Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam duży problem, a w zasadzie mechanicy w moim mieście ze zdiagnozowaniem usterki w aucie. Zaczęło się od tego, że pewnego dnia megi nie odpaliła. Odholowałem ją do mechanika, który już popołudniu kazał mi odebrać samochód twierdząc, że "sam" się naprawił, jedynie przeczyścili układ paliwowy. Wszystko było OK tylko z zewnątrz auta podczas jazdy do środka dostawał się zapach 'czystej' benzyny, chociaż jeżdżę na LPG. PO tygodniu znowu nie odpalił. Zawiozłem do innego, który wymienił pompę paliwa i twierdził, że nie ma żadnej nieszczelności. Na jakieś 3 tygodnie pomogło, ale ciągle czuć było zapach benzyny. No i dzisiaj znowu to samo, auto nie odpala. Rozrusznik kręci, ale wygląda to tak jakby po prostu nie dostawał benzyny. Na chwile udało mi się odpalić gdy przydusiłem pedał gazu, ale i tak zgasł. Czy ktoś miał podobny problem? co to może być? Pomóżcie :)

 

Dodano: 20 cze 2016 - 14:59

Zapach benzyny był jednak spowodowany nieszczelnośćią przewodu- problem usunięty. Ciągle natomiast jest problem z odpalaniem. Zauważyłem, że im więcej prób odpalenia auta tym mniejsza szansa powodzenia. Jak nie załapie do 3-4 razu to później tym bardziej. Tak jakby podczas prób odpalania kończyła się benzyna. Został przeczyszczony czujnik położenia wału ale bez poprawy. Ktoś, coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, że mam ten sam problem. Miałem już chyba 4 takie sytuacje...

1. Po godzinnym postoju auto normalnie odpaliło, przejechałem 200 metrów i przestało reagować na dodawanie gazu, obroty spały do 0 i nie mogłem go już odpalić, kręcił kręcił i nic. Odpiąłem wtyczkę przewodu paliwowego dochodzącą do silnika, nastąpił mały wybuch powietrza wymieszanego z paliwem, zakręciłem pare razy żeby zobaczyć czy dostaje paliwo - dostawał więc wpiąłem z powrotem i ruszył...

2. Po 5 minutowym postoju przejechałem 200 metrów i to samo co powyżej z tym że po odpięciu przewodu okazało się że nic nie leci.. sucho. Sprawdziłem bezpieczniki, było ok, włożyłem wszystko z powrotem i zapalił...

3. Wczoraj po 8h postoju, kręcił kręcił i nie chciał zapalić. Wyłączyłem zapłon, włączyłem. Puściłem test liczników i ruszyłem.

4. Dzisiaj po 8h postoju to samo co wyżej, nie udało mi się odpalić ale sposób z włączeniem i wyłączeniem już nie zadziałał. Czy z przewodu leciało paliwo ? Nie wiem bo nie umiałem się tam dostać ale stawiam, że nie...Odpaliłem w trybie awaryjnym na gazie bez problemu z tym ze podczas jazdy i redukcji biegów przed skrzyżowaniami 5 razy zdarzyło się, że obroty spały do 0 i musiałem na nowo odpalać. Zgaduje, że były to jakieś momenty kiedy próbował zassać paliwo... Dojechałem pod dom i skur**syn odpala normalnie. Nie wiem nawet co powiedzieć mechanikowi...

Smuteczek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zapeszać ale problem z odpalaniem rozwiązałem. Zatankowałem benzynę do pełna, wlałem środek do czyszczenia wtrysków i układu paliwowego, wyłączyłem LPG i zabrałem go na ostrą przejażdżkę na ekspresówkę. Od tego momentu silnik chodzi płynniej i co najważniejsze nie stwierdzono problemów z odpalaniem.

u Ciebie sprawdziłbym:

- pompę paliwa

- czujnik położenia wału (wystarczy przeczyścić i zazwyczaj pomaga)

- przepustnica?

 

Ale bardziej skłaniałbym się w stronę czujnika. Daj znać co się działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że czujnik wału szwankuje, tak samo jak ja miałem. Wymiana na nowy rozwiązała problem. Kosztowało mnie to 160zł wraz z podłączeniem pod kompa i samodzielną wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeśli czujnik wału szwankuje to czy nie powinien pojawić się jakiś błąd na komputerze ? Ogólnie miałem już wymieniany czujnik położenia wałka rozrządu ale możliwe że to nie to samo. Problem wystąpił dzisiaj po raz kolejny, od ostatniej przygody jeździłem i odpalałem bez problemu na benzynie ale widocznie coś mu się odwidziało...

 

Nie rozumiem tylko czemu raz odpala a raz nie, czy jeśli uszkodzeniu uległ właśnie ten czujnik albo pompa to czy problem nie powinien występować cały czas ?

 

A tutaj filmik jak to wygląda... (ten dziwny dźwięk klepania to telefon obijający się o drgającą kierownice :D)

Edytowane przez Corrano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!