Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 tCe szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością + szarpanie na zimnym


pixel16

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z Megane III końcówka 2009 1.4 tce przebieg 46tys. km z instalacją gazową sekwencja BRC założona jakieś 3mies. temu, przejechane ok. 4tys. km

Problem polega na dwóch sprawach:

1. Na zimnym silniku (np. po nocy) na luzie bardzo szarpie silnikiem i jest odczuwalnie mniej mocy

2. podczas jazdy na nagrzanym silniku z mocą jest wszystko w porządku ale zarówno na gazie jak i benzynie (na benzynie odczuwalnie mniej) szarpie przy jeździe ze stałą prędkością (najbardziej to czuć na 3-biegu przy predkosci 30-40km/h) tak jakby bardzo szybko dodawać i odejmować gaz.

Auto było u 3 mechaników i wszyscy rozkładają ręce.

Wymienione cewki i świece. Aktualnie brak błędów w CLIPie, jednak był przez chwile błąd "wypadanie zapłonów na 3-cim cylindrze" Został usunięty i już od jakichś 500km się nie pojawił.

Miał ktoś taki przypadek? Co może być tego powodem?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie trochę mi się nie wydaje że to mogą być zawory przy takim przebiegu. Umówiony jestem na sprawdzenie, dam znać czy są jakieś efekty.

Jeśli to nie pomoże to ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? Wiem, że może być milion możliwości, tym bardziej że komputer właściwie żadnego błędu nie pokazuje no ale może ktoś miał taki przypadek?

Myślicie, że ta usterka powodująca szarpanie na zimnym może być powiązana z tym szarpaniem w czasie jazdy?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo, że są nowe świece i cewki, im należy się b.przyjrzeć (pomiary).

Następne w kolejce to;

  -  czystość paliwa,

  -  czujnik temperatury cieczy chłodzącej,

  -  przepustnica  powietrza,

  -  oraz drożność przewodów podciśnienia turbiny.

Te czynności nie wymagają znaczących nakładów finansowych

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje objawy są podobne z tym że rano odpala normalnie, wolne obroty normalne, przyśpieszenie ok, dopiero problem pojawia się przy stałej prędkości. Obojętnie czy to jest 40 km/h czy 80.... Czy warto udać się do ASO?? Ile może kosztować taka diagnostyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie to samo, samochód na zimnym lekko szarpie, przy ok. 30-40 km/h lecz to trwa krótką chwilę i po minucie jak silnik się rozgrzeje, przestaje, w cieplejsze dni to się nie zdarzyło, zastanawiam się nad jakością paliwa, za jakiś czas spróbuję z innej stacji, ponieważ teraz paliwo mam że stacji na której tankowałem pierwszy raz

 

Wyklikane za pomocą N910C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Ja właśnie zalałem Shell V power nitro + , i po przejechaniu około 500 km dalej to samo..... Tak że to chyba nie paliwo...

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9, 5,13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdzałem, wystąpiło tylko jedno drobne szarpnięcie i później wszystko ok, silnik jest po chip tuningu, zobaczymy jak będzie gdy temperatura spadnie poniżej zera, jeżeli problem się pogłębi, pojadę na poprawkę

 

Wyklikane za pomocą N910C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to (takie drżenie na luzie jak silnik jest zimny) występuje w dwóch samochodach z różnych roczników ale wystepuje przy tych samych temperaturach więc mam potwierdzenie że to nie tylko w jednym. Co do paliwa - nie warto kupować jakiś mega drogich paliw. Jeżeli masz sprawdzonego orlena u siebie w okolicy to u nich tankuj. Mam znajomą, która pracuje w laboratorium - wg. niej orlen zawsze spełnia normy. W ich przypadku różnica miedzy 95, a 98 (oprócz oktanowości) to dodatek wiekszej ilości środków myjących/rozpuszczających.

 

Co do szarpania w przypadku silników po chiptuningu - nie chcę robić jakiejś antyreklamy ale jeżeli ktoś ma przebieg z hamowni tak jak ten to szarpanie jest widoczne nawet na nim (ktoś zrobił program tak że szarpie). http://vtech.pl/katalog/logo/chip-tuning-Renault-Megane-1.4-TCe-130-KM-96-kW.png

Edytowane przez fourier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat u mnie ładnie i równo jest poprowadzona linia momentu, samochód z 136KM i 200Nm zrobiony na 165KM i 235Nm, bez wielkich szaleństw, ponieważ dwa razy do roku robię trasę 1500km w jeden dzień, do tego w ciepłe dni (powyżej 10 stopni) silnik nie wykazywał żadnych problemów. Ciekaw jestem jak te silniki mają się do paliwa 95 a 98, z własnych obserwacji wyszło mi że na 98 jest ciszej i silnik wchodzi na obroty płynniej, największą różnice to poczułem kiedy zatankowałem 95Pb na Shell w Niemczech, chciałbym takie paliwo w Polsce ;) Wracając do drżenia, jakoś nie przeszkadza mi to specjalnie, ponieważ trwa bardzo krótką chwilę i tylko raz, zaraz po odpaleniu samochodu i wejściu na obroty mniej więcej 2200-2500, muszę sprawdzić dokładniej. Jeżeli ktoś rozwiąże problem, to proszę dać znać, chociaż wiadomo, u każdego może być inna przyczynowość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Byłem ostatnio na zrobieniu chip tuningu - rano po odpaleniu na zimnym silniku nie czegoś takiego że "rusza budą" i puki co nie zauważyłem też żeby było szarpanie na dwójce na zimnym. Sam chip ostatecznie wyszedł 148 KM i 218 Nm (seria słaba, prawie tyle co ma być wg producenta, czyli 131 KM i 195 Nm). Może szału nie ma ale... na wcześniejszych programach był większy moment i to z taką górką przy 2250 (mega kopnięcie w porównaniu z serią) - ogólnie auto szło jak szalone, turbo dmuchało tak że było je słychać jakby nie z tego samochodu. Poza tym na wyższych obrotach na charakterystyce momentu pojawiało się kilka zafalowań efekt taki że auto w tym momencie po wciśnięciu gazu w podłogę szarpało (coś jakby delikatne dodawanie i puszczanie gazu). Jeżeli ktoś ma problemy z szarpaniem to polecam wybrać się na hamownie żeby stwierdzić czy tam coś nie wyjdzie. Co do samego gazu to polecam wybrać się do jakiegoś dobrego gazownika, który także posiada w razie czegoś hamownie, i zobaczyć czy wszystko jest dobrze wyregulowane (polecam Czakram).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, auto w czwartek odebrałem od mechanika. Luzy zaworowe są rzekomo książkowe. Wymienili mi zestaw uszczelek kolektora dolotowego (wg mechanika była jedna z uszczelek w jednym miejscu jakaś nie do końca dobra) zamienił też miejscami wtryski benzynowe (podobno powrócił znowu błąd "wypadanie zapłonów na 3 cylindrze).

Nie ma żadnej poprawy, na zimnym na benzynie na wolnych obrotach szarpie, to jest takie szarpanie jakby "przygasanie" na ułamek sekundy, widać w tym momencie na obrotomierzu chwilowy wyraźny spadek obrotów, a w czasie jazdy zarówno podczas przyspieszania i jazdy ze stałą prędkością czuć wyraźnie że silnik nie chodzi równo, tylko szarpie. Taki stan rzeczy utrzymuje się praktycznie do momentu aż pojawi się pierwsza kropka od temperatury.

Na LPG na ciepłym silniku szarpanie odczuwalne jest tylko w momencie utrzymywania stałej prędkości 30-40km/h przy przyspieszaniu idzie gładko.

 

Dodano: 02 gru 2016 - 22:44

Witam raz jeszcze, problem nadal nie został rozwiązany, a coraz bardziej się objawia przy występujących teraz coraz niższych temperaturach. Zaciekawił mnie jeden parametr podczas diagnozy, a mianowicie "kąt wyprzedzenia zapłonu". Na biegu jałowym waha się on od 8-10st. a przy obrotach ok. 3tyś/min wynosi 35-42 stopnie.

Czy takie wartości są normalne dla tego silnika? Jeśli nie to co może powodować takie problemy?

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!