Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poprawa/zmiana audio


Rekomendowane odpowiedzi

Auto już "zadomowione" więc postanowiłem coś pogrzebać ;)

Ogólnie jest jeden wielki minus Renault Megane III tym minusem jest jakość dźwięku w samochodzie, - a właściwie brak jakiejkolwiek jakości.

Postanowiłem. Coś z tym zrobić, ale czytam forum i czytam i zauważyłem że ogólny problem radia fabrycznego (z reszta nie tylko w Renault). To brak wyjście RCA. Dołożyłem sobie już głośniki wysokotonowe na desce, bo były kabelki ale gorzej z basem. Wcześniej w aucie miałem subwoofer Bose (jaki to długa historia) ale to jedyny do tej pory sprzęt który ma mega przyjemny i głęboki bas, który prócz tego że słychać to czuć - oczywiście w kwocie do 200 zł (dla chętnych podeśle model suba).

Pytanie, czy ktoś próbował dołożyć wyjścia rca z przed końcówki mocy w radiu? Bo to chyba jedyny sensowny sposób na poprawę dźwięku. Dodatkowo pytanie ogólne - jak radzicie sobie Panowie i Panie z poprawa dźwięku w megane III? Może ktoś się podzielić jakimś skutecznym w miarę sposobem?

Bardzo proszę o pomoc i radę w tej kwestii.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołączę się do pytania. Mam takie same odczucia. Może ktoś próbował jakieś inne głośniki tam wpasować (niekoniecznie dedykowane).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wreszcie znalazłem warsztat który zbudował mi zbudował z włókna i zainstalował skrzynkę zamkniętą w boczek, z głośnikiem basowym u-Dimension ProX-208, do tego wzmacniacz Logic DBX1002 (nie jest to żaden super sprzęt, ale do napędzenia wspomnianego głośnika starczy). Wszystko zasilane od aku z takim aparacikiem który włącza i wyłącza całość, zgodnie z pojawieniem się napięcia w instalacji. Jestem bardzo zadowolony, jakoś dużo lepsza od wersji "pod fotelowej" tzw "poduszki" o której myślałem, a cena niewiele większa. Teraz wreszcie cały ten Arkamys daje radę :notacrook:

 

PS Oszukałem trochę z tym Dimensionem, nie 408 a 208 :oops: , ale i tak jak dla mnie jest to o co chodziło :D

Edytowane przez pankuba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We Fluence wygłuszyłem wszystkie drzwi porządną matą STP Gold + matą-pianką pod tapicerkę, do tego w przednie drzwi zamontowałem głośniki u-Dimension El Coax 6 (bo nie mam fabrycznych kabli pod zaślepkami w desce, pod wysokotonowe). 16-tki pasują pod tapicerkę bez przeróbek, na dystansie o grubości 8mm który kupiłem bardzo tanio na Allegro :) Wystarczy wywiercić w nim otwory pod głośnik. Tylko tu jest mały problem - nie ma szans żeby otwory w głośniku współgrały z tymi w drzwiach. Nie chcąc wiercić drzwi, wywierciłem po jednym dodatkowym otworze w głośniku, ale za trudne zadanie to nie było, ręczną wiertarką na parkingu poszło ;) Śmiga fantastycznie. Do muzyki której słucham są po prostu genialne, bardzo detaliczne, bas wiadomo że pod samym radiem bez subwoofera głęboki nie jest, nie odczuwam braku osobnych wysokotonowych. Bas jest fajny "twardy" a nie "rozlazły". Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czytając i rozważając zdecyduje się raczej na dołożenie wyjścia rca przed wzmacniacz w radiu, ale to już chyba po zimie ;) dziękuje za pomoc ;)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Ja zdecydowałem się wymienić głośniki i za namową bardzo miłego Pana w sklepie audio, któremu usta się nie zamykały, nabyłem zestaw Audio System (drzwi plus tweetery). Sam montaż jest i łatwy i trudny. Trzeba zdjąć tapicerkę, co nie jest takie trudne, natomiast oryginalne głośniki są nitowane - więc trzeba rozwiercać/wyrywać (jak w moim przypadku). Rozmiar głośnika to 13 - większe trzeba przerabiać. Dodałem również matę wygłuszającą od środka. Nie wiem na ile poprawia to jakość dźwięku audio, ale sam dźwięk zamykania drzwi jest już zdecydowanie lepszy!

Na początku nie było widać dużej różnicy, ale po kilku / kilkunastu godzinach użytkowania dźwięk się zdecydowanie poprawił. Najwyraźniej głośniki się "rozgrzały / rozruszały" (wspominał o tym miły Pan). Nie ma drastycznego przeskoku jakościowego , ale gdy porównam jakość z tylnymi oryginałami to zdecydowanie nie żałuję wymiany i pod choinkę chyba wymienię tył, który na razie jest permanentnie wyłączony ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We Fluence wygłuszyłem wszystkie drzwi porządną matą STP Gold + matą-pianką pod tapicerkę, do tego w przednie drzwi zamontowałem głośniki u-Dimension El Coax 6 (bo nie mam fabrycznych kabli pod zaślepkami w desce, pod wysokotonowe). 16-tki pasują pod tapicerkę bez przeróbek, na dystansie o grubości 8mm który kupiłem bardzo tanio na Allegro :) Wystarczy wywiercić w nim otwory pod głośnik. Tylko tu jest mały problem - nie ma szans żeby otwory w głośniku współgrały z tymi w drzwiach. Nie chcąc wiercić drzwi, wywierciłem po jednym dodatkowym otworze w głośniku, ale za trudne zadanie to nie było, ręczną wiertarką na parkingu poszło ;) Śmiga fantastycznie. Do muzyki której słucham są po prostu genialne, bardzo detaliczne, bas wiadomo że pod samym radiem bez subwoofera głęboki nie jest, nie odczuwam braku osobnych wysokotonowych. Bas jest fajny "twardy" a nie "rozlazły". Polecam.

16-tki bez przeróbek weszły? Masz może jakieś fotki z montażu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!