Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Używane, dCi vs tCE i dolożyć LPG - w tej samej cenie..


mmanager

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Chciałbym poznać Wasze opinię odnośnie co lepiej uważacie żeby wybrać, zakładając, że

auta: identyczny stan techniczny, przebieg, wyposażenie cena i do wyboru w tej samej cenie

- 0,9 Tce 90km KM i dołożyć za 3tys gaz (wyjdzie o 3tys więcej)

- dCi 1.5

 

chodzi o uwzględnienie kosztów paliwa, przeglądów, części awaryjności itd. no i tego że 3tys ok trzeba wydać na instalację. Te diesle bardzo tracą na wartości w porównaniu do benzyny...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam będziesz jeździł czy jako auto rodzinne? Jeździsz dynamicznie i szybko czy raczej spokojnie. Jest wiele niewiadomych i dlatego trudno będzie jednoznacznie wskazać lepsze rozwiązanie. Przejedź się jednym i drugim popatrz jak się zachowują, zaobserwuj spalanie i podejmij decyzję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja luzów zaworowych jest poprzez wymianę szklanek - taka informacje dostałem od Renault, rozrząd na łańcuszku.

Pytanie ile kosztuje taka wymiana szklanek poza ASO i ile wytrzymują/ jak się kontroluje te luzy (czy to drogie)?

 

Co do 1.5dci nie byli w stanie odpowiedzieć co ile jest rozrząd jeżeli bym zamówił w danej chwili takie auto miedzy 120 a 160 tys km

 

Przebieg do 30tys km/rok maks myślę,

W dieslu boje się o jego delikatność jak to te nowe maja i chyba już też nie są tak oszczędne jak mój aktualny 1.5dci bez filtra, dwumasy, 100KM i 266 przelotu, bezawaryjne, od nowości nim jeżdżę.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat o delikatność 1,5 dCi nie musisz się martwić, tym bardziej jeśli rozważasz wersję 90 KM ze skrzynią 5 biegów.

Wtedy sprężarka ma stałą geometrię i nie ma koła dwumasowego.

Koszt regulacji zaworów w 0,9 TCe w ASO to ok. 500-800 zł (zależy od liczby szklanek do wymiany), u niezależnych powinno być taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam wszystkich, mam pytanko czy ktoś wie ile powinny wynosić luzy zaworowe w silniku 0.9 tce  Renault i jaka jest kolejność pomiaru w tym 3 cylindrowym silniku. Liczę że ktoś mi pomorze bo nigdzie nie mogę dorwać informacji na ten temat. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40kkm to jeszcze nic. Przy 60tyś zaczynają się schody, w prawie każdym aucie. Z tego co czytam to podczas tego gdy jest problem z luzami zaworowymi to w 0.9 tCe wymiana się popychacze na inny rozmiar. Informacje czerpałem z forum Daci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję ci ślicznie za podpowiedz ja mam 2 RENIE clio 0.9 tce i megan z silnikiem 1.4 tce  w clio mam przebieg 110 tkm a w megan 120 pasowało by sprawdzić luzy bo od nowości nic niebyło robione a clio coś mi na zimnym silniku czasami spada z obrotów tak jakby chciało zgasnąć a przy dodaniu gazu zaczyna się dławić, jak się nagrzeje jest 0k. uszczelki na dolocie wymienione świece nowe irydowe zalecane przez renault cewki nowe czujniki podmieniane na dolocie i nadal objawy powracają czasami ma ktoś jakiś pomysł bo ja mam zamiar sprawdzić jeszcze luzy zaworowe. Proszę o jakieś podpowiedzi pozdrawiam 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.09.2021 o 00:45, czik3n napisał:

W 0.9Tce w ogóle reguluje się je manualnie ? 
Mam w domu Clio z tym silnikiem z fabrycznym LPG i nie ruszane od nowości nie było nic, a ma już zrobione 40kkm

A silnik chodzi równo ? czy telepie na boki jak kosiarka?

ostatnio pojawił się film na yt z tym silnikiem gdzie mechanik stwierdził ze loteria jak trafisz tak masz a ASO umywa rece.

Generalnie silnik ten ma chodzić równo jak 4 cylindrowiec jak go telepie drga w środku odczuwasz to to znaczy ze masz ten z wada fabryczna.

wypalanie zaworów i dziury w tłokach jak i rysy na cylindrze od strony lewej * kierowcy .

Nawet przebiegi rzędu 20 tys km je maja dlatego tego tak dużo z zachodu przyjeżdża do kraju.

Oglądałem i te z 2013 jak i te z 2019 każdy telepał ? niestety.

 

Wracając do tematu instalacja gazowa za 3 tys w tych czasach? kolejki gigantyczne , oczekiwanie po 2 tygodnie i koszt minimum 4 tys w Łodzi u dobrego gazownika 

Dci biorąc pod uwagę ile litrów spali a dołożenie gazu i koszt gazu trzeba sobie policzyć  jeszcze dojdzie do tego kwestia czy nie będzie problemu z silnikiem jak podejdzie gaz 

Zapewne DCI będzie elastyczniejsze 

 

Edytowane przez Refild
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Powiedz kolego na czym polega ta wada fabryczna, da się ją jakoś usunąć? Moje Clio po zapaleniu dziwnie wyje jak jest zimne i trochę nim telepie a jak dodam gazu to zaczyna  szarpać i się dławi. Dopiero jak złapie temperaturę to zaczyna ciszej pracować i bardziej równo. Dodam jeszcze je znajomy zrobił mi w nim adaptacje clipem i auto było nie do poznania, pracowało jak zegarek było słychać tykanie silnika, stało się jeszcze bardziej mocniejsze i zrywniejsze normalnie jak nie to auto co wcześniej jeździłem. Tylko że trwało to aż do ostygnięcia auta, gdy ostygło i ponownie je zapaliłem wszystko wróciło do tego co przed adaptacją. Jakieś pomysły?

Możesz podesłać mi link z tym filmikiem co oglądałeś? Pozdrawiam

Możesz podać link z tym filmem? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!