Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne zachowanie silnika


Domi86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę drogich forumowiczów o ewentualną pomoc w znalezieniu przyczyny dziwnego zachowania silnika w moim Renault Grand Scenic II, 1,5 dci, rok 2004, a mianowicie w trakcie jazdy i jednostajnym trzymaniu nogi na gazie, samochód zachowuje się tak jakby dosłownie na ułamek sekundy zwalniał i znowu przyśpieszał albo raczej powraca do prędkości jaką miał przed zwolnieniem. Przypomina to trochę jazdę przy silnym wietrze, kiedy podmuch wiatru sprawia, że auto nagle na chwilę przyhamowuje. Jazda takim autem jest dość niekomfortowa, gdyż ciągłe odczucie "bujania" na dłuższą metę jest strasznie denerwujące. Zaznaczam, że dzieje się tak od czasu gdy w trakcie jazdy ni stąd ni zowąd usłyszałem dziwny pojedynczy stuk przy ruszaniu ze skrzyżowania i zmianie biegu z jedynki na dwójkę, po czym auto jakby straciło moc, nie jechało tak jak powinno, rozpędzało się strasznie mozolnie, a na piątce nie szło jechać szybciej niż 69 km, chociaż noga w podłodze. Objaw ustąpił po przejechaniu kilkuset metrów, ale pozostało dziwne bujanie. Dodam jeszcze, bo może ma to jakiś związek, że samochód nie zawsze zapala za pierwszym razem. Niekiedy odpali pięknie, tak do 2 sekund, a niekiedy kręci i kręci aż sam przestaje po czym za drugim razem pali w 1-2 sekundy. Nie ważne czy silnik zimny czy ciepły, nie ważne jaka pogoda na dworze, czy zatankowany do pełna czy też nie, nie ma takiej zależności. Jak mu się podoba to odpala za pierwszym razem a jak nie to za drugim. Rozrusznik wymieniony, akumulator też. Nie mam pojęcia co może być przyczyną tych wszystkich objawów, zwłaszcza, że z mechaniką to ja nie jestem za pan brat. Proszę o pomoc i jakieś podpowiedzi gdzie może leżeć przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekiedy odpali pięknie, tak do 2 sekund, a niekiedy kręci i kręci aż sam przestaje po czym za drugim razem pali w 1-2 sekundy

Tak się dzieje gdy czujnik wałka rozrządu nie podaje informacji o tym który cylinder jest w fazie sprężania. Wówczas sterownik silnika wybiera losowo odpowiedni cylinder i przeważnie za drugim razem odpala bez problemu.

Najpierw bym sprawdził rozrząd i ustawienie pompy wtryskowej jeżeli jest to pompa delphi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. W międzyczasie udałem się też na sprawdzenie ewentualnych błędów. Wyrzuciło dwa:

1) P0380 - przekaźnik świec żarowych (obwód grzania) - przerwa

2) P0340 - czujnik położenia wałka rozrządu - brak sygnału

Czyli jeśli dobrze rozumiem powyższe błędy, to do wymiany świece żarowe (wszystkie bądź część) oraz czujnik położenia wałka rozrządu?

Zastanawiam się tylko czy takie błędy mogą również odpowiadać za nierówną pracę silnika i jego dziwne zachowanie, o którym pisałem. A jeśli to układ paliwowy uległ uszkodzeniu, to czy sprawdzenie tego wymaga wizyty w serwisie czy też pierwszy lepszy warsztat jest w stanie z tym sobie poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień czujnik położenia wałka rozrządu, najlepiej na oryginalny.

A masz możliwość podpięcia się pod CLIPa, żeby być pewnym, że to ten czujnik?

Edytowane przez igorz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika, który podłączył się pod komputer w samochodzie i sczytał błędy, o których napisałem wyżej. Jeśli dobrze rozumiem, to odczytanie tych błędów przez mechanika nie jest równoznaczne z podłączeniem pod Clipa?

 

Dodano: 14 wrz 2016 - 15:14

Szperając po internecie znalazłem taką o to wypowiedź:

"Niestety tydzień temu w trasie coś strzeliło, silnik zaczął terkotać i brak mocy. Scenic na lawetę i do mechanika a tu niespodzianka, tłok z dziurą. Najprawdopodobniej nie będzie się opłacało naprawiać i trzeba będzie wymienić silnik".

Zainteresowała mnie gdyż objaw początkowy, czyli strzelenie czegoś w trakcie jazdy, a następnie spadek mocy jest identyczny z tym co i mnie się przytrafiło. Czy możliwe jest, że uszkodzeniu uległ któryś z tłoków i przez to silnik nierówni pracuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im dłużej będziesz zwlekał z naprawą i filozofował,tym będą większe straty.Poczytaj co spotkało corleone 377 http://megane.com.pl/topic/69194-nowa-pompa-wtryski-po-czyszczeniu-i-znow-to-samo/, bo też zwlekał z wizytą u mechanika z clipem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze: nie filozofuję;

Po drugie: to forum zostało założone chyba w tym celu, aby móc dyskutować o pojawiających się problemach z samochodami Renault, których jak widać jest bez liku;

Po trzecie: przeczytałem co spotkało kolegę corleone 377 i jedno wiem na pewno, ustalenie problemu będzie wymagać wizyty w serwisie, może i drogo ale pewniej niż u jakiegoś magika, gdyż nie mam zamiaru wymienić wszystkiego co jest pod maską auta i koniec końców nie rozwiązać problemu. Jak już mam wydać pieniądze to na naprawę, a nie na metodę prób i błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika, który podłączył się pod komputer w samochodzie i sczytał błędy, o których napisałem wyżej. Jeśli dobrze rozumiem, to odczytanie tych błędów przez mechanika nie jest równoznaczne z podłączeniem pod Clipa?

 

CLIP zwraca błędy: DF...

Warto mieć własnego CLIPa, żeby uniknąć "kompleksowych" napraw, które nic nie wnoszą. Jeżeli to jest ten czujnik, to warto kupić oryginał w ASO i samemu (albo u mechanika) wymienić.

Świecę żarową olej. U mnie padł czujnik położenia wału i pierwszy objaw niedziałania było brak mocy przez 1 sekundę w trakcie jazdy. Po takim spadku mocy nie było błędów, natomiast jak już zgasł to był błąd czujnika.

Edytowane przez igorz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!