Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak się nauczyć podstaw mechaniki?


deha21

Rekomendowane odpowiedzi

Głupi temat trochę. Jestem zielony w temacie aut. Chciałbym się trochę douczyć z zakresu mechaniki/działania samochodu. Tak żebym wiedział że jak coś mi się w drodze stanie to będą to np. świece, linka czy cokolwiek. Żeby się jakoś orientować i żeby mnie sprzedawcy nie rąbali na autach tak jak ostatni :P Jakieś kursy wideo internetowe? Bo żeby iść na jakiś normalny kurs to chyba mam za mało czasu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takich kursów, które nauczą Cię przekrojowo wiedzy z zakresu mechaniki, blacharstwa, lakiernictwa, elektromechaniki, elektroniki, etc.

Możesz wiedzieć coś powierzchownie lub dodatkowo być ekspertem w danej dziedzinie. To drugie to tylko jeżeli pracujesz w danej branży.

Generalnie nie ma innej drogi jak przyjąć się na warsztat jako uczeń. Zaczynasz od zamiatania warsztatu, i przechodzisz kolejne stopnie wtajemniczenia.

 

Jeżeli potrzebujesz wiedzy czysto teoretycznej to zacznij od czytania fachowej prasy, internetu.

Jeżeli masz problem to pytaj na forum, lub szukaj odpowiedzi w internecie.

Poświęć swojemu samochodowi więcej czasu (nie tylko mycie w myjni i dolewanie płynu do spryskiwaczy).

Wymień sobie sam olej, wymień filtry, zmień klocki hamulcowe i jeżeli da to Ci satysfakcję to w minimalnym stopniu poznasz zasady mechaniki.

Oglądaj samochody, rozmawiaj z ludźmi, odwiedzaj targi, zloty, rajdy. Generalnie nie da się do tego przymusić to po prostu trzeba lubić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o taką totalnie podstawową wiedzę. Zloty i rajdy to raczej dla fanów. Na warsztat też się niestety przyjąć nie mogę, nawet jako zamiatacz, bo pracuję na co dzień. Przydałby się jakiś videoblog na YouTube :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są takie videoblogi na yt, bardzo ogólnikowe, robione często przez amatorów, co skutkuje wieloma błędami, ale coś tam można podpatrzeć.

Jak się martwisz o to, że auto odmówi posłuszeństwa na drodze (posiadaczy renówek to w sumie nie dotyczy) to wykup dodatkowe ubezpieczenie na holowanie albo jakieś assistance. Ja mam chyba w pakiecie OC holowanie do 250km albo i więcej, także teoretycznie nie ma się o co martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek poszukaj w jakimś antykwariacie lub w bibliotece książek, podręczników dla dawnych zawodówek i techników samochodowych.

Poczytaj, będziesz miał podstawy. Potem na pooglądaj filmiki na YT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są takie videoblogi na yt, bardzo ogólnikowe, robione często przez amatorów

Mógłbym prosić jakieś linki?

Jak się martwisz o to, że auto odmówi posłuszeństwa na drodze (posiadaczy renówek to w sumie nie dotyczy)

Oj ostatnio mi siadło Megane na amen na autostradzie ;) 200 zł w plecy za lawetę :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym robić reklamy, a druga sprawa to to, że nie jestem pewien, czy prowadzący te vlogi kiedykolwiek zrobili cokolwiek własnoręcznie przy aucie. Dlatego zalecam ostrożność i dużą poprawkę na to, co pokazują w tych filmikach.

Przykładowe kanały:

Abc tuningu

Miłośnicy czterech kólek

To tylko przykład, nie biorę odpowiedzialności za to co tam mówią :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie podstaw mechaniki nauczyły...finanse. Pierwszy w życiu samochód jaki miałem zaraz po zrobieniu prawa jazdy po prostu dostałem od rodziny. Z racji funduszy starczających wtedy ledwo na zalanie baku pojawienie się każdej usterki skutkowało godzinami spędzonymi w sieci w poszukiwaniu rozwiązania, a później samodzielną naprawą. Od części do części, od artykułu w sieci do artykułu i tak powoli nabywałem pewnego doświadczenia w samodzielnej naprawie auta, a efektem tego jest także to, że wiele zachowań samochodu dzisiaj daje mi już sporo do myślenia pozwalając w znacznym stopniu zawężać krąg poszukiwania przyczyny usterki.

Dziś spokojnie stać mnie na pójście na łatwiznę i oddawanie auta do serwisu, ale to nie daje takiej satysfakcji jak samodzielna naprawa, a za pieniążki oszczędzone na serwisie można pojechać z ukochaną (naprawionym samochodem :notacrook:) do kina czy kupić niejedną zgrzewkę dobrego browca w nagrodę po robocie :D

Jak masz trochę chęci do samodzielnego zadbania o własny samochód to z pomocą internetu i podstawowych narzędzi naprawdę możesz sporo zrobić. Nie wydaje mi się żeby nauka taka na siłę była dobrym rozwiązaniem, chyba że myślisz o tym na poważnie i chcesz czerpać z tego kiedyś zyski ;) Po prostu gdy auto zaczyna niedomagać lub masz okresowe czynności serwisowe do wykonania to spróbuj dowiedzieć się o tym jak najwięcej i wykonać naprawę we własnym zakresie.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez obrazy ale jakoś mam wrażenie że lenistwo cię dopadło (pisząc lekko :spam: )... Wystarczy troszkę pomyśleć i co chcę naprawić tego szukam w necie... :mrgreen: :mrgreen:

No tak, ale ja pytam ogólnie żeby się jakichś podstaw nauczyć a nie tylko konkretnego rozwiaząnia jednego problemu. Jak mi Megane padło na autostradzie to ni cholery nie wiedziałem co to jest i gdzie w ogóle szukać usterki więc to mi by i tak nie pomogło :P Okazało się, że głowica spadła no ale tego sam raczej bym na miejscu nie naprawił :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spaść to Ci może co najwyżej browar na podłogę. ;)

Tobie się wydaje, że jak sobie coś tam poczytasz, zobaczysz na YT to już będziesz wielki specjalista? Po podniesieniu maski od razu znajdziesz problem?

Chyba żartujesz? Niektórych rzeczy uczy się latami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie tylko konkretnego rozwiaząnia jednego problemu

Rozwiązując ten jeden problem przy okazji poznajesz zasady działania naprawianego elementu i być może paru powiązanych z nim, później jakiś kolejny problem i tak po pewnym czasie nabywasz doświadczenia. Skoro chcesz po prostu się uczyć z książek/poradników to ja bym chyba zaczął od poczytania sobie o zasadzie działania samego silnika, a nie od oglądania filmów jak ktoś coś naprawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobie się wydaje, że jak sobie coś tam poczytasz, zobaczysz na YT to już będziesz wielki specjalista? Po podniesieniu maski od razu znajdziesz problem?

Przeczytaj tytuł tematu. Mi chodzi o podstawy mechaniki a nie bycie specjalistą. Przecież to logiczne że po obejrzeniu filmików nie będę specjalistą... Nie rób ze mnie idioty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje zacząć od poszukania starych książek typu sam naprawiam. Sam uczyłem się z takich książek jak sam naprawiam Fiata 126p, Skoda 1000MB/100, Skoda 105/120/130, Fiat 1500p, Syrena 105. Są o tyle fajne książki że masz opisy i zdjecia, schematy jak poradzić sobie przy danym problemie. Co jest z czym połączone i jak to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!