Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stuki przy skręconych kołach (nie przeguby)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

 

Od dłuższego czasu zmagam się z pewnym problemem. Otóż podczas maksymalnego skrętu w prawo lub w lewo od prawego koła czuć bicie/szarpanie (przód auta buja się i słychać regularne stuki co obrót koła) i czuć to zarówno na kierownicy, jak i na karoserii, bo pasażer też to czuje. Takie zachowanie jest zarówno podczas napędzania przez silnik, jak i na luzie, więc przeguby tu nie pasują, a zwłaszcza, że prawa półoś była wymieniona na nową. Wymieniłem też prawą poduszkę amortyzatora (na chwilę bujanie zmalało, ale po kilku tygodniach zaczęło się stopniowo rozkręcać). Wymieniłem potem tuleje tylne w wahaczach i sworznie, łączniki stabilizatorów i końcówki drążków kierowniczych - nie pomogło to kompletnie nic. Mechanik twierdzi, że przednie tulejki wahaczy mogą powodować takie luzy (przednich nie wymieniałem, bo ciężko je było wycisnąć na prasie - zły dostęp, ale z wyglądu były całe, jak je łomem podważałem i ruszałem nimi). Na stacji diagnostycznej przetrzepano zawieszenie na szarpakach, ale luzów na wahaczach nigdzie nie ma. Diagnosta twierdzi, że może to być łożysko w prawym kole - wyrobiona bieżnia. Podczas tych stuków odczuwalne też jest czasem szuranie, więc łożysko może to być, tylko, że przy wyższych prędkościach żadnego huczenia nie słychać. Ponadto odczuwam "wożenie" przodu podczas jazdy w koleinach albo nawet na równym - jak przyśpieszam, to czuć czasem ściąganie w prawo, a jak odpuszczę gaz, to w lewo, jednak efekt ściągania nie występuje zawsze. Diagnosta zasugerował, że mogą to być również luzy w przekładni kierowniczej, ale to nie powinno powodować takiego stukania i bujania.

Dzisiaj postanowiłem nagrać co się dzieje w okolicach nadkola, filmy załączam tutaj:

Na filmach widzę, że półoś goni w przód i w tył, ale nie wiem, jak to możliwe, bo była ona ze 3 miesiące temu wymieniana na nową razem z łożyskiem podpory półosi i na pewno jest dobrze przykręcona.

Jest jeszcze jedna rzecz - zauważyłem, że chyba ścina mi zewnętrzną stronę opony, a na skręconych maksymalnie kołach widać, że koło jest przechylone właśnie na zewnętrzną stronę. Dołączam zdjęcia skręconych kół:

thumb_hosting_zdjec_1475781442__20161006_162330_resize.jpgthumb_hosting_zdjec_1475781475__20161006_162343_resize.jpgthumb_hosting_zdjec_1475781475__20161006_162343_resize.jpg

 

Jeśli miał ktoś podobnie i uporał się z tym, proszę o podpowiedź, bo ja już nie wiem, co to może być.

 

DODANO:

Dobra, podzielę się tym, co udało mi się ustalić: główny mechanik, który sugerował najpierw luzy na przednich tulejkach wahaczy, po tym, jak sprawdziłem auto na SKP i wykluczyłem zużyte tulejki, później zasugerował, że to wyrobiony mechanizm różnicowy (luzy na satelitach). Fakt, mam dosyć duży luz na mechanizmie, o którym pisałem tutaj: http://megane.com.pl/topic/28465-wymiana-skrzyni/page__pid__474973#entry4749, więc jeśli dodatkowo jest tam coś "na wykończeniu", to może dawać takie objawy. Z racji tego, że ten mechanik nie miał czasu na zajęcie się moim autem, pojechałem do innego, który mechanizm różnicowy podejrzewał na samym końcu i wziął się za sprawdzenie zawieszenia pod kątem tego bujania i stukania. Jak sam stwierdził rzucając okiem na auto, jak jechałem po placu, ewidentnie koło "nadrzucało". Zrobił następujące rzeczy:

- dokręcił kołyskę (podobno śruby były niedokręcone)

- wymienił sworznie wahaczy (ich trzpienie bardzo luźno chodziły w korpusie sworzni)

- wymienił lewy drążek kierowniczy (miał bardzo duży luz i stukało w przekładnię na dołkach)

- sprawdził poduszki i łożyska amortyzatorów

- ustawił zbieżność, bo była kompletnie rozjechana i ścinało mi prawą oponę.

Po tych zabiegach oczywiście poprawiło się dużo - auto prowadzi się dużo lepiej, "nie pływa", nie stuka na dziurach, ogólnie jest dużo sztywniejsze i prowadzi się pewniej. Sztywniejsze zawieszenie też niweluje w dużym stopniu kołysanie spowodowane mechanizmem różnicowym, ale jednak dalej przy maksymalnie skręconych kołach czuć to bujanie przodu (już mniej) i stukanie przy niższych temperaturach zewnętrznych.

Podejrzewam więc, że głównym winowajcą nadal jest mechanizm różnicowy i jego dni są policzone. Gość z forum Mazdy (użytkownik dexterjj) miał chyba dokładnie to samo i skończył na lawecie:

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=45341

Edytowane przez leelook
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!