Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam duży problem, a w zasadzie mechanicy w moim mieście ze zdiagnozowaniem usterki w aucie. Zaczęło się od tego, że pewnego dnia megi nie odpaliła. Odholowałem ją do mechanika, który już popołudniu kazał mi odebrać samochód twierdząc, że "sam" się naprawił, jedynie przeczyścili układ paliwowy. Wszystko było OK tylko z zewnątrz auta podczas jazdy do środka dostawał się zapach 'czystej' benzyny, chociaż jeżdżę na LPG. PO tygodniu znowu nie odpalił. Zawiozłem do innego, który wymienił pompę paliwa i twierdził, że nie ma żadnej nieszczelności. Na jakieś 3 tygodnie pomogło, ale ciągle czuć było zapach benzyny. No i dzisiaj znowu to samo, auto nie odpala. Rozrusznik kręci, ale wygląda to tak jakby po prostu nie dostawał benzyny. Na chwile udało mi się odpalić gdy przydusiłem pedał gazu, ale i tak zgasł. Czy ktoś miał podobny problem? co to może być? Pomóżcie :)

 

Dodano: 20 cze 2016 - 14:59

Zapach benzyny był jednak spowodowany nieszczelnośćią przewodu- problem usunięty. Ciągle natomiast jest problem z odpalaniem. Zauważyłem, że im więcej prób odpalenia auta tym mniejsza szansa powodzenia. Jak nie załapie do 3-4 razu to później tym bardziej. Tak jakby podczas prób odpalania kończyła się benzyna. Został przeczyszczony czujnik położenia wału ale bez poprawy. Ktoś, coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, że mam ten sam problem. Miałem już chyba 4 takie sytuacje...

1. Po godzinnym postoju auto normalnie odpaliło, przejechałem 200 metrów i przestało reagować na dodawanie gazu, obroty spały do 0 i nie mogłem go już odpalić, kręcił kręcił i nic. Odpiąłem wtyczkę przewodu paliwowego dochodzącą do silnika, nastąpił mały wybuch powietrza wymieszanego z paliwem, zakręciłem pare razy żeby zobaczyć czy dostaje paliwo - dostawał więc wpiąłem z powrotem i ruszył...

2. Po 5 minutowym postoju przejechałem 200 metrów i to samo co powyżej z tym że po odpięciu przewodu okazało się że nic nie leci.. sucho. Sprawdziłem bezpieczniki, było ok, włożyłem wszystko z powrotem i zapalił...

3. Wczoraj po 8h postoju, kręcił kręcił i nie chciał zapalić. Wyłączyłem zapłon, włączyłem. Puściłem test liczników i ruszyłem.

4. Dzisiaj po 8h postoju to samo co wyżej, nie udało mi się odpalić ale sposób z włączeniem i wyłączeniem już nie zadziałał. Czy z przewodu leciało paliwo ? Nie wiem bo nie umiałem się tam dostać ale stawiam, że nie...Odpaliłem w trybie awaryjnym na gazie bez problemu z tym ze podczas jazdy i redukcji biegów przed skrzyżowaniami 5 razy zdarzyło się, że obroty spały do 0 i musiałem na nowo odpalać. Zgaduje, że były to jakieś momenty kiedy próbował zassać paliwo... Dojechałem pod dom i skur**syn odpala normalnie. Nie wiem nawet co powiedzieć mechanikowi...

Smuteczek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zapeszać ale problem z odpalaniem rozwiązałem. Zatankowałem benzynę do pełna, wlałem środek do czyszczenia wtrysków i układu paliwowego, wyłączyłem LPG i zabrałem go na ostrą przejażdżkę na ekspresówkę. Od tego momentu silnik chodzi płynniej i co najważniejsze nie stwierdzono problemów z odpalaniem.

u Ciebie sprawdziłbym:

- pompę paliwa

- czujnik położenia wału (wystarczy przeczyścić i zazwyczaj pomaga)

- przepustnica?

 

Ale bardziej skłaniałbym się w stronę czujnika. Daj znać co się działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że czujnik wału szwankuje, tak samo jak ja miałem. Wymiana na nowy rozwiązała problem. Kosztowało mnie to 160zł wraz z podłączeniem pod kompa i samodzielną wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeśli czujnik wału szwankuje to czy nie powinien pojawić się jakiś błąd na komputerze ? Ogólnie miałem już wymieniany czujnik położenia wałka rozrządu ale możliwe że to nie to samo. Problem wystąpił dzisiaj po raz kolejny, od ostatniej przygody jeździłem i odpalałem bez problemu na benzynie ale widocznie coś mu się odwidziało...

 

Nie rozumiem tylko czemu raz odpala a raz nie, czy jeśli uszkodzeniu uległ właśnie ten czujnik albo pompa to czy problem nie powinien występować cały czas ?

 

A tutaj filmik jak to wygląda... (ten dziwny dźwięk klepania to telefon obijający się o drgającą kierownice :D)

Edytowane przez Corrano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!