Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głośna praca silnika 1.9


Marcinescu

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym remont odpuścił i wsadził od razu 130KM z megane/ scenica III. Trochę kombinacji, ale można wtedy wsadzić turbo ze 130KM i auto będzie śmigać jeszcze długo.

A jak chcesz remontować, to mam wał używany do 120KM, sprawny, nominalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w przypadku meganek i sceniców III 1,9 nie ma się co obawiać, bo to są najlepsze 1,9 dci jakie wyszły do tej pory :-)

Ja nie lubię remontów ze względu na warsztaty i mechaników, jak coś pójdzie nie tak, to zawsze klient jest winny i jego części. Mam w okolicy jeden świetny zakład, ale robią silniki od ciężarówek i tego typu wielkości. Bardzo niechętnie podchodzili do remontu 1,9 dci, bo dużo zabawy i mało korzyści. A i silnik podwyższonego ryzyka, także ja uważam, że remontu robić nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się dobrze poszuka to za 3tys zł można trafić kompletny, z wtryskami, turbo, pompą. Warto jeszcze wziąć rury do dolotu. Kolektor wydechowy jest inaczej wyprowadzony niż w 120KM i katalizator nie pasuje w ogóle. Można założyć wydech zaraz za turbo, można też dołożyć katalizator, ale wtedy jest większa rzeźba.

Wg mnie warto, laguna po takiej przekładce śmiga jak nowa. Największym problemem było dorobienie dolotu, ale kupiłem dwie rury silikonowe od turbo, do tego złączka aluminiowa i za 200zł wyszło lepiej niż oryginał :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumasa ze sprzęgłem, wysprzęglikiem i uszczelką wału wymienione. Koszt: oryginalne części 3000 PLN + robocizna 600 PLN. W dwumasie wypracowane były już sprężyny i stąd pewnie te drgania. Szkoda, że nie wiedziałem, że przy wymianie zlewają olej ze skrzyni. Była szansa wymienić :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumasa ok 2000zł, wał jakieś 1400zł, panewki 200zł, olej z filtrem ok 150zł, zrobienie bloku i robocizna - nie tak źle to wyszło, ale ja bym dołożył do tego nową pompę oleju i nowy rozrząd, wtedy miałbyś spokój na długo.

Niestety remonty dci to już małoopłacalne sprawy, samochód z padniętym 1,9 dci można kupić za 2-3 tys zł, remont to minimum drugie tyle, albo i dwa razy tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę oleju wymieniałem w 2012r po przekręceniu panewki, rozrząd mam w planach wymienić w przyszłym roku - to i tak osobna robocizna.

Zawsze może mnie jeszcze trafić wtrysk lub turbina. Jedyne z tego dobre że blachy nic nie bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, czyli temat panewek już znasz :-) Zastanawiam się dlaczego pękł wał, bo raczej nie jest to często spotykane zjawisko. Czy po obróceniu panewki wstawiałeś nowy wał, czy dałeś do szlifu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniejsza moja awaria jest opisana w tym wątku, wymieniałem na nowy wał firmy Genmot GM1184 , może na zdjęciach tego nie widać ale na żywo widać że ta pęknięta połówka była wypłukana przez olej, czyli ładnie świecąca, wygląda na to że ta część była fabrycznie uszkodzona, a pęknięcie do pewnego stopnia powoli postępowało. Przejechałem na nim trochę ponad 40 tyś. km. W tym czasie nie było na aukcji oryginalnego wału w dobrej cenie, w aso kosztował ok 5 tyś. zł a jedyny zamiennik jaki nalazłem to był właśnie ten genmot. Na forum pisali, że to niby dobra angielska firma, ale jak widać u mnie nie zdała egzaminu. Teraz oryginalny wał renault kupiłem za 1400zł tak jak pisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!