Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytanie o kilka usterek (zbiorczo)


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem zasięgnąć opinii osób kumatych w mechanice. Pytam o parę usterek zbiorczo by nie zakładać paru tematów- które wyszły wczoraj przy okazji wymiany prawej półosi (zerwana osłona przegubu i rozsypujący się przegub).

 

1. Po lewej stronie przy przegubie zewnętrznym manżeta jest już sparciała i pojawiło się pęknięcie narazie wielkości główki zapałki.

Czy jeśli przegubu a co za tym idzie zapewne i samej manżety nie dało się wymienić po prawej stronie bez wymiany półosi, to czy po lewej stronie będzie się dało wymienić samą manżetę przegubu? Mechanik twierdzi, że da się.

 

2. Pomimo dwukrotnej wymiany na przestrzeni ostatnich 3 lat manżety gumowej wraz z łożyskiem na łączeniu skrzyni biegów z ośką- w dalszym ciągu poci się tam, powoli wycieka olej ze skrzyni biegów. Co może być przyczyną? Czy robić to czy dać sobie spokój i po prostu co jakiś czas sprawdzać poziom i ewentualnie dolewać olej skrzyni?

 

3. Mechnanik przy oględzinach tarcz hamulcowych z przodu stwierdzł, że mają ranty i rdzewieją. Były wymieniane jakieś 4 lata temu przez poprzedniego właściciela, a ja fakt nie robię dużych przebiegów. Przy hamowaniu z dużej prędkości są drgania kierownicy.

Czy jest sens jeszcze ratować takie tarcze poprzez toczenie itp... czy finansowo nie warta to skórka za wyprawkę i lepiej wymienić na nowe?

Jakie tarcze (firma) możecie polecić w jeszcze w miarę umiarkowanej cenie, aby posłużyły trochę a nie padły po roku czasu?

Z góry dziękuję za kompleksowe odpowiedzi.

 

Dodano: 27 wrz 2016 - 15:46

Uzupełniam zdjęciami.

 

thumb_hosting_zdjec_1474983875__20160927_135119.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1474983845__20160927_134954.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1474983829__20160927_134858.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1474983908__20160927_135236.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1474983889__20160927_135208.jpg

 

I jeszcze pytanie: czy tu powinna być jeszcze jakaś nakrętka/zaślepka czy tak to ma wyglądać? Chodzi mi o gwint półosi.

 

thumb_hosting_zdjec_1474983805__20160927_134413.jpg

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumy...

Skoro mechanior twierdzi że się da, to niech wymienia.

Jego problem jak to zrobi.

Dziurka w gumie spowoduje rozbryzganie będącego tam smaru po wewnętrznej stronie felgi i nadkolu.

Gumy wewnętrzne przy jednej robocie warto wymienić skoro są nieszczelne.

Tarcze...

Czy je regenerować zależy od ich obecnej grubości.

Są podane minimalne wymiary jakie kwalifikują tarcze do wymiany.

To że rdzewieją, nawet na powierzchniach gdzie przylegają klocki to normalne. (na obwodzie ZAWSZE) Wszystkie rdzewieją poza wymyślnymi z kompozytów albo carbonu, ale to nie ta klasa auta by takie były dostępne. (koszt takich tarcz mógłby przewyższyć wartość auta)

Końcówka półosi..

Tak to ma wyglądać, jest tam tylko jedna nakrętka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien- dziękuję za odpowiedź. Ale jeśli z prawej strony nie dało się wymienić przegubu bez wymiany półosi to logicznie myśląc po drugiej stronie też nie wymieni samej manżety przegubu a mechanik coś bredzi? Czy są jakieś "tajemnicze" sposoby?

A jeśli chodzi o ten wyciek na łączeniu skrzyni z ośką, brzydko to wygląda? Czy można jeszcze jakiś czas z tym pojeździć dolewając olej czy nadaje się to niezwłocznie do wymiany? Ma ktoś pomysł dlaczego pomimo już dwóch wymian dalej to cieknie po jakimś czasie? Kiepskie części czy jakieś tam gniazdo wyrobione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!