Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie. Kilka dni temu w czasie porządnej ulewy doszło do zalania sterownika UPC w Renault Megane II 1.6 2003r.

Auto świrowało. (samoczynne włączanie się wycieraczek, świateł, centralnego zamka, wentylatora chłodnicy na zimnym silniku oraz brak możliwości wyłączenia samochodu) Po rozebraniu, i osuszeniu sterownika UPC, przestała działać blokada kierownicy, auta nie idzie odpalić KOMUNIKAT: ''STEERING NOT LOCKED'' Jeżeli zostawię kartę w czytniku, energicznie rozłączę i załączę brązową szeroką kostkę w sterowniku UPC, również tak samo robiąc z klamrą plusową akumulatora... banalne, ale auto odpala za każdym razem do czasu wyjęcia karty. Jaka może być przyczyna awarii, czy definitywnie padł silniczek blokady kierownicy ...? Zwarcie na sterowniku UPC... ? Dodam jeszcze że wszystkie bezpieczniki są sprawne, kostki niezaśniedziałe, akumulator oraz bateria w pilocie nowe.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja obecnie mam do czynienia z podobną sytuacją. Miesiąc temu zalałem na myjni UPC, bo nie miałem osłony, która ją chroni. W efekcie samochód nie odpalał wcale, wyskakiwały różne błędy typu "Electronic Fault", "ESP/ASR Fault", "Steering Locked" itp. itd. Czyszczenie nie pomogło w moim przypadku więc trzeba było go wymienić na używkę. Dodatkowo okazało się, że jeden z przewodów, który jest wpinany do UPC (czerwony kolor, jest to chyba zasilanie + 14 V o ile się nie mylę) nie łączył dobrze, bo blaszki w jego wtyczce były zbyt rozwarte. Po wymianie UPC i poprawieniu/przeczyszczeniu wtyczek samochód odżył i działa ok. Niestety od czasu do czasu po wyłączeniu silnika i wyjęciu karty pojawia się "Steering not locked", a przy próbie uruchomienia jest loteria, albo odpala albo pokazuje "Steering locked" + SERVICE i nie odpala. Samochód odebrałem po naprawie 4 dni temu, a problem pojawił się od przed wczoraj. Będę jeszcze z tym walczył ale obecnie sprawę załatwia otwarcie maski, odłączenie tego czerwonego przewodu z UPC, o którym wcześniej wspomniałem i wpięcie go z powrotem po chwili. Czasami trzeba przy tym zamknąć zamki i je znowu otworzyć, bo samo wypięcie i wpięcie nie wystarcza. Generalnie zauważyłem pewną rzecz jeżeli chodzi o przypadki zalania UPC w Meganie, że przytrafia się to głównie właścicielom Meganek z silnikami 1.6 16V. Czy w innych wersjach silnikowych UPC jest w inny sposób montowane, czy może jest to kwestia różnych osłon/pokryw tego układu? W moim przypadku ja tych osłon nie miałem, i chyba u pozostałych użytkowników również ich nie było.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem te same przygody w 1.4. UPC występuje w każdym przedliftowym Megane II - nawet w dieslu jest w tym miejscu. Co do błędów w stylu "Steering not Locked / Direction non debloque", często są związane z tym, że coś nie łączy w brązowej kostce PPH2 - jak nie pomaga czyszczenie i spraye typu Kontakt, proponuję wymianę pinów - nazywają się Sicma 280 i można je dostać za grosze na allegro razem z kawałkiem kabla - wystarczy wyciągnąć nadpalony pin, włożyć nowy i przylutować.

 

Problemem może być wyciągnięcie starych pinów bo często są przypalone, a sama kostka jest w kiepskim stanie i łamie się w rękach.

 

Jaką osłonę masz na myśli? plastik zakładany od góry na UPC? jest to kiepsko zaprojektowane bo obudowa nie nachodzi na całość od góry (co jest sprawdzonym rozwiązaniem w wielu samochodach) tylko jest łączona w połowie, a w miejscu łączenia znajduje się nieszczelna gąbka/pianka, przez którą często dostaje się woda. Ale mimo, że obudowa jest nieszczelna to jazda bez tego elementu to jak proszenie się o kłopoty.

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dokładnie tą osłonę miałem na myśli. Samochód mam od maja tego roku i wyobraź sobie, że nie miałem osłony na UPC, na akumulator i osłony silnika. A dowiedziałem się od kogoś, że woda podobno lubi do cewek się dostawać, gdy tej osłony nie ma :D

 

Obecnie żeby odpalić samochód wyciągnięcie czerwonej wtyczki i ponowne jej wsadzenie nie pomaga. Dzisiaj doszliśmy ze znajomym, że trzeba poruszać wiązką przewodów, która wychodzi od UPC i biegnie dalej pod nią. Możliwe, że nie łączą wtyczki/złącza w UPC. Kolega mechanik podejrzewa również przerwę, zwarcie lub wilgoć w tej wiązce, która została po tym zalaniu na myjce. Ewentualnie może być to skrzynka pod UPC (tam bodajże są kolejne bezpieczniki i przekaźniki). Dzisiaj to wynikło tak na szybko, z braku czasu. Tym tematem zajmiemy się jakoś w przyszłym tygodniu, w wolny dzień, więc dam znać co wyjdzie z tego. Ale na pewno spróbuję wymiany tych pinów tak jak mówisz ;) Obecnie zostaje mi gmeranie wiązką jak mi nie będzie chciał odpalać :D

 

Ciekawi mnie tylko, czy jest jakiś skuteczny sposób na to, żeby do ponownego zalania UPC nie doszło? Skoro fabryczne osłony w Megane II ph I nie spełniają swoich funkcji to co można zrobić, żeby problemu nie było? zaklejenie taśmą, przykrycie czymś ... ? Ktoś zaradził coś na to?

Edytowane przez kopero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie pewnie osłona spełniała swoje zadanie, bo piankowa uszczelka była nowa, a otwory odpływowe w podszybiu czyste, ale po latach niestety się nie sprawdza. Odpływy wyczyszczone, ale dla pewności dodatkowo na czas testów prowizorycznie zabezpieczyłem skrzynkę folią ;) od miesiąca żadnych problemów ;D. Można próbować tymczasowo uszczelnić to silikonem, taśmą izolacyjną, folią, albo spróbować wymienić uszczelkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajchow, nałożyłeś po prostu foliówkę od góry na to całe badziewie? Też się zastanawiam czy tego folią nie otulić, właśnie zwykłą reklamówką :D U mnie w jednym miejscu ta pianka robiąca za uszczelkę jest postrzępiona i trochę mnie to niepokoi. Mam tylko wątpliwości o tyle czy na tej foliówce od wnętrza nie będzie się skraplała woda, co tylko zwiększy ryzyko dostania się jej do skrzynki bezpieczników.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odgrzeję kotleta. Trzy dni temu była w moim mieście mocna burza i w związku z tym ulewy. Tego dnia problem wrócił. Za nic nie chciał odpalić. Najlepsze jest to, że UPC wyglądało na suche. Po dokładnej inspekcji okazało się że na dwóch wtyczkach była woda, ale było jej na tyle mało że ledwo ją zauważyłem. Przedmuchałem je i wysuszyłem i jak ręką odjął. Mam wrażenie że w tym przypadku wtyczki zostały załatwione przez wilgoć po deszczu, bo UPC i jej okolice były totalne suche. Przez ponad pół roku nie miałem żadnych problemów z opalaniem do teraz.

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!