Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 tCe szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością + szarpanie na zimnym


pixel16

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

W mojej Megance występuje podobny problem. Dwa dni temu zgłosiłem się do swojego mechanika, który nie bardzo wiedział co może być przyczyną. Ale szczęśliwie był u niego kolega - specjalista od komputerów w samochodach. Powiedział mi coś takiego, że jego zdaniem problem leży po stronie oprogramowania komputera. Źle jest najprawdopodobniej napisany soft, który steruje mieszanką i przy niskich temperaturach sobie najzwyczajniej nie radzi. Co skutkuje tzw. wypadaniem zapłonu. Mało tego wypadanie zapłonu nie musi pojawiać się na jednym konkretnym cylindrze, lecz na różnych i to w przypadkowej kolejności. Jego zdaniem problem, może rozwiązać wizyta w salonie i wgranie aktualizacji oprogramowani (o ile takie istnieje) lub zrobienie chip tuningu. Nie wiedzieć czemu jakoś ta teoria do mnie przemawia tym bardziej, że koledzy którzy mają podkręcone swoje Meganki nie mają podobnych problemów.

Pozdrawiam Andrzej.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Któryś z mechaników, u którego byłem kiedyś z tym problemem też o tym wspominał. Jednak stwierdziłem, że to mało prawdopodobne. Ale skoro tu się potwierdza taka teoria, pojechałem dziś do ASO i wgrali mi nowy soft, miło że tak od ręki, zapłaciłem 150zł.

Dam znać czy coś pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje no i czekam na wiadomości. Jeżeli się to potwierdzi, to ja się chyba jednak zdecyduję na chip tuning. A z drugiej strony skoro problem jest chyba dość znany wśród użytkowników to Renault powinno zorganizować jakąś akcję serwisową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że ostatnio mamy ujemne temperatury to jest możliwość sprawdzenia tego szarpania i... po chipie jest dużo mniej odczuwalne. Tak jak już wcześniej pisałem uspokoiło się też trzęsienie "budy" zaraz po odpaleniu. Ewidentnie wychodzi na to że standardowe oprogramowanie nie jest zbyt optymalne przy niskich temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety nie ma kompletnie żadnej zmiany po wgraniu tego nowego oprogramowania a ASO, czyli przyczyna leży gdzie indziej. Najgorsze, że komputer nie pokazuje żadnych konkretnych błędów, tylko tak jak pisałem wcześniej "wypadanie zapłonu" pojawia się od czasu do czasu. Ostatni raz było na cylindrze 1 i wtedy zamieniłem cewki 1 z 2 i na razie od jakichś 250 km ten błąd się nie pojawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie skończyło się na tym że na złomie szukałem kabli z rozbitego samochodu. W clio od dziewczyny brata był ten sam problem. Czasami jest tak że zeżre cały kabel, a czasami jedynie nadgryzie delikatnie otulinę że nawet zbytnio tego nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem dziś te kable, dość dokładnie, ale nigdzie nie widziałem nic niepokojącego, żadnych "nadgryzień" ani nic. Może coś takiego powodować np przepływomierz? Czy jeśli go odepnę i problem zniknie to można powiedzieć że to jego wina?

Zdarza się, że przepływomierz mimo że jest zepsuty to nie wywali błędu na kompa?

 

W ogóle od początku jak mam to auto spalanie przy jeździe po mieście wychodzi ok 11-12l. To normalne dla tego silnika? Czy może to sugerować własnie na jakiś problem z przeplywomierzem

Edytowane przez pixel16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jeździe po mieście ludzie piszą że pali koło 10 l/100km ale wszystko zależy od nogi. U mnie przy jeździe mieszanej (miasto, autostrada, wojewódzka i wieś) pali średnio poniżej 7 l ale mam delikatną stopę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dzisiejszym grzebaniu okazało się że to auto w ogóle nie ma przepływomierza, co jest raczej dziwne.

Powinien być w zaznaczonym miejscu, za filtrem powietrza:

jednak nie ma go tam. Chyba, że szukam w złym miejscu?

 

Okazało się też, że mam pęknięty delikatnie "rezonator powietrza", dokładnie chodzi o tą puszkę: (auto miało kiedyś stłuczkę z przodu i pewnie dlatego jest pęknięty)

Myślicie, że taka mała nieszczelność tej puszki może powodować takie dziwne rzeczy z tym szapraniem?

Mi się to wydaje troche mało prawdopodobne ze względu, że to powietrze i tak przechodzi długą drogę zanim trafi do silnika (filt powietrza, turbo, intercooler itd)?

Regulamin forum jasno mówi o zasadach zamieszczania zdjęć :!: <czerwona>

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w samochodowych silnikach z turbina ale w motocyklach każda nieszczelność albo zmiana w układzie dolotowym wpływa na charakterystykę silnika. Nie da się tego jakoś tymczasowo załatać? Silikon, klej na ciepło albo jakaś taśma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ruszałem na razie tego rezonatora bo żeby sie tam dostać musze zdjąć cały zderzak przedni.

Dziś mnie komputer zaszczycił w końcu jakimś innym błędem: 024313 - Nieznany kod usterki, odczytane czytnikiem delphi

ktoś ma jakiś pomysł? nie znalazłem tego błędu nigdzie.

 

EDIT:

Spróbowałem odpiąć sondę lambda przed katalizatorem i ku mojemu zdziwieniu problem szarpania na zimnym zniknął całkowicie. Czy może to oznaczać że sonda niedomaga, mimo że nie ma błędu sondy? (pojawił się dopiero jak ją odłaczyłem)

Edytowane przez pixel16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!