Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lokalizacja silniczka krokowego


martunia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Proszę o pomoc w zlokalizowaniu silniczka krokowego w Renault Megane Scenic po licie z 2001 r. Silnik K4M 1.6 16V Previlage

Wszędzie widzę tylko silniczek przy przepustnicy ale u mnie nie go tam, bo rozbierałem przepustnicę i czyściłem. Pedał gazu wychodzi na lince w osłonie i wchodzi gdzieś z pod zbiorniczek z płynem chłodzącym ale trochę poniżej i nie wiem czy to jest silniczek. A temat jest z uwagi na skaczące obroty poniżej nawet 300.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znajdziesz silniczka krokowego, bo go zwyczajnie nie ma. Linka pedału gazu wchodzi do potencjometru pod zbiornikiem cieczy chłodzącej i tam porusza rolką. Rolka potencjometru przekazuje informacje do sterownika przepustnicy a ów steruje serwomotorem regulującym wychylenie lizaka w przepustnicy. Tyle. Sprawdź przede wszystkim świece i cewki, potem pompę paliwa i czujnik położenia wału. Układ raczej masz szczelny jeżeli obroty spadają więc lewe powietrze odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ Sam sobie zaprzeczasz, bo w wymienionym przez Ciebie silniku, silniczek krokowy jest zamontowany na przepustnicy. Chyba wszystkie przepustnicy "na linkę", montowane były za silnikiem i korkowca w tym samym miejscu.

Swoją drogą autor tak to wszystko napisał że nie bardzo wiadomo o co chodzi.

Polecam wizytę na Downloadzie i znalezienie piliku z opisem wszystkich czujników dla silników K4J/K4M. W pliku znajdują się najistotniejsze informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego sobie zaprzeczam. Ja mam silnik k4m a700 i nie mam silnika krokowego. A przepustnice mam za silnikiem przy grodzi, miedzy obudowa filtra powietrza a silnikiem. Linką poruszany jest potencjometr tylko więc przepustnica nie jest typowo na linkę.

 

Edit: doczytałem że chodzi o scenica a nie o megane, więc w tym samym silniku może być jakaś różnica. Czy tak?

post-80362-0-74673400-1473513303_thumb.jpg nr. Silnika

 

post-80362-0-94764400-1473513323_thumb.jpg zdjęcie z widoczną przepustnicą

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do przepustnicy idą tylko i wyłącznie przewody w kostce, żadnej linki. Ta rolka z linką, która zwykle jest na przepustnicy. U mnie znajduje się w potencjometrze, pod zbiornikiem płynu hamulcowego. I przekazuje informacje do sterownika przepustnicy. Także lizakiem nie porusza linka tylko serwomotor. Zrobiłbym zdjęcie potencjometru ale musiałbym go wykręcić a jest upał i sam wiesz :)

 

post-80362-0-12933200-1473516571_thumb.jpg

post-80362-0-43316400-1473516539_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz tzw elektroniczną przepustnicę.

Mnie chodziło o wcześniejszą wersję, gdzie linka pedału gazu steruje bezpośrednio przepustnicą.

Silnik masz dokładnie taki sam.

Tyle już siedzę na tym forum i znowu dowiedziałem się czegoś nowego, choć zaskoczony nie jestem. Francuska myśl techniczna jest po prostu zaje.... ;)

Umiejscowienie przepustnicy może mylić.

Możesz jeszcze napisać z którego roku masz tą Megankę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia dodane przez P.Tyreneusza przedstawiają dokładnie usytuowanie przepustnicy. Przeczyściłem świece i na razie samochód utrzymuje obroty. Przy okazji mam pytanko czy łożysko amortyzatora ma wpływ na to, że samochód ściąga w lewo ale nie za każdym razem? Wymieniłem końcówki drążków i sworzeń zwrotnicy i jest dalej ściąganie tak jak przed wymianą.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być różnie. Niejednakowe ciśnienie w oponach, niesprawny amortyzator, przysiadnięta sprężyna, brak zbieżności. Więcej na szybko nie przychodzi mi do głowy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki za podpowiedzi.wymieniłem łożysko amortyzatora, ustawiłem zbieżność w serwisie i wszystko jest okey. Ale mam problem ze zlokalizowaniem potencjonometra przepustnicy w silniku k4m/JA1J 1.6 16V/ po lifcie, bo po podłączeniu kompa taki pokazał mi się błąd. Silnik wariował i strasznie zadymił i wyrzucił wodę z rury. Skasowałem go ale zalecają wymianę tego potencjonometra ale nigdzie coś go nie widzę. Na Allegro są takie czujniki ale coś mi one nie pasują do mojego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod zbiornikiem płynu hamulcowego. Plastikowe pudełko mocowane na 2 śruby m6. Wchodzi do niego linka pedału gazu i wychodzi taka podłużna wtyczka.

Edytowane przez Tyreneusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!