Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

rozrząd - jakiej firmy części są sygnowane Renault


robr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

stoję przed wymianą rozrządu w moim Megane III 1.6 16v 101kmKM

 

Na allegro można znaleźć zestawy które rzekomo opierają się na oryginałach Renault

np opis z jednej aukcji

pasek rozrządu wzmacniany RENAULT-ORYGINAŁ

-napinacz paska rozrządu RENAULT-ORYGINAŁ

-rolka paska rozrządu RENAULT-ORYGINAŁ

-śruba koła wałka rozrządu RENAULT-ORYGINAŁ

-Zestaw zaślepek wałków rozrządu - mała + duża zaślepka

-Pompa wody wysokiej jakości DOLZ ( Taka jak w oryginale)

posiadająca metalowy wirnik z GWARANCJĄ PRODUCENTA!!

 

taki zestaw to jakieś 250zł, to normalna cena?

jakich firm powinny być te podzespoły?

gdzieś znalazłem że pasek w Renault jest firmy Gates?

 

do rozrządu pasowałoby wymienić pasek klinowy i chociaż rolkę napinacza, prawda?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest napisane, że część oryginalna to u sprawdzonego sprzedawcy zawsze tak jest. Ceny części są o wiele niższe niż w serwisie. Kupowałem kilka razy rozrząd i zawsze to co było oryginalne to takie przychodziło (oczywiście u sprzedawców z jakąś historią). Największy problem jest z oryginalna pompą wody - ona zawsze wychodzi najdrożej w porównaniu do zamienników. Śruby chyba innej niż oryginalna nie kupisz jeżeli nie jest w zestawie z zamiennikiem. Zaślepki możesz kupić oryginał jak i zamiennik (tutaj wg mnie to wszystko jedno). Paski robi Gates (chyba wszystkie). Rolki, napinacze: Ina, Gates lub Litens. Pompy wody wiem że miedzy innymi AISIN. Wszystkie nazwy firm z częśći wyciągniętych z samochodu. Wszystkie te części sygnowane logiem renault. Jeżeli czegoś brakuje to dopiszcie.

do rozrządu pasowałoby wymienić pasek klinowy i chociaż rolkę napinacza, prawda

Lepiej razem z rozrządem oszczędzisz na robociźnie gdybyś chciał później montować. Jak problem z kasą to można odłożyć trochę w czasie, to akurat nie jest droga wymiana i jak są w dobrym stanie to można poczekać. Gorzej jest z kołem pasowym wału korbowego. Niektórzy o nim zapominają, a renault zaleca jego wymianę razem z rozrządem (sprawdź w instrukcji przy swoim silniku). Jeżeli się koło rozleci to może narobić bałaganu. U mnie wytrzymało 200tys. i się rozleciało.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką drobną uwagę. Nie kieruj się cenami na allegro, ponieważ to jest zbieranina różnych wyrobów. W czerwcu wymieniałem rozrząd w moim Renault Fluence 1.6 110 KM. Zapłaciłem w warsztacie w Łodzi robocizna + materiały firmy INA wraz z gwarancją 900,00 złotych. W tym była też wymiana paska osprzętu, płynu chłodniczego, płynu hamulcowego oraz czyszczenie przepustnicy. Zrobiłem już kilka tysięcy i wszystko jest.ok. Żaden warsztat nie da gwarancji na piśmie na wykonaną usługę, jeżeli części kupisz na allegro. Myślę, że to jest najważniejsze. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Ja 2 miesiące temu kupowałem taki zestaw rozrządu do mojej 1,6 110 KM http://allegro.pl/rozrzad-pompa-renault-scenic-i-ii-iii-1-4-1-6-16v-i6318727946.html Na wszystkich rolkach pisało Renault w oryginalnych pudełkach a na pasku Renault by Gates czy coś takiego :) Jedynie pompa wody była MAGNETI MARELLI. W zestawie oczywiście nowe zaślepki wałków. Wszystko idealnie pasowało, mechanik sam zdziwiony że w takiej dobrej cenie. Pozdro

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie takie ceny wychodzą, też tak kupowałem w takiej cenie tylko z pompą DOLZ. Tak jak pisałem wcześniej, pompa jest najdroższa i jak chcesz oryginalną to zestaw wyjdzie już około 400zł. Do tego wymiana ok. 300-350zł (bynajmniej w mojej okolicy). Co do gwarancji to jak spiepszy coś mechanik to zawsze możesz ubiegać się o poprawkę. Co do gwarancji na części to jak masz fakturę za montaż to też masz podstawę do gwarancji - gorzej tylko bo musisz dochodzić jej wysyłkowo.

Edytowane przez mireczek01
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu.

Do silnika 1600 16V Megane 3 dostępne są dwa zestawy fabryczne rozrządu:

-130C17529R

-130C13191R

Czym się różnią?

Podobnie zestawy paska wielorowkowego z napinaczem:

-7701476476

-117203694R

Co ciekawe, tam gdzie mam zamiar kupić, są dostępne wszystkie i to z różnymi cenami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Do silnika 1600 16V Megane 3 dostępne są dwa zestawy fabryczne rozrządu:

-130C17529R

-130C13191R"

 

Możliwe że różnica wynika z tego czy silnik ma KZFR..

Edytowane przez megane98-1.6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo, były "3" o mocy 100KM i nie miały KZFR. Jeśli mnie pamięć nie myli to miały skrzynie 5 biegową, nie dam sobie jednak ręki uciąć za tą informację :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakich firm powinny być te podzespoły?

gdzieś znalazłem że pasek w Renault jest firmy Gates?

Obecnie fabryczne zestawy rozrządu do Megane 3 zawierają:

-pasek Gates

-rolka Ina

-napinacz Gates, z polskim łożyskiem NSK

-zaślepek niestety brak

Dokładnie też taki sam zestaw został zdemontowany z auta rocznik 2013.

Do swojego auta kupiłem zestaw Continentala.

Fabryczne zestawy paska wielorowkowego zawierają napinacz cechowany tylko logiem Renault, rolka z łożyskiem, polskim NSK oraz pasek Hutchinson.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!