet jak napełnisz układ do pełna to i tak trzeba go uruchomić w CLIPIE. Skoro włącza Ci się sprężarka to znaczy, że ciśnienie w układzie masz dobre i jest w nim czynnik. Owszem jak jest mało czynnika będzie słabo chłodzić, ale troche będzie. U mnie zaobserwowałem, że jak jest mało czynnika to sprężarka bardzo delikatnie "świszczy".

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!