Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niskie ciśnienie doładowania, turbo


igorz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Silnik 1.5 dci k9k722 82 KM.

CLIP:

1. Brak błędów.

2. Ciśnienie doładowania w granicach 900, gdy zalecane ciśnienie doładowania powyżej 1200-1300.

 

Objawy:

Brak mocy po nagrzaniu się silnika, ale w trakcie dłuższej jazdy czasami odzyskuje moc, wtedy ciśnienie jest zgodne z zalecanym.

Kiedy nie ma mocy to po dodaniu gazu słychać również dźwięki.

 

Turbo było regenerowane 4000 km temu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto świeżo nabyte? Kupione z pewnych rąk ? pewny przebieg ? Jak sprawowało się przed usterką ? Ile paliło na 100 km ? Sugeruje ; przeczyścić zawór EGR , wymienić elektrozawór turbiny, ( często się psuje lub przycina ) , zatankować paliwo (dużo) najlepszej jakości, dodać olej 2T na zbiornik i przejechać kilkadziesiąt km .

Czy właściwie eksploatujesz turbinę ? Były przypadki turbin po regeneracji które nadawały się do wymiany. Były podobne tematy na forum

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupione "świeżo" z salonu w 2005 roku, przebieg 218 tys. km - oryginalny.

EGR wymieniony, działa według clipa poprawnie - kąty otwarcia zgodnie z zalecanymi.

Wiem jak nie działa EGR - bo rok temu się zatkał się.

Przed usterką spalanie rzeczywiste w normie.

Poprzednie turbo przetrwało 214 tys. km, czyli zakładam, że właściwie eksploatuję turbo - no i wiem jak nie działa.

Po wymianie wtryskiwaczy nawet nie dymi przy dodaniu gazu w podłogę -sprawdzałem jadąc z tyłu samochodu.

 

Stawiam na zawór ciśnienia doładowania.

Czy demontaż samego zaworu jest możliwy bez demontażu innych części samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnij profil,bo wprowadzasz ludzi w błąd.

Z I postu powyżej zrozumiałem, że jesteś świeżym właścicielem auta 1,5/82 KM / kupionym z przebiegiem 148000 km. Z II postu-po chwilowym zastanowieniu wychodzi, że; auto masz od nowości, zrobiłeś 218000 km . W okolicach 200000 km wymieniłeś; zawór EGR, zregenerowałeś turbinę, wymieniłeś wtryski na nowe. Spalanie -miałeś w normie do momentu usterki.

Sprawdza się więc teoria, że w okolicach 200000 km trzeba wymienić EGR, wtryski, regenerować turbinę, wymienić koło dwu-masowe (jak jest)

Ja sugeruje wymianę elektrozaworu turbiny a nie czujnik ciśnienia turbiny.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdza się więc teoria, że w okolicach 200000 km trzeba wymienić EGR, wtryski, regenerować turbinę, wymienić koło dwu-masowe (jak jest)

pitu pitu, herezje a nie teoria. Wtryski i pompa 352 tys i jeździ, EGR zaślepiony, dwumasowego nie ma, turbo robione przy 240 tys.

Ja sugeruje wymianę elektrozaworu turbiny

w 82 konnym nie ma elektrozaworu, sterowanie nadciśnieniowe jest. Jeżeli za mało ładuje, można pokręcić śrubkę na sztandze. Wygląda na to, że fachowcy nie wyregulowali jej po regeneracji

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski były wymieniane z powodu uszkodzenia mechanicznego przez tłok - obrócona panewka.

Zużycie wtryskiwaczy 60% jakkolwiek to mierzą nie wnikam.

 

Zgadza się k9k 722 nie ma elektrozaworu, jest tzw. ZAWÓR REGULACJI CIŚNIENIA DOŁADOWANIA.

 

Z tą regulacja byłoby ok, gdyby nie fakt, że raz ładuje ciśnienie dobrze a raz nie.

Wczoraj testowałem samochód i wyszło, że jak źle ładuje to po osiągnięciu np. na 2 biegu 3200 obrotów/min zaczyna znów ładować dobrze.

Czyli teoria, że zawór zacina się może być słuszna.

W piątek zlecę wymianę zaworu, dam znać czy wymiana pomogła.

Edytowane przez igorz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda, że mylone są pojęcia czujnika ciśnienia doładowania. Wygląda tak. Dochodzi do niego wiązka przewodów elektrycznych biegnąca do sterownika silnika. Czujnik jest na dolocie pomiędzy intercoolerem a silnikiem. Może być walnięta wiązka elektryczna

thumb_hosting_zdjec_1470231321__czujnik-cisnienia-doladowania-bosch.jpg

 

sKarlosMegane - mówi o zaworze upustowym przy turbinie, przy czym turbina wg. właściciela; raz ładuje ciśnienie dobrze a raz nie. Gdzieś coś nie łączy dokładnie, brakuje szczelności połączeń

thumb_hosting_zdjec_1470283981__turbosprezarka-motair-turbolader.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

"Usterka" zdiagnozowana - luz na turbinie (przebieg 4000 km ) i łopatki zaczęły trzeć o obudowę.

Poradziłem mechanikowi sprawdzić ciśnienie oleju i okazało się za niskie.

Wymieniono pompę oleju i turbo.

Wydaje mi się, że należy regularnie co 30 tysięcy mierzyć ciśnienie oleju.

Może oryginalna turbina pokręciłaby się dłużej niż 200 000 km.

Czy ktoś z kolegów każe mierzyć ciśnienie oleju podczas przeglądów?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej, u siebie wymieniałem turbo przy przebiegu 240 tys, obecnie jest 353, to będzie 113 tys km na nowej. Ciśnienia oleju nie sprawdzałem, pompy oleju nie wymieniałem, a przebieg ponad półtora razy większy. Jak dla mnie, to 200 tys czy 300 tys, to nie jest przebieg na niedomaganie pompy oleju i coś mnie się wydaje, że regeneracja była wadliwa. Posiadasz informację, jak wyglądała regeneracja pierwszym razem i teraz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za pierwszym razem dostałem zregenerowaną turbinę - korpus turbiny z innego samochodu plus nowe flaki -koszt 750 zł - podobno z mojego samochodu nie nadawała się na regenerację, ale bezpośrednio z regeneratorem nie rozmawiałem.

Teraz wsadzono nowe flaki- koszt 250 - 300 zł.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszystko jasne, za 250 zł to można wymienić zawór upustowy i wyczyścić obudowę co najwyżej, a nie regenerować bebechy. Za sam rdzeń dałem chyba 700-800 zł z przesyłką, już nie pamiętam bo 4.5 roku temu to było, więc jak przebiegła regeneracja twojej za 250 zł teraz i pierwszym razem kompletna z wymianą obudowy itd za 750 zł, to można się tylko domyślać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!