Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 K4J Niskie obroty po odpaleniu.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam pewien problem z moją Meganką. Auto z silnikiem 1.4 16V 98KM bez gazu.

Problem dotyczy obrotów po odpaleniu silnika. Gdy odpalam zimny jest wszystko ok, ssanie się włącza. Gdy odpalam gorący jest ok. Ale jak odpale np po pobycie w sklepie a temperatura silnika trochę spadnie (tak na 1/4 wskazania czyli polowe do pionu) to obroty spadają do ok 400 i powoli się dźwiga do 800. 2 razy zdarzyło się że zgasł.

Byłem na diagnostyce komputerowej i zero błędów. Na moim obd z allegro też niczego nie pokazuje.

Przepustnice wyczyściłem (była tylko delikatnie brudna) oczywiście oringi wymienione.

Wymieniłem czujnik położenia wału, świece i cewki.

Czy Ktoś ma jakiś pomysł ?

Na celowniku mam jeszcze czujnik temperatury (wydaje się być ok wentylator się załącza wskaźnik wędruje prawie na pion)

I jeszcze map sensor.

Ktoś może wie jak wyleczyć Renate ?

Pozdrawiam.

 

Sprawdziłem mapsensor czyli czujnik ciśnienia w dolocie. Pokazuje 6,5 psi czyli ok 41kPa (pomiar na wolnych obrotach i ciepłym silniku).

Jakieś pomysły ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica elektroniczna?

 

Dodano: 04 wrz 2016 - 19:12

Jak masz już OBD, to programem Piston odczytaj położenie przepustnicy w momencie gdy spadają Ci obroty i auto gaśnie. Dla temperatury powyżej 60 stopni powinno być 1.2% na biegu jałowym, korekty obrotów jakie wykonuje przepustnica są niewykrywalne dla tego interfejsu ale wahania z 400 do 800 muszą być widoczne w % odczycie. Podciśnienie masz w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Tak niestety elektroniczna. Jakby była na linke to bym wymienił bo są znacznie tańsze.

Sprawdze to tym programem który mi polecasz.

Na pokrywie klawiatury (na górnej częsci) zauważyłem że jest nalot. Sądze, że może to być oring kolektora. Na weekendzie będę wymieniał.

Wymieniłem też wczoraj oringi map sensora, ponieważ producent zaleca wymiane po każdym wyciągnięciu.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem w sklepie gdzie są same oringi. Gość zmierzył suwmiarką i dobrał. Więc z wymiarami będzie ciężko. Są 3 oringi. 2 mniejsze i jeden o ok 1mm większy. Tyle wiem. :(

 

 

No więc.

Wymieniłem sobie uszczelki kolektora ssącego.

Dalej bez rezultatu.

Trzeba będzie poszukać dobrego magika od Renówek.

Do sprawdzenia została przepustnica, czujnik temperatury i map sensor. Ręce opadają.

 

 

Na odpalonym silniku przepustnica otwarta na 11%. Na zgaszonym 17%.

Sondy na ciepłym silniku ok 85 stopni.

Sonda 1 = 0,71V

Sonda 2 = 0,46V

Edytowane przez Sztychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

 

Dnia 29.08.2016 o 20:51, Sztychu napisał:

Byłem na diagnostyce komputerowej i zero błędów. Na moim obd z allegro też niczego nie pokazuje.

Przepustnice wyczyściłem (była tylko delikatnie brudna) oczywiście oringi wymienione.

Wymieniłem czujnik położenia wału, świece i cewki.

1/ Czujnik położenia wału musi być oryginał,

2/ Świece i cewki suche i czyste,

      - Odstęp elektrod świec to 0,7 mm,

Dnia 29.08.2016 o 20:51, Sztychu napisał:

Sprawdziłem map sensor czyli czujnik ciśnienia w dolocie.

Pokazuje 6,5 psi czyli ok 41 kPa (pomiar na wolnych obrotach i ciepłym silniku).

3/ W  silnikach benzynowych podciśnienie w kolektorze dolotowym,

     a/  pomiar na wolnych obrotach i ciepłym  silniku, powinno oscylować w granicach ;

          - 1.4 /1.6 16V ; ok  28  do  36 kPa , ( 280 do 360  mbar ),

         -  2.0/16 V ;       ok. 32  do   38 kPa,  ( 320 do 380  mbar ),

     b/ Jak odepniesz map sensor to silnik przechodzi w tryb awaryjny ( pracuje wg.mapy ) ;

            -  chodzi lepiej,

            -  ale zużycie paliwa jest wtedy większe,

            -  słabsza jest moc,

          Wraz ze wzrostem podciśnienia, wzrasta opór w czujniku, co powoduje spadek napięcia na czujniku,

4/  Należy zadbać o czystość głowicy map sensora ( sprey ) oraz prawidłową szczelność montażu map sensora,

Dnia 8.09.2016 o 18:17, Sztychu napisał:

Wymieniłem sobie uszczelki kolektora ssącego.

5/ Dobry kierunek działań,

 

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!