Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od dwóch dni zauważyłem u siebie że podczas pracującej klimatyzacji ustawionej na auto,soft czy fast to nadmuch nawiewu nie pracuje równo, to znaczy że rozpoczyna duzym nadmuchem a po chwili nadmuch się zmniejsza i tak co chwila, wcześniej było tak że z początku zaczynało mocno dmuchać a po kilkunastu minutach powinien się zmniejszyć czyli tak jak powinno być. Spotkał się ktoś z tymi falującymi obrotami wentylatora nadmuchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, klima była nabijana tydzień temu, bo słabo chłodziła i było słychać syczenie z nawiewów, po sprawdzeniu okazało się że było tylko 116g i nabito do 550g, nieszczelności nie wykazało i nabili barwnika do środka. Syczenia nie słychać już i klima ładnie chłodzi tylko zastanawia mnie ten nawiew, i wydaje mi się że może coś z tym czujnikiem temperatury wewnętrznej nie tak jest, ze nie może określić się jaka temperatura w kabinie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za siłę nawiewu odpowiada też czujnik nasłonecznienia i on często odpowiada za chwilowe skoki obrotów.

Ustaw samochód przodem do słońca, przykrywaj czujnik nasłonecznienia i sprawdzaj czy coś się dzieje.

Jak nawiew nie będzie reagował, to być może masz winnego.

W Megane III jest 480g czynnika, 550 jest w Megane II.

Tolerancja jest +/-10% więc jest ciupkę dużo czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki. Mam rozumieć że powinienem podjechać zaś do warsztatu i poprosić o spuszczenie trochę tego czynnika? A ten czujnik to gdzie się znajduje w Megane III ze tak zapytam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest na górze deski rozdzielczej, mniej więcej na środku, taki guziczek.

Jeżeli rzeczywiście jest więcej czynnika niż te 480+/-10 %, to klimatyzacja też nie będzie prawidłowo chodziła.

Co jakiś czas ze względu na błędy ciśnienia komputer będzie wyłączał sprężarkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megane II to wiem że jest na środku ale w megane III nie widzę takowego czujnika u siebie jest tylko ta kratka wentylacyjna na szybę nic poza tym.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podłączę się pod temat. Też uzupełniłem klimę ok 2 tygodni temu. Było tylko 112 g. Uzupełnili do 480 g. Wszystko fajnie chodziło. Aż tu dzisiaj włączam klimę i ustawiam na auto (climatronic). Z prawych nawiewów leci zimne a z lewych ciepłe. Klima ustawiona na 21,5 po obu stronach. Po jakimś czasie zaczęła chłodzić też po lewej stronie by znowu po jakimś czasie grzać. Z prawej strony ciągle chłodziło. Na zewnątrz ok 27 stopni C.

Wie ktoś o co chodzi?? Przypuszczam, że to jakiś czujnik?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być jakiś ubytek czynnika, bo to charakterystyczny objaw właśnie dla tej przypadłości.

Jednak nie można wykluczyć problemów z panelem, lub silniczkami sterującymi.

Warto by było podejrzeć błędy na CLIPie i zrobić test klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Klima była sprawdzana na szczelność. Wszystko ok. Później był uzupełniony czynnik z barwnikiem. Na zwykłym testerze OBD błędów brak.

 

Dodano: 26 maj 2016 - 19:09

Prawdopodobna przyczyna to wiatrak chłodnicy klimatyzacji. Wie ktoś może gdzie są bezpieczniki, i które to, do wiatraków??

 

Dodano: 07 lip 2016 - 08:29

Temat załatwiony. Rozszczelniła się chłodnica (parownik). W tym aucie chłodnica jest z razem z osuszaczem - koszt 350 zł. Za wymianę 80 zł, 20 zł test szczelności (azotem) i 100 zł nabicie gazem.

Siwy19 - jeżeli do MIII nabiłeś 550 g gazu to masz za wysokie ciśnienie w układzie co wiąże się z nieprawidłową pracą zaworów - to jest też częsta przyczyna problemów z klimą.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!