Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kręci ale bardzo słabo odpala


Obiboc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Potrzebuję podpowiedzi.

Od jakiegoś czasu borykam się z rożnymi problemami z moją meganką.

Samochód dość długo kręcił przy odpalaniu ale odpalał za pierwszą próbą. Po odpaleniu jechał praktycznie normalnie ale poszarpywał w przedziale 1600-2000 obrotów, wyczytałem że szwankuje EGR ( rok temu wstawiłem nowy bo poprzedni zakończył żywot a czyszczenie nic nie dawało). Odpięłem wtyczkę od EGR i samochód przestał szarpać. No i fajnie. Teraz uwaga spalanie spadło i to znacznie ale zmieniłem tez styl jazdy, po ekspresówce przy dośc szybkiej i agresywnej jeździe było 6/100 teraz jazda na emeryta tempomat 90 km/h bez butowania poniżej 4/100. Ale to raczej historia poboczna. problem jest inny. Auto paliło za 1 kręceniem ale tak od dwóch czy trzech tygodni czas do odpalenia się wydłuża, było 2 potem 3 a teraz nawet za czwartym czy piątym. W miniony piątek wcale się nie udało. Dziś chyba z 7 razem , prawie wykończyłem aku. Pompowanie gruszką nic nie zmienia. Wnioskuję że silnik się nie zapowietrza ponieważ jeżeli wyłączę silnik i próbuję odpalić jest to samo!!

Dla tych co od razu odsyłają do clipa. Podaję błędy z maxiecu.

DF02X coś tam EGR ( logiczne bo odpięty)

DF025 Moduł świec żarowych

DF053 Nie pamiętam treści ale coś z ciśnieniem z dopiskiem sporadycznie( ale to wydaje się logiczne bo podczas długiego kręcenia czasem wyskakuje injection deflaut ) jak auto odpali od razu ginie i podczas jazdy butowania i ogólnego męczenia silnika się nie pojawia.

 

Co może być nie tak? A i jeszcze jedno rozrusznik kręci bardzo szybko jakby nie miał obciążenia.

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Miałem podobny problem ale w innym autku (Peugeot 406 HDI)

Tam nałożyły mi się dwie awarię naraz:

-pompa paliwa w zbiorniku i zawór regulujący ciśnienie na listwie common rail

Objawy były identyczne. Komputer pokazywał błąd EGR, przepływomierza i potencjometr gazu. Ale trafiłem do fachowca co nie patrzał na błędy tylko na parametry pracy silnika i tam ciśnienie paliwa tak skakało że masakra a powinno być na stałym poziomie.

Sprawdź na początek tą pompkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co może być nie tak? A i jeszcze jedno rozrusznik kręci bardzo szybko jakby nie miał obciążenia.

Żeby silnik zaskoczył ,musi mieć odpowiednią prędkość obrotową .Wygląda z tego opisu ,że to bendix rozrusznika jest zużyty .

Rozrusznik kręci bardzo szybko ale nie kręci się z odpowiednią prędkością wał korbowy silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czujnik położenia wału ? miałem u siebie podobnie, z tym że u mnie losowo odpalała, za 1, 5, 3 it razem. Nie ma sensu kręcić do oporu, jak widzisz, że nie odpala to wciskaj sprzęgło żeby przerwać i od nowa, szkoda akumulatora i rozrusznika. No i po wymianie czujnika jest ok.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi.

sKarlosMegane

Tyle że u mnie w aucie od przeprowadzenia generalnego remontu układu wtryskowego samochód nigdy nie odpalał tak jak przed awarią czyli na 1 czy 2 obroty, trzeba było troszkę pokręcić z 2-3 sekundy.

Spróbuję dziś ponownie podpiąć auto pod kompa. Zobaczę dokładnie spis błędów. Tylko strach go gasić.

Zawór regulujący ciśnienie na listwie common rail- to brzmi drogo nie pamiętam ile ale już go wymieniałem z półtorej roku temu.

Rozrusznik może to być to-* jak to sprawdzić ?

Czujnik położenia wału- może.. jakoś strasznie drogi to on nie jest ale czy to to nie powinno wywalać błędu?

Dodatkowe informacje nie wiem czy ważne.

Wyjąłem czujnik MAP (ten na plastikowej rurze) - jest pochlapany olejem silnikowym. Więc zajrzałem też do miejsca w którym pracuje EGR olej szlam i ... masakra.

Teraz jeszcze jeden myk, podczas prewencyjnego ściśnięcia gruszki ( pompki ręcznej paliwa) słychać delikatny dźwięk uchodzącego powietrza... ale ni diabła nie mogę dojść skąd to to mam wrażenie że gdzieś z okolicy pompy paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!