Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne kołysanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem po wymianie amortyzatorów (Kaaba 633 827/P/Megane) z przodu, dodatkowo założyłem 15” felgi z oponami 195x65x15 (wiem, że trochę za duże, ale takie miałem :-o ). Zaobserwowałem dziwne zjawisko, jak jadę dość szybko czyli około 110km/h (autostrada) samochód wpada w dziwne kołysanie. Może to za sprawą nierówności na drodze, ale nie to jest najważniejsze chodzi o to, że długo wychodzi z tego bujania. Jak już się zacznie huśtać to nie chce przerwać. Druga sprawa, że po zmianie amorów bardziej czuję wszystkie dziury, aż mi całym przodem trzepie. Czy to normalne?? Czy może po zmianie ujawniła się jakaś inna usterka? Macie jakiś pomysł co to może być? Sprawa jest dziwna, bo robiłem też ustawienie zbieżności i na stacji diagnostycznej nic nie znaleźli.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź ciśnienie w oponach! z tego co masz w książce odejmij 0,1-0,2 bara

co do amorów to oprócz tego że są gazowe i olejowe to te dzielą się jeszcze na dwa rodzaje.

bardziej tłumiące i mniej tłumiace :P ty chyba masz te drugie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to napisał Tomik 1970: Francuski komfort ;-)

 

Ja u siebie mam to samo (wersja ph2 na butach 185/60/15 po niedawnym ustawieniu zbierzności), tylko że u mnie objawia sie przy prędkości ok. 140÷160km/h (w przypadku autostrady oczywiście), na normalnej trasie przy prędkościach w granicach 110÷120 km/h nic nie buja, chyba ze jakaś wichura jest to cholery można dostać.

 

P.S. 195x65x15 :shock: takie wielkie buty masz założone? To prawie jak Offroad :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

195x65x15 :shock: takie wielkie buty masz założone? To prawie jak Offroad :P
Moze to jest powodem?? Zbyt wysoki profil to lepsze amortyzowanie ,ale tez bardziej opona sie"kladzie" w polaczeniu z dosc miekkim zawieszeniem renaty moze dawac takie rezultaty(ale mi sie zrymowalo ;-) ). U mnie po zalozeniu letnich kolek(195/45R16) auto prowadzi sie jak po szynach -zadnych nerwowych ruchow nadwozia. Ale jak jezdzilem na zimowkach-profil 65 wlasnie +nowy,wysoki bieznik+miekka guma, to rzucalo autem jak kutrem rybackim :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomek42007 powiedz mi czy na niskim profilu (50) nie obijasz sobie felg po wjechaniu w dziurę? Ja myślę nad zmianą opon na 195x60xR15 lub 195x55xR15. Nie wiem które będą lepsze? W sumie różnica nie wielka ale zawsze :P Pierwsze to lepsze wybieranie dziurawych dróg drugie fajniejszy wygląd :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomek42007 Ja myślę nad zmianą opon na 195x60xR15 lub 195x55xR15 W sumie różnica nie wielka ale zawsze :P P
Wielka!!! Uwierz!! 195/50 R15 to zamiennik wiec takie powinny byc opony,nie kombinuj,chcesz zrobic z auta woz drabiniasty? Nie boj sie 50 to jeszcze sporo gumy i trzeba byc naprawde Steve Wonderem zeby rozwalic taka opone. Jezdzilem i na 15stkach teraz mam 16" i kompletnie nic nigdy mi sie nie stalo. Co do obtarcia felgi to i 13nastke obetrzesz-poprostu trzeba uwazac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

picipool, ja na tyle mam profil 60 a na przodzie 50. Ale podobnie myślę jak Ty o zmianie przodu na profil 60 bo jednak dla mnie komfort jest inny na większych oponach. Trudno że będzie wyglądał gorzej ale za dużo zepsuć w moim traktorku się nie da. Ja profil 60 wybieram dlatego że jest bardziej popularny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może kompromis i gumy 195x55xR15? Nie za wysokie i nie za niskie :P Powinno być dobrze. Zimówki mam 175X70XR14 i nic nie buja => średnica koła wychodzi przy nich jakieś 595mm a przy proponowanych 195x55xR15 ==> 589,5mm Różnica wynosi -5,5mm. Profil na zimówkach mam 12,3cm a na letnich 10,7cm. Różnica - 1,6cm. Ale się naliczyłem :-> Wychodzi mi że 195x55xR15 powinny być ok. W nadkola wchodzą ładnie nic nie ma prawa ocierać. Profil też niewiele niższy niższy niż na zimówkach więc komfort jazdy na naszych dziurawych drogach powinien być ok.

 

[ Dodano: 2008-05-02, 20:15 ]

A teraz kolejne pytanie jakie się nasuwa to jakich producentów opon szukać? A jakich raczej unikać. Doradźcie coś, na jakich oponach jeździcie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomek42007 powiedz mi czy na niskim profilu (50) nie obijasz sobie felg po wjechaniu w dziurę?

co do mnie no to staram się omijać wszelakie dziury.......i jeszcze nic sobie nie zrobiłem tak więc nie narzekam, co do komfortu jazdy to trochę podupadł bo więcej nie równości wychodzi podczas jazdy. Zresztą jak wpadniesz w dużą dziurę to i tak felgę pokrzywisz i tak...(stalówkę to tyle razy prostowałem, że ojej) :P

To może kompromis i gumy 195x55xR15

powinno być OK ;-) a co do opon to ja mam 2xToyo Proxes T1R i 2xBarum Bravuris. Z Toyo jestem bardzo zadowolony i w następnym roku wywalam Barumki i kupuje drugie 2 Toyo - Markowy produkt za nie wielką kasę 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wymieniłem opony na nowiutkie (Toyo Proxes T1-R 195/50R15 82 V) na moich felgach (Denzel V) prezentują się pięknie <ok> Ale niestety problem pozostał autem buja dalej jak łajbą na spienionym morzu :-| W poniedziałek jestem umówiony na warsztacie, mam nadzieję że znajdą przyczynę i że w końcu pojeżdżę jak człowiek. Jak się dowiem co mu było napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam. "Dziwne kołysanie" to ja mam chyba u siebie. Potraktujcie to poważnie, proszę. Czy gdy na postoju siedzicie w samochodzie i tupniecie nogą w podłogę to kilka razy lekko "bujnie" (zakołysze) nim? Czy tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!