Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 1.6 16V trzęsie silnik na wolnych obrotach


sekacz19

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam problem ze swoją renówką 1.6 16V. Mianowicie od czasu do czasu trzęsie mi się silnik na wolnych obrotach, są tak silne, że trzęsie całą budą. Głównie dzieje się to chwilę po odpaleniu, głównie przy cieplejszych temperaturach, rano np jak jadę do pracy jest okej, jak wracam a auto stoi w słońcu nagrzane, cała karoseria itd to chwilę po odpaleniu i dojechaniu do najbliższego skrzyżowania zaczyna się kilkunastosekundowy wstrząs. Po czym wszystko wraca do normy, zarówno na benzynie i na gazie. W czym szukać przyczyny? Co mogło zawieźć? Co było wymienione przez ostatni czas, cały rozrząd wraz z kołem, oleje, płyny, wszystkie cewki i świece zapłonowe.

 

Dodano: 09 wrz 2016 - 17:17

Podpiąłem dziś auto pod elma,ładowanie oscyluje w granicach 13,5 V. Ciśnienie w kolektorze na postoju 34 kPa, Korekta wtrysku bank 1 w granicach 15,6% chwilowa na wolnych około 7 % ,pozycja przepustnicy 12,2 % na postoju. Temperatura powietrza zasysanego 76 stopni Celsjusza. Obciążenie silnika na postoju 20%. Jakieś podpowiedzi? Drugi dzień pod rząd auto stało w słońcu, po pracy po odpaleniu na zimnym dwa razy mi od razu zgasł, za 3 cim razem odpalił jak trzeba.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Poziom oleju w normie, wycieków zero, koło było zmieniane więc jakim cudem padło? Nie będę bez sensu wymieniać znowu rozrządu... Trzęsło mi autem także przed wymianą rozrządu tylko wtedy było to głównie zaraz po odpaleniu po nocy.

Teraz Telepie silnikiem na wolnych obrotach niedługo po odpaleniu, po przejechaniu do najbliższego zatrzymania, korka, świateł, skrzyżowania przy wysokich temperaturach na dworze, nie robi różnicy włączona, wyłączona klima i tym podobne kombinacje, gdy jest chłodno jest okej, po postoju na słońcu przez kilka godzin gaśnie zaraz po uruchomieniu, odpala za trzecim razem. Doczytałem że wpływ na takie zachowania może mieć czujnik temp powietrza dolotowego, czujnik temp silnika (chyba to jest inny niż czujnik temp cieczy chłodzącej)

 

Dodano: 15 wrz 2016 - 19:20

Dostałem się do czujnika temp powietrza dolotowego, był zabrudzony dość poważnie, umyłem go i zobaczymy jakie będą efekty, a to że pokazuje absurdalne wartości temperatury kwalifikuje go i tak do wymiany, póki co dwa dni bez objawów, auto jeździ normalnie tylko w gorącu nie ma mocy, muszę sprawdzić jutro temperaturę w trakcie powrotu z pracy. Zobaczymy co wskazuje i będę szukać dalej, przepustnica do wyczyszczenia też pójdzie, wg mnie nie powinna wskazywać 12% otwarcia na biegu jałowym ale to w przyszłym tygodniu się za to zabiorę.

 

Dodano: 01 paź 2016 - 19:11

Czujnik wymieniony, pokazuje już normalne temperatury, odczyty z czujników prawidłowe, auto pracuje normalnie, a co będzie w upały to się okaże dopiero w przyszłym roku

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc tropem tego KZFR to możesz sprawdzić elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu, tak to się chyba nazywa ;) Ten w pobliżu korka wlewu oleju. Są tutaj tematy odnośnie tego cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, ale to dopiero jak będą upały bo teraz nic się nie dzieje, więc choćbym to przeczyścił i jak objawy będą nadal lub nie, to nie będę wiedział czy to rozwiązało problem :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!