Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stukanie w zawieszeniu. RATUNKU!!!!.


Rekomendowane odpowiedzi

Miała luz w tej harmonijce, szczerze nie wiem co w niej jest. Kupiłem półośke Expert Line francuskiego producenta za niewielką kwotę nową. I na tej półośce już nie ma stukania tak że jestem zadowolony.

 

[ Dodano: 2008-05-14, 20:25 ]

Acha starą półośkę dostałem spowrotem, pofatygowałbym się i rozwalił tą harmonijke żeby z ciekawosci ją zobaczyć ale póki co nie chce mi się z nią babrac:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mati.b, "póki co", to w imieniu wszystkich userów, którzy starali się pomagać i odpowiadać na Twoje posty, w których opisywałeś problemy ze swoim autem, SERDECZNIE DZIĘKUJĘ za zaangażowanie i chęć niesienia pomocy innym. Gdybyś miał znowu jakieś problemy- pisz śmiało pomożemy, Nam się chce.

pozdrawiam i dobrego samopoczucia życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez was Panowie to bym się załamał z tą Meganką.<ok> Wiem że na tym forum zawsze znajdą sie ludzie którzy wyrażą swoją obiektywną opinię i znają sie na rzeczy. Dziękuję wszystkim za pomoc. Będe miał pytanie co do maglownicy ale to w innym poscie. DZIEKI CHŁOPAKI!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tośmy sie zrozumieli. Nie chodziło mi w poście byś Ty dziękował za pomoc Ci udzieloną, tego tu nikt od nikogo nie wymaga. Chodziło mi o Twoja wypowiedź "nie chce mi sie babrać", w odpowiedzi na pytanie usera Piok o przyczynę tej awarii. Chciałem Ci uzmysłowić, że gdyby nam się nie chciało............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do wymiany gumy stabilizatora i guma na wachaczach,z tymi pierwszymi zaden problem natomiast co do wachaczy to nie wiem czy temat jest do opanowania czy raczej skorzystac z mechanika .Nie widze nieczego,bynajmniej nie zauwazylem tutaj takiego tematu a wiec jesli ktos wymienial te gumy osobiscie i moze mi w jakis sposob pomoc, podpowiedziec to bede wdzeczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleje stalowo-gumowe wahacza da się samodzielnie wymienić po warunkiem, że masz odpowiedni przyrząd za pomocą którego wyciągniesz je z wahacza, a potem je tam wciśniesz. To specjalistyczne narzędzie to młotek z jakąś rurką, w którą będziesz walił, żeby wyciągnąć silent bloki, do włożenia ich do wahacza bardzo pomocne jest imadło.

 

Oczywiście wszystkie operacje wykonujesz na wahaczu wyjętym z samochodu.

Odkręcasz dwie śruby trzymające wahacz do ramy silnika i śrubę trzymającą sworzeń w zwrotnicy. Przyda się tu odpowiedni ściągacz, taki większy widelec. Lub dwie śruby mocujące sworzeń do wahacza

post-8-1211220570_thumb.jpg

post-1-1211220570_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby zamontowac tuleje można jeszcze użyc długiej śruby, tylko trzeba dobrze dobrac wielkośc podkładek żeby dobrze przylegały do tulei i wystarczy nakrecac nakrętke, a co do wymontowania to tak jak wyżej wspomniane, albo jakiś alternatywny sposób

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki przyrząd jest dobry pod warunkiem, że element, który będzie wpychać silent blok musi być dopasowany do zewnętrznej średnicy tulei. Nie może on "ciągnąć" za gumę lub wewnętrzną tuleję metalową. W ten sposób można uszkodzić tuleje już przy samym zakładaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie wiem czy w megance idzie to tak łatwo jak piszecie, ale moje przejścia z wymianą gum wachacza (ostatnio w sportingu) nie brzmią tak "miodowo". Miałem do dyspozycji różnego rodzaju tulejki, prase ręczną na gwincie śrubowym, młotki imadła, dodatkowe 2 ręce i... po 4h pokaleczony wachacz, wygięta dźwignia prasy i wymieniona jedna z dwóch gum.

W warsztacie za taką robote zaśpiewali mi 80 (czy 90) zł i w drugim wachaczu wymienili oba w pół godziny, ale sekret tkwił w recznej-hydraulicznej prasie <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie wszystkim dziekuje za podpowiedzi :-> Mam juz osadzone nowe gumy na wachaczach i powiem ze poszlo w miare dobrze,z wybiciem nie bylo zadnego problmu a z zalozneniem nowych bylo jeszcze latwiej...odpowiednia podkladka z dolu a z gory dopasowany kawalek metalowej rury ktora idealnie opierala sie na rancie i po kilku uderzeniach guma siedziala idealnie w wachaczu.Najgorzej bylo z wybiciem starego sworznia bo nie mialem przyrzadu do sciagania.

Jutro bede wszystko zakladal ale wczesniej wymiana paska rozrzadu+pompa wody.

pozdrawiam <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Drogie Koleżeństwo, pozwolę sobie odświeżyć temat by nie zaśmiecać.

Zakupiłem właśnie łączniki elastyczne końca drążka stabilizatora ( 23 na schemacie ze strony pierwszej tematu ) - śruba + 3 gumy. Zastanawia mnie czy w zestawie powinna znajdować się również i nakrętka ? Oraz to, że jak założę wszystkie trzy gumy na śrubę to wchodzą na nią na całej długości i nie mam jak nałożyć nakrętki na śrubę. No chyba że czegoś się po prostu nie zakłada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Od jakiegoś czasu tłucze mi się tylne koło. Na małych nierównościach nic nie słychać, ale jak zaliczę studzienkę,czy większą dziurę to jest straszny huk, taki że w podłodze czuję. Z początku myślałem że to coś z belką się dzieje, np. zużyte tuleje gumowo metalowe ale całkiem przypadkiem przy wymianie kółek na letnie zauważyłem że amortyzator przy kole które mi tak wali w podłogę jest cały spocony od oleju, drugi suchutki. Czy winowajca całego zamieszania może być ten amorek? Na przeglądzie miał ok 60%.

Edytowane przez Lukas.s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej amorek. Jeżeli Ci się poci to oznaka ze już dogorywa albo już dawno padł. Na potwierdzenie tego może być fakt ze wpadnięcie w duzą dziurę albo studzienkę powoduje jego "dobijanie do karoserii"

Aby to sprawdzić siądź na tylnym miejscu i niech ktoś pojedzie po nierównościach , jak dobija to już koniec jego i czeka tylko na wymianę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukas.s, wykręć go całkowicie i zrób jazdę próbną bez niego. Jak nie będzie stukać tzn, że to on. Robocizna to odkręcenie dwóch śrub (klucz 22). Ewentualnie możesz odkręcić dolną śrubę i starać się szarpnąć nim góra dół - jak usłyszysz stuk, tzn że już po nim. Mój był oberwany przy górnym mocowaniu, a też miał dużą skuteczność na diagnostyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!