Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 1.6 16V trzęsie silnik na wolnych obrotach


sekacz19

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam problem ze swoją renówką 1.6 16V. Mianowicie od czasu do czasu trzęsie mi się silnik na wolnych obrotach, są tak silne, że trzęsie całą budą. Głównie dzieje się to chwilę po odpaleniu, głównie przy cieplejszych temperaturach, rano np jak jadę do pracy jest okej, jak wracam a auto stoi w słońcu nagrzane, cała karoseria itd to chwilę po odpaleniu i dojechaniu do najbliższego skrzyżowania zaczyna się kilkunastosekundowy wstrząs. Po czym wszystko wraca do normy, zarówno na benzynie i na gazie. W czym szukać przyczyny? Co mogło zawieźć? Co było wymienione przez ostatni czas, cały rozrząd wraz z kołem, oleje, płyny, wszystkie cewki i świece zapłonowe.

 

Dodano: 09 wrz 2016 - 17:17

Podpiąłem dziś auto pod elma,ładowanie oscyluje w granicach 13,5 V. Ciśnienie w kolektorze na postoju 34 kPa, Korekta wtrysku bank 1 w granicach 15,6% chwilowa na wolnych około 7 % ,pozycja przepustnicy 12,2 % na postoju. Temperatura powietrza zasysanego 76 stopni Celsjusza. Obciążenie silnika na postoju 20%. Jakieś podpowiedzi? Drugi dzień pod rząd auto stało w słońcu, po pracy po odpaleniu na zimnym dwa razy mi od razu zgasł, za 3 cim razem odpalił jak trzeba.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Poziom oleju w normie, wycieków zero, koło było zmieniane więc jakim cudem padło? Nie będę bez sensu wymieniać znowu rozrządu... Trzęsło mi autem także przed wymianą rozrządu tylko wtedy było to głównie zaraz po odpaleniu po nocy.

Teraz Telepie silnikiem na wolnych obrotach niedługo po odpaleniu, po przejechaniu do najbliższego zatrzymania, korka, świateł, skrzyżowania przy wysokich temperaturach na dworze, nie robi różnicy włączona, wyłączona klima i tym podobne kombinacje, gdy jest chłodno jest okej, po postoju na słońcu przez kilka godzin gaśnie zaraz po uruchomieniu, odpala za trzecim razem. Doczytałem że wpływ na takie zachowania może mieć czujnik temp powietrza dolotowego, czujnik temp silnika (chyba to jest inny niż czujnik temp cieczy chłodzącej)

 

Dodano: 15 wrz 2016 - 19:20

Dostałem się do czujnika temp powietrza dolotowego, był zabrudzony dość poważnie, umyłem go i zobaczymy jakie będą efekty, a to że pokazuje absurdalne wartości temperatury kwalifikuje go i tak do wymiany, póki co dwa dni bez objawów, auto jeździ normalnie tylko w gorącu nie ma mocy, muszę sprawdzić jutro temperaturę w trakcie powrotu z pracy. Zobaczymy co wskazuje i będę szukać dalej, przepustnica do wyczyszczenia też pójdzie, wg mnie nie powinna wskazywać 12% otwarcia na biegu jałowym ale to w przyszłym tygodniu się za to zabiorę.

 

Dodano: 01 paź 2016 - 19:11

Czujnik wymieniony, pokazuje już normalne temperatury, odczyty z czujników prawidłowe, auto pracuje normalnie, a co będzie w upały to się okaże dopiero w przyszłym roku

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc tropem tego KZFR to możesz sprawdzić elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu, tak to się chyba nazywa ;) Ten w pobliżu korka wlewu oleju. Są tutaj tematy odnośnie tego cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, ale to dopiero jak będą upały bo teraz nic się nie dzieje, więc choćbym to przeczyścił i jak objawy będą nadal lub nie, to nie będę wiedział czy to rozwiązało problem :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!