Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przewody powrotu paliwa


okifax

Rekomendowane odpowiedzi

A taki przypadek dzisiaj rano... Autko (1.5 DCI) odpaliło jak zawsze i po przejechaniu jakiś 500m silnik zgasł i wyświetlił się komunikat o błędzie wtrysku. Próba ponownego uruchomienie oczywiście nic nie dała. Przypomniało mi się jednak, że poczułem jak gdyby zapach ropy (nie spalin) w kabinie dzień wcześniej. Taki delikatny, ledwo zauważalny.

Po podniesieniu maski, okazało się że pękł przewód od powrotu paliwa na jednym z wtrysków. Jakimś cudem udało mi się założyć to co zostało i po napompowaniu gruszką paliwa (bo zniknęło w przewodach) dojechać do mechanika po nowy przewód. Autko chodzi bez zarzutu.

 

I teraz pytanie, na które odpowiedź pomoże zapewne co poniektórym w diagnozie problemów z wtryskiem.

 

Zdziwiła mnie mała ilość ropy "wylanej" przy wtrysku.

Czy układ jest tak skonstruowany, że jak "poczuje" brak ciśnienia-podciśnienia na powrocie paliwa to pompa przestaje podawać paliwo? Na swój sposób było by to sensowne ze względów bezpieczeństwa (zalany gorący silnik, ropa na jezdni itp.).

Przy próbie odpalenia gdy przewód powrotu był ściągnięty, z wtrysku nie leciało nic, choć dopiero po chwili zauważyłem brak paliwa w przewodzie powrotnym. Nie sprawdzałem jak to jest teraz, czy jak ściągnę z któregoś z wtrysków przewód od powrotu to czy będzie lało ropą. Jakoś nie chcę brudzić silnika, aczkolwiek niewykluczone że się pokuszę o taki eksperyment...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody powrotne na wtryskiwaczach pracują na podciśnieniu wytwarzanymm przez zwężkę venturiego umieszczoną w króćcu powrotnym pompy. Dlatego z wężyków powrotnych nie wycieka paliwo, panuje tam podciśnienie. Jeżeli wtryskiwacz jest w dobrym stanie i nie puszcza paliwa przelewem to będzie tak jak w Twoim przypadku, trochę kapie z króćca powrotnego wtryskiwacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam się podłączę pod temat, auto się zapowietrza itd. Chcę do zlokalizowania nieszczelności wykonać pominiecie filtra znaczy podpięcie pompy pod bańkę z paliwem. Nie chcę czegoś zepsuć więc upewniam się. Do baniaka wkładam zarówno przewód zasilający pompę jak i powrót. Jeśli pojawią się bąble odpuszczam filtrowi paliwa oraz przewodom i szukam przyczyny w pompie i wtryskiwaczach.

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!