Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głośna praca silnika 1.9


Marcinescu

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym remont odpuścił i wsadził od razu 130KM z megane/ scenica III. Trochę kombinacji, ale można wtedy wsadzić turbo ze 130KM i auto będzie śmigać jeszcze długo.

A jak chcesz remontować, to mam wał używany do 120KM, sprawny, nominalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w przypadku meganek i sceniców III 1,9 nie ma się co obawiać, bo to są najlepsze 1,9 dci jakie wyszły do tej pory :-)

Ja nie lubię remontów ze względu na warsztaty i mechaników, jak coś pójdzie nie tak, to zawsze klient jest winny i jego części. Mam w okolicy jeden świetny zakład, ale robią silniki od ciężarówek i tego typu wielkości. Bardzo niechętnie podchodzili do remontu 1,9 dci, bo dużo zabawy i mało korzyści. A i silnik podwyższonego ryzyka, także ja uważam, że remontu robić nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się dobrze poszuka to za 3tys zł można trafić kompletny, z wtryskami, turbo, pompą. Warto jeszcze wziąć rury do dolotu. Kolektor wydechowy jest inaczej wyprowadzony niż w 120KM i katalizator nie pasuje w ogóle. Można założyć wydech zaraz za turbo, można też dołożyć katalizator, ale wtedy jest większa rzeźba.

Wg mnie warto, laguna po takiej przekładce śmiga jak nowa. Największym problemem było dorobienie dolotu, ale kupiłem dwie rury silikonowe od turbo, do tego złączka aluminiowa i za 200zł wyszło lepiej niż oryginał :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumasa ze sprzęgłem, wysprzęglikiem i uszczelką wału wymienione. Koszt: oryginalne części 3000 PLN + robocizna 600 PLN. W dwumasie wypracowane były już sprężyny i stąd pewnie te drgania. Szkoda, że nie wiedziałem, że przy wymianie zlewają olej ze skrzyni. Była szansa wymienić :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumasa ok 2000zł, wał jakieś 1400zł, panewki 200zł, olej z filtrem ok 150zł, zrobienie bloku i robocizna - nie tak źle to wyszło, ale ja bym dołożył do tego nową pompę oleju i nowy rozrząd, wtedy miałbyś spokój na długo.

Niestety remonty dci to już małoopłacalne sprawy, samochód z padniętym 1,9 dci można kupić za 2-3 tys zł, remont to minimum drugie tyle, albo i dwa razy tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę oleju wymieniałem w 2012r po przekręceniu panewki, rozrząd mam w planach wymienić w przyszłym roku - to i tak osobna robocizna.

Zawsze może mnie jeszcze trafić wtrysk lub turbina. Jedyne z tego dobre że blachy nic nie bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, czyli temat panewek już znasz :-) Zastanawiam się dlaczego pękł wał, bo raczej nie jest to często spotykane zjawisko. Czy po obróceniu panewki wstawiałeś nowy wał, czy dałeś do szlifu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniejsza moja awaria jest opisana w tym wątku, wymieniałem na nowy wał firmy Genmot GM1184 , może na zdjęciach tego nie widać ale na żywo widać że ta pęknięta połówka była wypłukana przez olej, czyli ładnie świecąca, wygląda na to że ta część była fabrycznie uszkodzona, a pęknięcie do pewnego stopnia powoli postępowało. Przejechałem na nim trochę ponad 40 tyś. km. W tym czasie nie było na aukcji oryginalnego wału w dobrej cenie, w aso kosztował ok 5 tyś. zł a jedyny zamiennik jaki nalazłem to był właśnie ten genmot. Na forum pisali, że to niby dobra angielska firma, ale jak widać u mnie nie zdała egzaminu. Teraz oryginalny wał renault kupiłem za 1400zł tak jak pisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!