Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stuki przy skręconych kołach (nie przeguby)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

 

Od dłuższego czasu zmagam się z pewnym problemem. Otóż podczas maksymalnego skrętu w prawo lub w lewo od prawego koła czuć bicie/szarpanie (przód auta buja się i słychać regularne stuki co obrót koła) i czuć to zarówno na kierownicy, jak i na karoserii, bo pasażer też to czuje. Takie zachowanie jest zarówno podczas napędzania przez silnik, jak i na luzie, więc przeguby tu nie pasują, a zwłaszcza, że prawa półoś była wymieniona na nową. Wymieniłem też prawą poduszkę amortyzatora (na chwilę bujanie zmalało, ale po kilku tygodniach zaczęło się stopniowo rozkręcać). Wymieniłem potem tuleje tylne w wahaczach i sworznie, łączniki stabilizatorów i końcówki drążków kierowniczych - nie pomogło to kompletnie nic. Mechanik twierdzi, że przednie tulejki wahaczy mogą powodować takie luzy (przednich nie wymieniałem, bo ciężko je było wycisnąć na prasie - zły dostęp, ale z wyglądu były całe, jak je łomem podważałem i ruszałem nimi). Na stacji diagnostycznej przetrzepano zawieszenie na szarpakach, ale luzów na wahaczach nigdzie nie ma. Diagnosta twierdzi, że może to być łożysko w prawym kole - wyrobiona bieżnia. Podczas tych stuków odczuwalne też jest czasem szuranie, więc łożysko może to być, tylko, że przy wyższych prędkościach żadnego huczenia nie słychać. Ponadto odczuwam "wożenie" przodu podczas jazdy w koleinach albo nawet na równym - jak przyśpieszam, to czuć czasem ściąganie w prawo, a jak odpuszczę gaz, to w lewo, jednak efekt ściągania nie występuje zawsze. Diagnosta zasugerował, że mogą to być również luzy w przekładni kierowniczej, ale to nie powinno powodować takiego stukania i bujania.

Dzisiaj postanowiłem nagrać co się dzieje w okolicach nadkola, filmy załączam tutaj:

Na filmach widzę, że półoś goni w przód i w tył, ale nie wiem, jak to możliwe, bo była ona ze 3 miesiące temu wymieniana na nową razem z łożyskiem podpory półosi i na pewno jest dobrze przykręcona.

Jest jeszcze jedna rzecz - zauważyłem, że chyba ścina mi zewnętrzną stronę opony, a na skręconych maksymalnie kołach widać, że koło jest przechylone właśnie na zewnętrzną stronę. Dołączam zdjęcia skręconych kół:

thumb_hosting_zdjec_1475781442__20161006_162330_resize.jpgthumb_hosting_zdjec_1475781475__20161006_162343_resize.jpgthumb_hosting_zdjec_1475781475__20161006_162343_resize.jpg

 

Jeśli miał ktoś podobnie i uporał się z tym, proszę o podpowiedź, bo ja już nie wiem, co to może być.

 

DODANO:

Dobra, podzielę się tym, co udało mi się ustalić: główny mechanik, który sugerował najpierw luzy na przednich tulejkach wahaczy, po tym, jak sprawdziłem auto na SKP i wykluczyłem zużyte tulejki, później zasugerował, że to wyrobiony mechanizm różnicowy (luzy na satelitach). Fakt, mam dosyć duży luz na mechanizmie, o którym pisałem tutaj: http://megane.com.pl/topic/28465-wymiana-skrzyni/page__pid__474973#entry4749, więc jeśli dodatkowo jest tam coś "na wykończeniu", to może dawać takie objawy. Z racji tego, że ten mechanik nie miał czasu na zajęcie się moim autem, pojechałem do innego, który mechanizm różnicowy podejrzewał na samym końcu i wziął się za sprawdzenie zawieszenia pod kątem tego bujania i stukania. Jak sam stwierdził rzucając okiem na auto, jak jechałem po placu, ewidentnie koło "nadrzucało". Zrobił następujące rzeczy:

- dokręcił kołyskę (podobno śruby były niedokręcone)

- wymienił sworznie wahaczy (ich trzpienie bardzo luźno chodziły w korpusie sworzni)

- wymienił lewy drążek kierowniczy (miał bardzo duży luz i stukało w przekładnię na dołkach)

- sprawdził poduszki i łożyska amortyzatorów

- ustawił zbieżność, bo była kompletnie rozjechana i ścinało mi prawą oponę.

Po tych zabiegach oczywiście poprawiło się dużo - auto prowadzi się dużo lepiej, "nie pływa", nie stuka na dziurach, ogólnie jest dużo sztywniejsze i prowadzi się pewniej. Sztywniejsze zawieszenie też niweluje w dużym stopniu kołysanie spowodowane mechanizmem różnicowym, ale jednak dalej przy maksymalnie skręconych kołach czuć to bujanie przodu (już mniej) i stukanie przy niższych temperaturach zewnętrznych.

Podejrzewam więc, że głównym winowajcą nadal jest mechanizm różnicowy i jego dni są policzone. Gość z forum Mazdy (użytkownik dexterjj) miał chyba dokładnie to samo i skończył na lawecie:

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=45341

Edytowane przez leelook
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!