Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zły olej wlany do skrzyni DP0 - co dalej? SCENIC II 2.0 16V


kristover

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Miesiąc temu wymieniałem olej w skrzyni DP0 (mechanik wymieniał)

W sklepie gdzie się zaopatruje zakupił olej dedykowany do tej skrzyni. Po miesiącu jazdy skrzynia zaczęła wchodzić w tryb serwisowy - jak do tej pory 3 razy. Czy jest to wina oleju czy zbieg okoliczności? Skrzynia przełącza biegi płynnie, czasem tylko na zimnej raz po raz szarpnie. Tak w sumie było też przed wymianą. Po poszukiwaniach przyczyny okazało się, że w sklepie dali olej mineralny do przekładni automatycznych a nie jak zaleca producent skrzyni DP0 - syntetyk.

Fakt mechanik nie sprawdził co dostał, ale jak się okazało pracownik źle wydał olej.

Temat kosztów już jest w toku - sklep będzie musiał wziąć to na siebie i raczej tak będzie.

Pytanie jest następujące.

Jak wymienić cały olej w skrzyni?

Wg mnie dobrze by było ją wymontować, przy okazji wymienić filtr oraz dwa elektrozawory (z czyszczeniem kasety sterującej włącznie). Całość zalać oczywiście nowym ELF ELFAMTIC G3.

Czy takie rozwiązanie będzie ok, czy jest inne?

Z góry dziękuję za odpowiedź

 

Dodano: 11 paź 2016 - 07:20

OK odpowiem sam sobie.

Być może komuś się przyda.

 

Na tydzień został wlany inny olej o parametrach zgodnych z DIII. Po tygodniu kolejna podmianka.

Po dwóch tygodniach olej spuszczony. Kaseta sterująca wykręcona. wyczyszczone co się dało, łącznie z wymianą dwóch elektrozaworów.

Całość złożona i zalana nowym olejem ELFAMTIC D3 (uwaga nie E3 - błędnie napisałem) E3 jest olejem mineralnym. D3 to pełen synt.

Oczywiście sprawdzić poziom oleju na rozgrzanej skrzyni, ująć lub uzupełnić w zależności od potrzeb.

Jak do tej pory skrzynia chodzi pięknie. Odpukać żadnych szarpnięć czy też innych niepokojących objawów. Nie ważne czy zimna czy ciepła skrzynia.

Gdyby nie różnica w obrotach silnika, to nie czuć zmiany biegów.

Dla tych co będą rozbierać kasetę. Między warstwami jest sitko z magnesem w środku. Należy je również wyczyścić. Zbiera się tam dużo zanieczyszczeń.

 

PYTANIE:

Czy po wymianie elektrozaworów konieczne jest przeprowadzenie adaptacji. ?

Jeśli tak na czym ma ona polegać?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie elektrozaworów nie powinna być potrzebna żadna adaptacja.

Opcja adaptacji jest w CLIPie, ale nie jest aktywna przy każdy aucie (zależy od oprogramowania skrzyni).

Olej występuje w wersji D3 (chociaż już chyba jest wycofany) i D3 syn, na to też trzeba zwrócić uwagę, bo to dwa różne oleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Czy po wymianie elektrozaworów konieczne jest przeprowadzenie adaptacji. ?

Jeśli tak na czym ma ona polegać?

Elektrozawory wymieniłeś na nowe o tych samych numerach, czy już na nową wersję (stare są 50Hz nowe na 100Hz).

Jak nowa, to wypada przeprogramować jeszcze sterownik skrzyni.

W clipie możesz podejrzeć parametry skrzyni i wykasować adaptację. Te skrzynie pracują w trybie autoadaptywnym cały czas przy położeniu "D"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku pragnę wszystkich powitać. Może to zabrzmi jak herezja, ale uważam, że D3 syn nie jest jedynym olejem do DPO. Faktem jest, że producent ma zawsze rację, ale dlaczego bliźniaczka DPO, czyli AL4 pracuje na półnyntetyku np. LT 71141? Specyfikacje obydwu olejów są prawie (minimalne różnice) identyczne. Renault wymyślił D3 syn ponieważ założył bezobsługowość DPO. A PSA uważa, że olej należy wymieniać, nie co 30kkm czy też nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Elektrozawory wymieniłeś na nowe o tych samych numerach, czy już na nową wersję (stare są 50Hz nowe na 100Hz).

Jak nowa, to wypada przeprogramować jeszcze sterownik skrzyni.

W clipie możesz podejrzeć parametry skrzyni i wykasować adaptację. Te skrzynie pracują w trybie autoadaptywnym cały czas przy położeniu "D"

 

Jeśli nowe to te z czarnymi złączami to były w kolorze takim jak stare. (czarne). Nic się złego nie dzieje więc nie zamierzam na siłę niczego nie przeprowadzać, zwłaszcza (jak piszesz) że działa ona w trybie autoadaptatywnym więc tym bradziej to zostawiłem.

 

Dodano: 27 mar 2017 - 09:13

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:!:

 

Być może parametry oleju są podobne ale wybierak obu skrzyni też się różni. Nie wiem na jakich ciśnieniach pracują elektrozawory w każdej z tych skrzyń, jak są zaprojektowane kanały przepływu oleju itp.

Wiem natomiast że skrzynia na zamienniku oleju nie sprawowała się tak jak na oleju zalecanym przez producenta. To mnie przekonuje o słuszności stosowania oleju jaki jest zalecany + jego wymiany oczywiście.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:!:

Moje doświadczenia są zgoła odmienne. Skrzynia dwukrotnie zalewana olejem 5/4 HP pewnej Niemieckiej wytwórni, a jej praca w porównaniu do zalecanego oleju jest spokojniejsza niż na D3 SYN. Tenże olej posiada specyfikację Renault DPO, a cena i myślę także jakość nieporównywalnie lepsza (o dostępności nie wspominam). Proszę wyjaśnij co to jest Twoim zdaniem wybierak? Czy masz na myśli wajchę zwaną takrze drążkiem zmiany biegów, czy może wyprofilowany półksiężyc pod kasetą elektrozaworów? I jeszcze jedno, nie wystarczy wymiana samych elektrozaworów. Należy wymienić także dwa oringi pomiędzy kasetą a obudową skrzyni o czym wspaniała większość mechaników zapomina. O uszczelce pokrywy nie wspominam bo to oczywista oczywistość. Mądruję się, gdyż już dwukrotnie miałem sposobność wymieniać elekrozawory, co pozwoliło mi na zdobycie pewnego doświadczenia i podejśćia do tematu.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!