Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 tCe szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością + szarpanie na zimnym


pixel16

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 20.10.2016 o 19:30, pixel16 napisał:

mam problem z Megane III końcówka 2009 1.4 tce przebieg 46tys. km z instalacją gazową sekwencja BRC założona jakieś 3mies. temu, przejechane ok. 4tys. km

 

Gdybyś miał założone coś innego - to byłby podgląd w poprawność regulacji lpg i może uniknąłbyś problemów.

 

7 godzin temu, pixel16 napisał:

był konkretny powód żeby rozebrać silnik, po rozebraniu UPG była w całości no ale zawór dolotowy nadpalony.

 

Mechanik określił co było przyczyną? Wyregulowałeś instalację po remoncie głowicy? Co na to gazownik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wiem co się uwziales na to BRC tak, każdy post jaki piszesz na tym forum jest o tym że BRC jest mega słabe. Mam 2 auta w domu oprócz tego z tą instalacja i zero problemów, a miałem jeszcze jedno i tak samo nic kompletnie się nie dzialo. Dla zwykłego użytkownika który nie chce nic przy instalacji grzebać tylko założyć i jeździć sprawdza się bardzo dobrze. W tym silniku szarpanie występowało już przed założeniem instalacji zaraz jak go kupiłem sprowadzonego z francji, jedyna teoria to to że była wada fabryczna lub kiedyś lekko przegrzany silnik. Instalacja była strojona tysiąc razy

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, pixel16 napisał:

Nie wiem co się uwziales na to BRC tak, każdy post jaki piszesz na tym forum jest o tym że BRC jest mega słabe.

 

Nie uwziąłem się tylko piszę jak jest. Nie piszę, że jest słabe, ale za te pieniądze można mieć o wiele lepszy wypas z tanim również samodzielnym serwisem, podglądem parametrów czy z innymi bajerami.

Też miałem BRC i myślałem, że mam najlepszą instalację do puki nie spróbowałem czegoś innego, więc mam porównanie. Zalet praktycznie żadnych w porównaniu z innymi instalacjami, za to mnóstwo wad:

- brak oprogramowania.

- drogi serwis po gwarancji (i nie możesz tego sam serwisować z powyższego powodu.

- bardzo drogie części zamienne i dalej jesteś skazany serwis. 

- bardzo słabe montaże i nie ogarnięci montażyści.

1 godzinę temu, pixel16 napisał:

Dla zwykłego użytkownika który nie chce nic przy instalacji grzebać tylko założyć

Jedno przeczy drugiemu:

1 godzinę temu, pixel16 napisał:

Instalacja była strojona tysiąc razy

BRC nie jest złe, jeśli jest poprawnie zamontowane i wystrojone i do puki coś się nie zepsuje. Dlatego pełno na forach postów: "na co wymienić BRC?", a nigdzie nie znalazłem odwrotnie:

11.thumb.jpg.9897ee2f48ff67996e7908195b0bf399.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była strojona tysiąc razy bo nie mogliśmy znaleźć przyczyny szarpania więc wszyscy próbowali każdej możliwosci diagnozy, a nie było sensu rozbierać silnika bez potwierdzonej usterki

Po prostu w moim przypadku instalacja i jej marka nie miała znaczenia uszkodzony był silnik w momencie zakupu

Pozdrawiam

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, pixel16 napisał:

Po prostu w moim przypadku instalacja i jej marka nie miała znaczenia uszkodzony był silnik w momencie zakupu

 

Nie zakłada się instalacji LPG, jeżeli silnik nie jest w 100 % sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, jednak na początku silnik nie równo chodził sporadycznie więc stwierdziłem że to jakaś mała sprawa i wymiana świec przy okazji instalacji załatwi sprawę, tym bardziej przy takim niskim przebiegu, no ale okazało się że jednak nie 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pixel16 napisał:

 

Nie wiem co się uwziales na to BRC tak, każdy post jaki piszesz na tym forum jest o tym że BRC jest mega słabe. Mam 2 auta w domu oprócz tego z tą instalacja i zero problemów, a miałem jeszcze jedno i tak samo nic kompletnie się nie dzialo. Dla zwykłego użytkownika który nie chce nic przy instalacji grzebać tylko założyć i jeździć sprawdza się bardzo dobrze. W tym silniku szarpanie występowało już przed założeniem instalacji zaraz jak go kupiłem sprowadzonego z francji, jedyna teoria to to że była wada fabryczna lub kiedyś lekko przegrzany silnik. Instalacja była strojona tysiąc razy

 

Tylko czekać jak się posypią oskarżenia, że jesteś pewnie ze mną w zmowie i dlatego chwalisz BRC albo, że to moje konto i sam to wysyłam :D

Naszczacie nie widzę tych ciekawostek :-)

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, witman napisał:

Tylko czekać jak się posypią oskarżenia, że jesteś pewnie ze mną w zmowie  i dlatego chwalisz BRC 

Ja też kiedyś chwaliłem mimo problemów z montażem, bo swego czasu była to bardzo dobra technicznie instalacja. Tylko konkurencja poszła bardzo do przodu zostawiając brc daleko w tyle. I żeby użytkownik się nie kapnął w jaki archaizm wdepnął, zablokowali dostęp do sterownika:-D

 

Witek, a dlaczego już się nie udzielasz na forum lpg? Bo dawno już Tobie pojechali po rajtach i rozszyfrowali, że jesteś naganiaczem:

 

lpg1.thumb.jpg.9b64a604beec4c044e53a8461db6107d.jpglpg2.thumb.jpg.df62d2e8baf9d930854f5ab68b241695.jpg

 

I już wiem dlaczego, bo kuzynek jest dyrektorem w Czakram:

kuzyn.thumb.jpg.d482c48336c3be15bae59adb5d969764.jpg

 

Więc Ty dostęp masz - a reszta musi obejść się ze smakiem.

Jeśli BRC jest takie dobre to dlaczego dostałeś polskie filtry a zwykłym klientom wciskają model z przed 10 lat przepuszczający cały syf z gazu?

 

Więc Twoje opinie są mało wiarygodne tak samo jak wcielasz się w rolę właściciela warsztatu podnosząc swoje wybujałe "ego" okłamując wszystkich na forum, 

a prawda jest inna:

"współpracuję z Franceexpert jako elektronik i zawsze serwisuję tam moje samochody, serwisuje tam auta również moja rodzina i znajomi, którzy pomykają na LPG"

elektronik.thumb.jpg.3e063fd8f8ccfcd0f7e90610b2cdd5a0.jpg

 

Reszta kłamstw Witka tutaj:

https://megane.com.pl/topic/77228-megane-iii-20-silnik-m4r-pod-gaz/?do=findComment&comment=570546

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w domu roczne Clio z przebiegiem 9kkm fabryczna instalacja BRC w silniku 0.9Tce. Auto choć przebieg ma znikomy dużo szybciej przełącza się na LPG niż moja megane iii k4m na stagu 300. Instalacja wzorowa i bezproblemowa do tej pory. Auto w leasingu, planujemy mieć je max 5 lat ewentualnie doczeka po wykupie aż siostra za te kilka lat zrobi prawo jazdy i przejmie. W każdym razie chodzi mi o to, że nie każdy chce lub w ogóle obchodzi go grzebanie czy opcja jakiejkolwiek samodzielnej "pracy" przy instalacji. Jak już pisałem mam staga 300 i w życiu sam nie tknąłem palcem niczego w instalacji gazowej, i nie zamierzam mimo tego, że w przeszło 1.5roku zrobiłem ponad 45kkm. Jeśli chodzi o Clio, prędzej pójdzie do żyda niż zajdzie potrzeba większego grzebania w instalacji. Na przeglądy i tak jeździmy wszyscy do autoryzowanych serwisów od instalacji LPG dlatego nie widzę tutaj potrzeby opcji podłubania sobie w BRC. Są ludzie i ludzie, jedni to lubią drudzy nie, jedni przyjmują z pokorą wiadomość o ograniczeniach inni nie, nie ma co kolejny raz rozdmuchiwać się na temat tego co jest dobre, a co nie. Mam dwa różne auta na dwóch instalacjach, i śmiem przyznać że Clio na BRC jeździ lepiej. Jednak nie jest to stwierdzenie, ponieważ megane ma już 180kkm i jest z 2009r a Clio to auto nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, czik3n napisał:

Jeśli chodzi o Clio, prędzej pójdzie do żyda niż zajdzie potrzeba większego grzebania w instalacji.

Życzę Tobie tego, ale każda instalacja może się popsuć, tylko, że w BRC za wymianę reduktora zapłacisz min 700 zł a wtrysków 1200 zł, gdzie polskie odpowiedniki kosztują, 

odpowiednio 400 zł i 500 zł. Za wymianę filtrów w serwisie BRC zapłacisz 120 zł - w "polskiej" 60 zł. Ponad to w "polskiej" możesz wymienić sam - za koszt wkładów - 12 zł - i polega to na odkręceniu dosłownie czterech śrubek - jedna w fazie ciekłej i trzy w fazie lotnej. Poza tym w "polskiej" instalacji możesz zmieniać temperaturę przełączania nawr telefonem, mniejsza na lato wyższa w zimie co przekłada się na oszczędności w spalaniu pb. Niestety w BRC nie masz dostępu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, sylwekdm napisał:

w BRC za wymianę reduktora zapłacisz min 700 zł a wtrysków 1200 zł, gdzie polskie odpowiedniki kosztują, 

odpowiednio 400 zł i 500 zł. Za wymianę filtrów w serwisie BRC zapłacisz 120 zł - w "polskiej" 60 zł. Ponad to w "polskiej" możesz wymienić sam - za koszt wkładów - 12 zł - 

 

Co to są za bzdury w ogóle, jeszcze się nie spotkałem z przypadkiem żeby padły wszystkie wtryski komuś w instalacji

W BRC tak samo możesz sam sobie filtry wymienić co z resztą sam robilem, gdzie tu blokady jakieś widzisz, konstrukcyjnie wygląda to dokładnie tak samo czyli kilka śrubek wymieniasz wkład i gotowe

Nie mówię że BRC lepsze, raczej chodzi mi o to że ktoś tu próbuje na siłę wszystkich przekonać do swoich dziwnych racji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wymianę filtrów w Stagu płaciłem do tej pory 100zł za oba, 10min roboty i doskonale widziałem, że nic więcej poza kliknięciem dwa razy w komputer "fachowiec" nic więcej nie robił. Mapy się nie rozjeżdżają więc i potrzeby nie było moim zdaniem. Podejrzewam, że nawet jeśli za wymianę filtrów w BRC zapłacimy 150zł to jest to nikły koszt w stosunku do ceny BP/LPG. Zmiana temperatury zima lato? a po co skoro w lato odrazu po odpaleniu jest na gazie jedno i drugie auto? jak ostygnie po nocy to też skraca się znacznie czas przełączania względem zimy, a przecież nie o to tu chodzi by zmniejszyć czas przełączenia zimą, więc jaka tu oszczędność? ~ dla mnie żadna. Koszty filtrów/reduktora/wtrysków? Instalacja założona za mojej "karencji" jazdy autem więc nim doczekam wymiany podzespołów to prędzej zmienię auto. Clio? ma wykupioną gwarancje na cały okres leasingu, tyczy się to również LPG więc tak właściwie życzyłbym sobie by pod koniec gwarancji padły te podzespoły, niech wymieniają gwarancyjnie, i auto znów kilka lat będzie jeździć. To nie są instalacje pierwszej generacji gdzie po zatankowaniu gazu na stacji padają wtryski. Poza tym każdy dostaje paragon/fakturę na potwierdzenie zatankowania, jak mi auto stanie to mogę sądzić się z stacją, temat przerabiany jednak z ON i wtryskami. Sprawa wygrana, także nie zakładałbym od razu, że coś ulegnie awarii, auto jest dla nas nie My dla auta. Niech jeździ i się opłaca, jak nie trzeba albo zmienić pojazd albo przestać jeździć. 

PS gdybym jeździł z myślą, że padnie mi coś zaraz w instalacji albo w aucie, nie jeździłbym wcale. Tak samo świadomość, że wymienię wtryski taniej niż ktoś kto ma instalacje BRC nie sprawi, że będę jeździł z większym bananem na twarzy. 

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, pixel16 napisał:

Co to są za bzdury w ogóle, jeszcze się nie spotkałem z przypadkiem żeby padły wszystkie wtryski komuś w instalacji

Dwa wtryski padły przy 120 tyś, wymieniłem profilaktycznie wszystkie, aby za miesiąc znów nie płacić 250 zł za wymianę. Koszt ok 1100 zł.

Więc uwierz mi, lepiej niech padną wszystkie naraz - wymieniasz i masz z głowy -niż jeździć co miesiąc i cztery razy płacić za wymianę i strojenie.

Mając polskie Barracudy wymieniasz wszystkie cztery - 250 zł + wymiana 200 - 250 zł. Mając odrobinę pojęcia wymieniasz sam i później sprawdzasz ustawiania map. Jak jest dobrze, to zostawiasz - jak padaczka, stroisz sam albo jedziesz na strojenie za 100 zł.

Można to porównać do cewek - padła mi jedna to wymieniłem wszystkie - bo wiadomo, że  padaczka reszty to tylko kwestia czasu.

1.thumb.jpg.7f598bacfb9273be3884bd846cdd9b3c.jpg

5 godzin temu, pixel16 napisał:

W BRC tak samo możesz sam sobie filtry wymienić co z resztą sam robilem, gdzie tu blokady jakieś widzisz,

Ja też wymieniałem sam w SQ24 - w SQ32 też wymienisz, ale nie skasujesz inspekcji serwisowej i przy każdym odpalaniu sterownik będzie Tobie o tym przypominał, a sam nie skasujesz bo nie masz dostępu do programu :-D A w stagu na przykład inspekcję serwisową skasujesz telefonem apką ze sklepu Play:rolleyes: 

Nie po to coś się kupuje, aby być uzależniony do końca życia od Januszy biznesu z BRC, albo jeździć z ciągle pikającą centralką.

5 godzin temu, czik3n napisał:

Podejrzewam, że nawet jeśli za wymianę filtrów w BRC zapłacimy 150zł to jest to nikły koszt w stosunku do ceny BP/LPG.

To po co jeździsz na gazie jak benzyna jest po 3 zł?  Po co mam dokładać jak nie muszę?

5 godzin temu, czik3n napisał:

Clio? ma wykupioną gwarancje na cały okres leasingu, tyczy się to również LPG więc tak właściwie życzyłbym sobie by pod koniec gwarancji padły te podzespoły, niech wymieniają gwarancyjnie, i auto znów kilka lat będzie jeździć.

Nie mierz wszystkich swoją miarą - gdyby każdy miał tak jak Ty, to nie było by tysiąca postów: "na jakie wymienić wtryski BRC bo kosztują 1200 zł?"

albo "poszukuję bezskutecznie programu do strojenia BRC".

Nawet "guru elektronik, którego kuzyn zajmuje się magią i wyczarowuje węże z pod maski" ma problemy z BRC, ale udaje głupa, że jego instalacja jest niezawodna i nawet nie przyznaje się że ma lubryfikację:

reduktor.thumb.png.c061c64ebdfd4dfd468c2fad6fed0666.png

 

Na koniec jeszcze raz powtórzę: BRC nie jest złe - ale można wybrać lepiej i taniej i najważniejsze wspierać polską myśl techniczną w lpg która dawno wyprzedziła BRC.  

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sylwekdm napisał:

Nie po to coś się kupuje, aby być uzależniony do końca życia przez Januszy biznesu z BRC

Ale przez to że każdy może gmerać w sofcie do woli, to więcej syfu w atmosferę leci, jerzdżą padakami i zamiast auto naprawić to pierwsza rzecz regulacja gazu.

W Holandi są przepisy promujące finansowo zakładanie instalacji "zablokowanych" i brc też tam działa, także to nie koniecznie "januszowanie biznesu".

Ale oczywiście jakbym zakładał to tylko taką w której będe mógł gmerać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, czik3n napisał:

Za wymianę filtrów w Stagu płaciłem do tej pory 100zł za oba, 10min roboty i doskonale widziałem, że nic więcej poza kliknięciem dwa razy w komputer "fachowiec" nic więcej nie robił. Mapy się nie rozjeżdżają więc i potrzeby nie było moim zdaniem. Podejrzewam, że nawet jeśli za wymianę filtrów w BRC zapłacimy 150zł to jest to nikły koszt w stosunku do ceny BP/LPG.

a to tak ciężko włożyć rączkę pod maskę i samemu filierki wymienić ? zamknąć zawór na butli , pozostawić auto aż na gazie zgaśnie i zrobić to samemu ? filtry wychodzą ok 40 zł , resztę płacisz za fatygę która jak dla mnie jest dużo przeceniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!