Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kręci ale bardzo słabo odpala


Obiboc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Potrzebuję podpowiedzi.

Od jakiegoś czasu borykam się z rożnymi problemami z moją meganką.

Samochód dość długo kręcił przy odpalaniu ale odpalał za pierwszą próbą. Po odpaleniu jechał praktycznie normalnie ale poszarpywał w przedziale 1600-2000 obrotów, wyczytałem że szwankuje EGR ( rok temu wstawiłem nowy bo poprzedni zakończył żywot a czyszczenie nic nie dawało). Odpięłem wtyczkę od EGR i samochód przestał szarpać. No i fajnie. Teraz uwaga spalanie spadło i to znacznie ale zmieniłem tez styl jazdy, po ekspresówce przy dośc szybkiej i agresywnej jeździe było 6/100 teraz jazda na emeryta tempomat 90 km/h bez butowania poniżej 4/100. Ale to raczej historia poboczna. problem jest inny. Auto paliło za 1 kręceniem ale tak od dwóch czy trzech tygodni czas do odpalenia się wydłuża, było 2 potem 3 a teraz nawet za czwartym czy piątym. W miniony piątek wcale się nie udało. Dziś chyba z 7 razem , prawie wykończyłem aku. Pompowanie gruszką nic nie zmienia. Wnioskuję że silnik się nie zapowietrza ponieważ jeżeli wyłączę silnik i próbuję odpalić jest to samo!!

Dla tych co od razu odsyłają do clipa. Podaję błędy z maxiecu.

DF02X coś tam EGR ( logiczne bo odpięty)

DF025 Moduł świec żarowych

DF053 Nie pamiętam treści ale coś z ciśnieniem z dopiskiem sporadycznie( ale to wydaje się logiczne bo podczas długiego kręcenia czasem wyskakuje injection deflaut ) jak auto odpali od razu ginie i podczas jazdy butowania i ogólnego męczenia silnika się nie pojawia.

 

Co może być nie tak? A i jeszcze jedno rozrusznik kręci bardzo szybko jakby nie miał obciążenia.

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Miałem podobny problem ale w innym autku (Peugeot 406 HDI)

Tam nałożyły mi się dwie awarię naraz:

-pompa paliwa w zbiorniku i zawór regulujący ciśnienie na listwie common rail

Objawy były identyczne. Komputer pokazywał błąd EGR, przepływomierza i potencjometr gazu. Ale trafiłem do fachowca co nie patrzał na błędy tylko na parametry pracy silnika i tam ciśnienie paliwa tak skakało że masakra a powinno być na stałym poziomie.

Sprawdź na początek tą pompkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co może być nie tak? A i jeszcze jedno rozrusznik kręci bardzo szybko jakby nie miał obciążenia.

Żeby silnik zaskoczył ,musi mieć odpowiednią prędkość obrotową .Wygląda z tego opisu ,że to bendix rozrusznika jest zużyty .

Rozrusznik kręci bardzo szybko ale nie kręci się z odpowiednią prędkością wał korbowy silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czujnik położenia wału ? miałem u siebie podobnie, z tym że u mnie losowo odpalała, za 1, 5, 3 it razem. Nie ma sensu kręcić do oporu, jak widzisz, że nie odpala to wciskaj sprzęgło żeby przerwać i od nowa, szkoda akumulatora i rozrusznika. No i po wymianie czujnika jest ok.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi.

sKarlosMegane

Tyle że u mnie w aucie od przeprowadzenia generalnego remontu układu wtryskowego samochód nigdy nie odpalał tak jak przed awarią czyli na 1 czy 2 obroty, trzeba było troszkę pokręcić z 2-3 sekundy.

Spróbuję dziś ponownie podpiąć auto pod kompa. Zobaczę dokładnie spis błędów. Tylko strach go gasić.

Zawór regulujący ciśnienie na listwie common rail- to brzmi drogo nie pamiętam ile ale już go wymieniałem z półtorej roku temu.

Rozrusznik może to być to-* jak to sprawdzić ?

Czujnik położenia wału- może.. jakoś strasznie drogi to on nie jest ale czy to to nie powinno wywalać błędu?

Dodatkowe informacje nie wiem czy ważne.

Wyjąłem czujnik MAP (ten na plastikowej rurze) - jest pochlapany olejem silnikowym. Więc zajrzałem też do miejsca w którym pracuje EGR olej szlam i ... masakra.

Teraz jeszcze jeden myk, podczas prewencyjnego ściśnięcia gruszki ( pompki ręcznej paliwa) słychać delikatny dźwięk uchodzącego powietrza... ale ni diabła nie mogę dojść skąd to to mam wrażenie że gdzieś z okolicy pompy paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • Zwycięzca
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!