Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wycieki oleju z silnika 1.9dCi


tomakur

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Mam do was pytanie czy faktycznie jest tak że na niewiele zdaje się sprawa wymiany uszczelniaczy od strony skrzyni i rozrządu zauważyłem mały wyciek u mnie w MIII 1.9 dCi Jeżeli żeście coś z tym robili napiszcie co i jak

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Pozdrawiam

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Też mam ten problem. Pierwszy raz wymieniłem samodzielnie uszczelniacz od strony skrzyni, po 15 km dalej ciekło. Pomyślałem, że pewnie coś nie tak zrobiłem. Pojechałem do "fachowców" stwierdzili, że krzywo wbity uszczelniacz, a rowki widzieli jeszcze gorsze, dali gwarancję na min 10000km, zawsze coś. Koszt wymiany 830zł. Po przejechaniu ok 600km leci jak leciało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli cieknie spod miski to nie wiele pomoże. Napisz dokładne gdzie znalazłeś wyciek. Cieknie po wale,z której strony?

Cieknie napewno od strony sprzęgła bo wymieniałem bendix i widać było zalany olejem ów wymieniany element - nie wiem dokładnie co ze stroną od rozrządu i co z miską muszę umyć wszystko i zobaczyć co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał od sprzęgła to najgorszy /najdroźszy wariant. Zdejmij osłonę koła zębatego przy rozruszniki, rozgrzej olej i obserwuj czy zarzuca nim ponad miską w stronę rozrusznika. Jeźeli sporo ubywa to niechybnie wyczujesz uślizg na sprzęgle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Znalazłem uszczelniacz o tych samych wymiarach 85/105 tylko zamiast sprężynki jest szeroka warga, która po wciśnięciu na wał powinna się płasko rozłożyć i przylegać większą powieżchnią. Opcja od citroen 1.6 hdi. Zastanawiam się czy wypełnić rowek aby podczas wyciskania nie zawinęła się warga uszczelniacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Ciekawe czy opcja z innym simeringiem dała by jakiś rezultat, warto by było znaleźć jakieś sensowne rozwiązanie, w Renault ASO nie są w stanie odpowiedzieć, co jest tak do końca przyczyną. Miałem inny dCi 120 KM i tam takich problemów nie było a przejechałem nim ponad 300 tyś km.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba rozwiązanie problemu spoczywa na użytkowniku, serwis opiera się na katalogu części, zero własnej kreatywności rozwiązania problemu. Nie polecam serwisu w Grudziądzu przy Netto. Teoretycznie "fachowcy" w praktyce garażowi mechanicy mają więcej wyobrażenia o problemie i możliwości rozwiązania. Zdaniem fachowców litr na 100km to nie ubytek, można zawsze uzupełnić i jechać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy wypełnić rowek aby podczas wyciskania nie zawinęła się warga uszczelniacza.

Dobre tutaj będą materiały typu metal w płynie lub podobne np. MC Polska C-2000; MC-2685, ale najlepszy by był chyba MC-0240 typowo pod simmeringi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Ja miałem taki przypadek, wedle przebiegu 160tyś pojawił się wyciek w okolicach prawego koła od pasażera z przodu, przez mechanika podczas wymiany oleju miejsce oczyszczone i zdiagnozowane na wyciek z pod miski olejowej.

Udając się na wymianę uszczelki od misy olejowej, dostaje telefon że to jednak nie to ale po rozebraniu cieknie olej z uszczelniacza wału i przy okazji zachlapało sprzęgło (dwumasa po oględzinach i jeździe mechanika nadal sprawna)

do wymiany sprzęgło plus wymiana uszczelki (uszczelniacza) ponoć sporo roboty bo cały spód i "kołyskę" trzeba zdejmować koszt 1000€ (części, robocizna)

Wyciek ustąpił jak na razie jako tako, wsio.

pozdrawiam----megane kombi 2010---1.9--130km.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!