Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lokalizacja silniczka krokowego


martunia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Proszę o pomoc w zlokalizowaniu silniczka krokowego w Renault Megane Scenic po licie z 2001 r. Silnik K4M 1.6 16V Previlage

Wszędzie widzę tylko silniczek przy przepustnicy ale u mnie nie go tam, bo rozbierałem przepustnicę i czyściłem. Pedał gazu wychodzi na lince w osłonie i wchodzi gdzieś z pod zbiorniczek z płynem chłodzącym ale trochę poniżej i nie wiem czy to jest silniczek. A temat jest z uwagi na skaczące obroty poniżej nawet 300.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znajdziesz silniczka krokowego, bo go zwyczajnie nie ma. Linka pedału gazu wchodzi do potencjometru pod zbiornikiem cieczy chłodzącej i tam porusza rolką. Rolka potencjometru przekazuje informacje do sterownika przepustnicy a ów steruje serwomotorem regulującym wychylenie lizaka w przepustnicy. Tyle. Sprawdź przede wszystkim świece i cewki, potem pompę paliwa i czujnik położenia wału. Układ raczej masz szczelny jeżeli obroty spadają więc lewe powietrze odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault Megane Scenic po licie z 2001 r. Silnik K4M 1.6 16V

Czyli Scenic I PhII a nie PhI zmieniłem już tag przy temacie.

Gdzie masz przepustnicę, za silnikiem czy z boku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ Sam sobie zaprzeczasz, bo w wymienionym przez Ciebie silniku, silniczek krokowy jest zamontowany na przepustnicy. Chyba wszystkie przepustnicy "na linkę", montowane były za silnikiem i korkowca w tym samym miejscu.

Swoją drogą autor tak to wszystko napisał że nie bardzo wiadomo o co chodzi.

Polecam wizytę na Downloadzie i znalezienie piliku z opisem wszystkich czujników dla silników K4J/K4M. W pliku znajdują się najistotniejsze informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego sobie zaprzeczam. Ja mam silnik k4m a700 i nie mam silnika krokowego. A przepustnice mam za silnikiem przy grodzi, miedzy obudowa filtra powietrza a silnikiem. Linką poruszany jest potencjometr tylko więc przepustnica nie jest typowo na linkę.

 

Edit: doczytałem że chodzi o scenica a nie o megane, więc w tym samym silniku może być jakaś różnica. Czy tak?

post-80362-0-74673400-1473513303_thumb.jpg nr. Silnika

 

post-80362-0-94764400-1473513323_thumb.jpg zdjęcie z widoczną przepustnicą

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do przepustnicy idą tylko i wyłącznie przewody w kostce, żadnej linki. Ta rolka z linką, która zwykle jest na przepustnicy. U mnie znajduje się w potencjometrze, pod zbiornikiem płynu hamulcowego. I przekazuje informacje do sterownika przepustnicy. Także lizakiem nie porusza linka tylko serwomotor. Zrobiłbym zdjęcie potencjometru ale musiałbym go wykręcić a jest upał i sam wiesz :)

 

post-80362-0-12933200-1473516571_thumb.jpg

post-80362-0-43316400-1473516539_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz tzw elektroniczną przepustnicę.

Mnie chodziło o wcześniejszą wersję, gdzie linka pedału gazu steruje bezpośrednio przepustnicą.

Silnik masz dokładnie taki sam.

Tyle już siedzę na tym forum i znowu dowiedziałem się czegoś nowego, choć zaskoczony nie jestem. Francuska myśl techniczna jest po prostu zaje.... ;)

Umiejscowienie przepustnicy może mylić.

Możesz jeszcze napisać z którego roku masz tą Megankę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia dodane przez P.Tyreneusza przedstawiają dokładnie usytuowanie przepustnicy. Przeczyściłem świece i na razie samochód utrzymuje obroty. Przy okazji mam pytanko czy łożysko amortyzatora ma wpływ na to, że samochód ściąga w lewo ale nie za każdym razem? Wymieniłem końcówki drążków i sworzeń zwrotnicy i jest dalej ściąganie tak jak przed wymianą.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być różnie. Niejednakowe ciśnienie w oponach, niesprawny amortyzator, przysiadnięta sprężyna, brak zbieżności. Więcej na szybko nie przychodzi mi do głowy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki za podpowiedzi.wymieniłem łożysko amortyzatora, ustawiłem zbieżność w serwisie i wszystko jest okey. Ale mam problem ze zlokalizowaniem potencjonometra przepustnicy w silniku k4m/JA1J 1.6 16V/ po lifcie, bo po podłączeniu kompa taki pokazał mi się błąd. Silnik wariował i strasznie zadymił i wyrzucił wodę z rury. Skasowałem go ale zalecają wymianę tego potencjonometra ale nigdzie coś go nie widzę. Na Allegro są takie czujniki ale coś mi one nie pasują do mojego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod zbiornikiem płynu hamulcowego. Plastikowe pudełko mocowane na 2 śruby m6. Wchodzi do niego linka pedału gazu i wychodzi taka podłużna wtyczka.

Edytowane przez Tyreneusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!