Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Na wstępie przepraszam, jeżeli temat zamieściłem w nieodpowiednim miejscu, spowodowane jest to tym, iż nie mam pewności czy jest to problem mechaniczny czy też elektroniczny. Od roku jestem posiadaczem Renault Megane III rocznik 2010 z silnikiem 1,9dci 130 kM. Od pewnego czasu mam problem z wyświetlającymi się komunikatami błędów. W czasie jazdy autostradą, przy prędkości około 130 km/h (chociaż nie jest to zasadą) zapala się kontrolka SERWIS i wyświetla się komunikat "Skontroluj regulator prędkości" a jeśli jadę z włączonym tempomatem, tempomat się wyłącza, jego ponowne włączenie w tym czasie jest już niemożliwe. Po przejechaniu kilku/kilkunastu kilometrów wyświetla się kolejny komunikat "Skontroluj układ wtrysku paliwa" a po chwili wyświetla się następny komunikat "Skontroluj układ wydechowy". Przyznam się że nie bardzo wiem co jest grane ponieważ pojazd nie wykazuje żadnych objawów awarii. Jedzie normalnie, nie przechodzi w tryb awaryjny, normalnie przyśpiesza, praca na biegu jałowym bez zarzutów, średnie spalanie na autostradzie 5,5 l/100, nie szarpie, płynna praca silnika, zawartość sadzy w filtrze cząsteczek stałych 3 gramy (po diagnostyce komputerowej), poranne uruchomienie silnika nie sprawia żadnych problemów, jednym słowem wszystko wydaje się być w porządku. Po pierwszym razie, kiedy ten problem się pojawił a jechałem bez włączonego tempomatu, mechanik skasował błąd i wszystko było OK do momentu kiedy nie wjechałem na autostradę. Tak jak wcześniej pisałem nie jest tak, że za każdym razem po przekroczeniu magicznej prędkości 130 km/h wyświetlają się te komunikaty i zapala kontrolka SERWIS. Najczęściej na autostradzie ustawiam tempomat na 124 km/h i w ten sposób przejechałem kilkaset kilometrów bez problemu. Podczas jazdy miejskiej (po wcześniejszym skasowaniu błędów) lub jeżdżąc do pracy 2 x 20 km problemu nie ma. Wydaje mi się że problem występuje na dłuższych odcinkach i w czasie jazdy z większą prędkością. Tak samo było za drugim razem i problem powtórzył się trzeci raz. Powracając do tempomatu, ponowne jego włączenie jest możliwe dopiero po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika. Problem jest pilący ponieważ za tydzień zamierzam jechać na urlop do Chorwacji i przyznam się, że mam pewne obawy, nie chcę mieć niemiłych niespodzianek. Jeżeli podobny problem był już poruszany lub ktoś potrafi mi w tym pomóc to będę bardzo wdzięczny za cenne informacje.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez robo_tnic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Proponuję tak jak kolega Pawel zacząć od clipa i kodu błędu. Nie wiem, czy ta meganka miała już przesłonę (przepustnicę) wydechu w układzie wydechowym. Błąd wydechu może być właśnie spowodowany działaniem klapki w tej przesłonie dając błąd - usterkę w układzie oczyszczania spalin co niejako ma również wpływ na błąd w układzie wtryskowym. Błędy te wpływają na późniejszą pracę tempomatu uniemożliwiając jego załączenie. Silnik będzie pracował bez jakichkolwiek widocznych niedociągnięć, podobnie ze spalaniem i mocą, co najwyżej spaliny mogą nie spełniać normy Euro5 :lol: Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie tematem.

Jeżeli to w czymś pomorze to mogę jedynie podać kody z pamięci błędów wygenerowane w Bosch Serwis.

P2002- układ filtra cząsteczek stałych- sygnał niezrozumiały,

P1525- komunikacja CAN z regulacją prędkości jazdy- błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!