Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szybkie pytanie odnośnie paska osprzętu


andrzej7_14

Rekomendowane odpowiedzi

Będę wymieniał pasek i pomyślałem żeby rolkę napinacza również wymienić. Można zdemontować rolkę napinacza bez jego demontażu? Jeszcze jedno pytanie odnośnie tego sprzęgła jednokierunkowego alternatora. W załączniku dałem zdjęcie takiego jaki jest u mnie. Czy to jest odpowiednia rolka do mojego samochodu? Mechanik niedawno wymienił mi to bo na trasie mi się rozleciała, od tamtej pory mam problem z piszczeniem i ogólnie z dziwnym dźwiękiem odchodzącym z tamtych okolic. Proszę o pomoc. Pozdrawiam

 

Ps.

To co jest zamontowane u mnie ma oprócz miejsca na pasek, od strony alternatora dodatkowy rowek coś jak na drugim zdjęciu

 

Ps. byłem dzisiaj w sklepie motoryzacyjnym wymienić pasek sześciorowkowy na pięcio i sprzedawca powiedział, że w katalogu jest napisane, że do mojego silnika idzie sześć rowków a do silnika tego ale bez klimy idzie pięć rowków. Mam najprawdopodobniej złą rolkę na alternatorze, pasek z niewiadomą ilością rowków i dziwny dźwięk dobiegający od osprzętu. Silnik 1,5 dci 2005r 106KM. Może ktoś będzie wiedział o co w tym wszystkim chodzi

 

Dodano: 24 paź 2016 - 15:47

Pomoże ktoś?

post-91600-0-38173500-1477297772_thumb.jpg

post-91600-0-38657100-1477297978_thumb.jpg

Edytowane przez andrzej7_14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak Ci pomóc. Najpierw twierdzisz, że masz gładką rolkę. Potem, że ma sześć rowków. Później chcesz wymienić rolkę napinacza bez jego demontażu. Nie da się, napinacz i rolka występuje jako jedna integralna część. Pytanie jaki miałeś pasek przed awarią pięć czy sześć zębów. Może warto zdjąć nadkole i zajrzeć ile rowków jest na kole pasowym wału. A może lepiej podjechać do jakiegoś kumatego mechanika po pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gładką rolkę to ma w napinaczu paska osprzętu, a rowki ma na kole pasowym alternatora ze sprzęgłem (źle ją nazwał - napisał rolka, a nie koło pasowe). Skoro pisał, że na trasie jakiś mechanik mu wymieniał koło pasowe alternatora to pewnie zamontował jakie miał pod ręką, żeby w ogóle mógł jechać i zamontował chyba od wersji bez klimy. I dlatego piszczy. Zobacz jaki jest na alternatorze producent i numer części. Wtedy zobacz jakie koło mają takie alternatory. Jak mi się zepsuło to koło pasowe, to ileś lat temu, musiałem kupić cały alternator, bo samych kół pasowych nie było, nie to co teraz.

Co do rolki napinacza, czy da się ją zdemontować to okaże się jak zdejmiesz napinacz (łatwo się odkręca i montuje, jest na jednej śrubce). W jednej wersji rolkę możesz odkręcić np. w 1,6 16V (jest przykręcona centralnie śrubą), w 1,5 z tego co pamiętam śruba jest pod plastikiem i możesz spróbować usunąć plastikową zaślepkę, żeby dostać się do śruby.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za odpowiedzi. Już prawie wszystko wiem. Mechanik założył mi złe koło pasowe na alternatorze (sprawdziłem i oczywiście ma rowki ale to nie ten model) co sprawia, że jest za bardzo wysunięty pasek w tym miejscu, nie ma osiowości i piszczy. Wymienię to koło na odpowiednie. Pytanie tylko o ten pasek. Wiem, że ma mieć pięć rowków, tylko dlaczego gość w sklepie motoryzacyjnym twierdził z całym przekonaniem, że do mojego auta idzie sześciorowkowy :applause: Chyba trafiłem na amatorów w swoim fachu. Skoro w sklepie mi nie pomogą to muszę sam zamówić tę część. Ostatnie pytanie i zamykam temat :) Mógłby mi ktoś podać numer części odpowiedniego paska do mojej Reni? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer VIN: VF1KMR205..... wystarczy te co podałem? Sprawdziłem producenta i numer części alternatora (Valeo TG11C011) i sprawdziłem w internecie, ale i tak są rożne rolki montowane na ten alternator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz ten sam początek vinu co u mnie. Tylko ja mam silnik 74kW 101KM. Więc coś tu się nie zgadza, bo wcześniej pisałeś, że masz 106KM. Może w tych pierwszych cyfrach vinu nie ma jeszcze oznaczenia silnika. Ile KW masz wpisane w dowodzie. U mnie zamontowane jest sprzęgło alternatora z pięcioma rowkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numeru nie sprawdzę, bo dostęp tam jest masakryczny. Kupiłem w sklepie po vinie. Do tego pasek z pięcioma zębami. Wymieniał mi mechanik bo wymiana tego ustrojstwa wiązała się z demontażem całego alternatora. Dodam tylko, że rolka we wcześniejszym sprzęgle była pełna, a ta nowa ma właśnie taki frez jak na Twoim zdjęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znalazłem coś takiego http://allegro.pl/kolo-alternatora-sprzeglo-renault-8200113636-i6056200997.html

Na jednej stronie znalazłem informację, że do tego alternatora co ja mam pasuje to koło pasowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr producenta do rolki kiedyś nie mogłem znaleść, ponieważ renault nie przewidywał tego koła pasowego jako części zamiennej, teraz już podobno można.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieoficjalnie to myślę, żeby poprosić aby ktoś, kto ma identyczny silnik i sprężarkę (Valeo TG11C011) zrobił dokładne zdjęcie koła pasowego. Jeszcze pytanie czy na sprężarce nie było nr renault zaczynającego się od np. 82... lub 77..., poszukaj.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!