Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 tCe szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością + szarpanie na zimnym


pixel16

Rekomendowane odpowiedzi

jak ci uciekło tyle płynu to na bank uszczelka, radzimy szybko się z tym udać do mechanika (o ile juz tulej nie pękła). Clip ci już mówi na którym cylindrze pusciła uszczelka :/ A dodam że ja u siebie mam na 2gim cylindrze wartość stukowego też o wiele większą niż na pozostałych cylindrach (w tym że mi płynu nie ubywa). Jak masz zdolności mechaniczne to na szybko możesz wykręcić świece i zobaczyć denko tłoka czy jest wymyte (błyszczy się), wtedy sobie potwierdzisz uszczelkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pixel16 objawy o których piszesz wskazują, że to może być uszczelka pod głowicą, poczytaj temat, tu masz link. Płynu będzie ubywać coraz to więcej, NIE lekceważ problemu jeśli płyn przedostaje się przez uszczelkę do komory spalania (cylindra) to może dojść w niedługim czasie do pęknięcia cylindra ! Kontroluj ilość płynu chłodzącego i nie dopuść do przegrzania silnika !

Który to rok produkcji auta ?

Edytowane przez witman
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Ja mam podobny problem z szarpaniem, ale przy przyspieszaniu. Tylko występuje to jedynie po przejechaniu ok 2000km., wymienię świece i znowu jest ok. Tłoki na dwóch cylindrach (2 i 3 czyli w tym samym cyklu) są czarne, jakby mieszanka była niewłaściwie spalana. Błędów na komputerze nie ma. Może być wina wtryskiwacza? Zauważyłem że spalanie minimalnie mi podskoczyło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy próbowałeś jeździć na paliwie o wyższym oktanie np. Pb98 lub Pb100 ? Ogólnie zauważyłem, że te silniki bardzo ładnie się zachowują na wyższym oktanie.

Edytowane przez witman
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę potwierdzić co pisał kolega @witman, ostatnio się szarpnąłem i zalałem pełny bak Pb98 MilesPLUS i jest lekka różnica. W planach mam jeszcze wizytę w ASO na upgrate programu, więc jak będzie po, to zdam relację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też potwierdzam to co pisze kolega Witman - na kulturę pracy tego silnika duży wpływ ma paliwo. Oprócz oktanowości  jeszcze jego jakość (widać to po wypadających zapłonach po zapaleniu zimnego silnika). U mnie w okolicy są dwie stacje orlen - różnica w spalaniu benzyny (najbardziej zauważalne na 95) z jednej i drugiej stacji w jednym z naszych 1.4 wychodzi na poziomie 0,4-0,5 l/100 km (z komputera i dystrybutora). Podobne spostrzeżenia ma brat, który jeździ obecnie Clio III 1.2 16v (tam różnica wychodzi około 0,3 l/100 km). Paliwo albo jest chrzczone albo ma więcej jakiegoś "biogówna"  (proszę administrację o wyrozumiałość,za użycie tego słowa ale dla mnie lanie biokomponentów do paliwa to trucie silnika). Najlepiej sprawdzić sobie w okolicy paliwo z kilku stacji (2-3 tankowania) - jak się zachowuje silnik i jakie jest spalanie.

 

Przez weekend postaram się wrzucić zdjęcia tłoków z wyczynowych motocykli, które jeździły na różnych benzynach.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czy udało się rozwiązać problem ? Mam to samo, na zimnym na benzynie delikatnie poszarpuje aż do osiągnięcia temperatury ( jedna kreska). Trzy tygodnie temu założyłem instalację lpg, najpierw był problem z szarpaniem przy stałej prędkości i wypadaniem zapłonu na 4 cylindrze ( tylko na lpg). Problem wypadania został wyeliminowany, jednak szarpanie, mimo zapewnień instalatorów dalej występuje. Świece wymieniłem tydzień temu ( były zaolejone, bo mam walniętą uszczelkę pod pokrywą). Czy ewentualnie uszczelka lub brudna przepustnica może wpływać na to szarpanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.12.2018 o 20:17, Furkey napisał:

Czy ewentualnie uszczelka lub brudna przepustnica może wpływać na to szarpanie ?

Oczywiście że może.

Generalnie, świece i cewki muszą być suche i czyste.

Przy takim przebiegu, czyszczenie przepustnicy nie zaszkodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Cześć. Mam podobny problem jak kolega 2 posty wyżej. Pacjent Megane 3ph1 1.4 tce. Postanowiłem założyć instalację LPG BRC sq32. Od samego poczatku pojawił problem szarpania przy stałej prędkości i wypadania zapłonu na 4 cylindrze. Po wymianie świec i ponownym strojeniu instalacji wypadanie zapłonu już nie występuje jednak nadal delikatnie poszarpuje na gazie jadąc ze stałą prędkością przy niskich obrotach (poniżej 2,2 tys obrotów). Przyspiesza dobrze, na biegu jałowym chodzi równo. Na benzynie jest wszystko okej. Gazownik nie bardzo wie co może być przyczyną. Świece wymienione, cewki sprawdzone, brak błędów na kompie. Czy to możliwe że przyczyną NIE JEST instalacja LPG tylko jakies inne elementy silnika/osprzetu? Myślę o ewentualnym strojeniu na hamowni pod kątem optymalizacji mapy LPG. (Auto było strojene tylko podczas jazdy miejskiej+obwodnica). Miał ktoś podobny problem i jest w stanie coś podpowiedzieć ?

Edit. Po sprawdzeniu okazało się że wrócił problem wypadania zapłonu na 4 cylindrze. Błąd występuje od razu po przełaczeniu na gaz (chociaż check engine się nie świeci i nie mruga podczas jazdy) Zostaje mi wrócić do gazownika i liczyć że zdiagnozuje przyczynę :(

Edytowane przez viper06
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wcześniej pisałem ten silnik z instalacją BRC.SQ32 pracuje bez najmniejszych problemów, mam takie dwa w wersji ~160KM, a w rodzinie mamy ich już chyba z 8szt. i większość ma BRC.SQ32, kilka z nich w tym moje dwa były strojone na hamowni + sonda AFR, reszta aut pod obciążeniem z AFR bez hamowni.

Pierwsza rzecz do świece i filtry, a druga to strojenie najlepiej z sondą szerokopasmową AFR.

Czy wypadanie zapłonu występuje również podczas dogrzanego silnika czy tylko tuż po przełączeniu się na LPG ?

Spróbować zamienić wtryskiwacz LPG 4 z 1 czy się problem przeniesie na 1 cylinder i sprawdzić drożność wężyka na 4 cylindrze.

 

 

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się na tą instalację między innymi czytając Twoje wpisy także wiem o poprawności jej działania z tym silnikiem ;)

Podczas jazdy z gazownikiem z podpiętym kompem okazało się że szarpanie na niskich obrotach znika po wyłączeniu wtryskiwacza gazowego na 3 i 4 cylindrze.

Wymieniono na próbę wtryskiwacze i sterownik na nowe aby wykluczyć wadę nowych elementów z zestawu BRC jednak nie przyniosło to żadnych efektów. Wężyki do gazu równej długości, sprawdzona drożność, wszystko okej. 

W związku z czym zalecili sprawdzenie i wymianę cewek na nowe. (świece wymienione 100 km temu na Beru - suche, równo zużyte).

Wypadanie zapłonu występuje sporadycznie z tego co zauważyłem. 

W następnym tygodniu pojadę do warsztatu na podpięcie do komputera który pokaże liczbę wypadających zapłonów (posiadam jedynie moduł ELM do odczytywania błędów), i sprawdzenie/wymianę cewek zapłonowych. Zastanawiam się czy warto przy okazji sprawdzić luzy zaworowe, kompresję i przeczyścić przepustnice żeby mieć pewność że z silnikiem jest wszystko okej... ?

Mam nadzieję że to pomoże bo powoli kończą mi się pomysły.

Dodam tylko że żadnych problemów z silnikiem nie było do tej pory, płynu chłodzącego ani oleju nie ubyło nic przez kilka tys. kilometrów. Na benzynie wszystko okej więc mam nadzieję że to nie jest nic poważniejszego... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, viper06 napisał:

czy warto przy okazji sprawdzić ;

  - luzy zaworowe, kompresję i przeczyścić przepustnice, żeby mieć pewność że z silnikiem jest wszystko okej... ?

Wcześniej wg,mnie warto sprawdzić;

    - odcinek ze sterownika LPG do wtryskiwaczy,

    -  wtyczki na wtryskach gazowych,

    -  styki na sterowniku LPG.


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręć czujnik położenia wału korbowego i wyczyść jego powierzchnię z brudu i opiłków. Odczytując parametry odczytaj jaką wartość spalań stukowych zarejestrował sterownik na poszczególnych cylindrach. Kolejnym etapem może być sprawdzenie rozrządu stanu łańcucha i jego napinacza. Uszkodzenie lub niedomaganie cewek w tym silniku jest bardzo mało prawdopodobne, wręcz niespotykane.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, witman napisał:

Kolejnym etapem może być sprawdzenie rozrządu stanu łańcucha i jego napinacza.

Może kolega wyjaśni, jak to się ma do wypadania zapłonu na 3 i 4 cylindrze tylko na LPG!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!