Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z kierownicą podczas jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam mega problem. Pojawił się wczoraj i w ciągu 24 godzin były już 2 takie przypadki.

Jadę autem. Nagle kierownica robi się "sztywna" tak jakby coś przeszkadzało jej skręcać - ograniczony jest zakres skrętu. Trwa to ok 1-2 sekundy. Przestaje podświetlać się część zegarów, tam gdzie jest przebieg oraz wyłącza się radio.

Po 1-2 sekundach "sztywnienie" kierownicy puszcza, radio się włącza i pojawia się przebieg auta całkowity oraz wyzerowany przebieg auta (ten poniżej przebiegu całkowitego). Auto dalej jedzie i nie ma problemu z kierowaniem. Radio nie woła kodu, a zegar nie zeruje się.

 

Co to może być?

Blokada kierownicy, immnobiliser? Coś innego.

Bardzo proszę o pomoc,bo auto jest używane przeze mnie i małżonkę. Nie ukrywam, że jestem zaniepokojony,bo zdarzyło się to prostej drodze, a co będzie na zakręcie?

Edytowane przez tu_es
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie dokręcona masa?

Identyczne objawy w tym temacie LINK - w pierwszej części postu.Dodano: 22 lip 2016 - 06:53Klemy na akumulatorze przykręcone. Luzów nie ma.

 

Jakieś inne pomysły?

 

Dodano: 22 lip 2016 - 07:16

Bezpieczniki w komorze silnika 5A ( elektryczna blokada kolumny kierownicy) i 5E (moduł elektroniczny airbag i układu kierowniczego ze wspomaganiem + po zapłonie) sprawdzone i są ok. Został jeszcze 5D (komputer wtrysku - blokada elektryczna kolumny kierownicy + po zapłonie) którego oznaczenia nie doczytałem oraz bezpiecznik 6 (układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym) w skrzynce bezpieczników i przekaźników - znajdujący się ponoć pod tą skrzynką bezpieczników obok akumulatora.

Sprawdzany przez elma i Maxiecu po tych incydentach i brak jest zarejestrowanych błędów.

Czy możliwym jest, że to uszkodzony jakiś moduł?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jedno. Zanim to się zaczęło dziać auto było u gazownika do poprawki w kwestii prawidłowego odłączania gazu po wyjęciu karty z czytnika. A te wyłączania miały miejsce wieczorami po 21szej już po odbiorze auta. Może to jest jakaś wskazówka? Dzwoniłem do gazownika i ma rozmawiać ze swoim szefem.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez tu_es
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdzili, że jak będzie problem się powtarzać to za parę dni mam podjechać i z powrotem kable przepną tak jak było wcześniej.

Spróbuję rozłączyć aku na jakiś czas, zobaczymy czy to coś pomoże.Chociaż raczej szczerze w to wątpię.

Jadę po pracy do elektryka, to sprawdzi mi aku oraz ładowanie z alternatora. Żeby powoli wykluczać.

 

Dodano: 22 lip 2016 - 15:54

Byłem u elektryka ale niestety musiał wyjechać. Wracając do domu znowu to samo. Jednak szybko sprawdziłem i kierownicą idzie kręcić, tylko przy małej prędkości jest to masakra.

Wnioskuję z tego, że to nie blokada kierownicy a coś ze wspomaganiem - odcinaniem dopływu prądu (zerowanie licznika i restart radia). Zaraz biorę się za sprawdzanie bezpieczników i demontaż skrzynki bezpieczników. Zobaczę wizualnie, czy to nie sprawka ewentualnego zalania tej skrzynki.

 

Dodano: 22 lip 2016 - 16:49

Sprawdzane miernikiem. Ładowanie mierzone na alternatorze to ok. 13.9V. Umówiłem się na jutro do gazownika, aby mi cofnął ostatnie zmiany w elektryce po których wspomaganie dostaje pierdzielca. Zobaczymy co będzie po tym.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Dodano: 23 lip 2016 - 12:27

Witam ponownie.

Dzisiaj rano znowu miałem akcję ze wspomaganiem podczas jazdy,ale tak mocno że dopiero odpięcie jednej klemy pozwoliło za odpalenie auta (nawet na pilota nic nie reagowało).

Byłem potem u gazownika, przywrócił stan poprzedni w instalacji i dodatkowo dokręcił jedną masę na klemie (widoczną na zdjęciu). Dosyć mocno była poluzowana. Zrobiłem ok. 35 km i nic się nie dzieje złego.

 

thumb_hosting_zdjec_1469269610__image.png

 

Możliwe, że ta masa była przyczyną takich chwilowych blokad?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mogła. Ale jak dla mnie to <dobani> ten gazownik... od tego powinien zacząć, dopiero przywracać stan oryginalny jak by było nadal źle. Obstawiam że wyjmował akumulator do montażu gazu lub chociaż odpinał klemę/y i wtedy nie dokręcił tej nakrętki od kabla masowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Jednak wolałem od razu cofnąć zmiany do stanu przed grzebaniem. Autem jeździ także żona a zmiana była raczej kosmetyczna niż rewolucyjna. No i to inne miasto a obowiązki pracownicze nie pozwalają na branie choćby paru godzin wolnego na odprowadzenie i odebranie autka. Potestuję parę dni i zobaczymy czy jest już ok.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez tu_es
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!