Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tylny pas klapy i ramka rejestracyjna


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam taki nietypowy problem bo kupiłem scenica, który ma poszatkowany tylny pas (nawiercony kilkunastokrotnie w miejscu napisu "do not drill" - barany). Przy zakupie nikt nie zagląda pod tablice rejestracyjne. Teraz jak mamy "mokry" okres, to cała deszczówka przez te krople zalewa mi zamek. Najprościej byłoby kupić tylny plastikowy pas, ale trudno będzie mi znaleźć kolor no i już nie będzie to oryginał. Więc czy macie jakieś metody by je "zaspawać"? Po załataniu pojawi się nowe pytanie, jak ją zamontować, by znów nie wiercić?

 

Przy okazji zapytam. Czy ktoś próbował czegoś takiego?

https://pl.aliexpress.com/item/For-Renault-Scenic-II-Thalia-II-Trafic-II-Trafic-III-SCOE-2015-New-2X6SMD-5050LED-License/32507505837.html?ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3,searchweb201603_1&btsid=4a342e6a-3cd1-4e74-8397-fcd7454403c3

Co raz bardziej denerwuje mnie wymiana żarówek tablicy i pozycji przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otwory w których będą śruby trzymające ramkę są szczelne. nie trzeba się obawiać kolejnego wiercenia, a w zasadzie skoro masz wiele otworów to znajdziesz takie by pasowały z tymi w ramce.

Przed tym jednak wszystkie pozostałe niepotrzebne otwory uszczelnić. Wystarczy silikon. Dodatkowo z zewnątrz pod ramką można nakleić taśmę, która to dodatkowo uszczelni. Kleić poziomymi pasami kaskadowo na zakładkę, zaczynając od dołu. (jak papa na dachu)

Co do led-ów, ja mam w fabryczne lampi wstawione 5cm kawałki taśmy LED z 3 diodami SMD5050 i juz fabrycznie przystosowane na 12V.

Dodatkowo w czasie lutowania jest szeregowo w obwód wstawiony rezystor 43- 47Ω, co skutkuje ograniczeniem prądu i przystosowaniem tych modułów na 15V czyli ciut więcej jak napięcie z alternatora w czasie pracy silnika.

Koszt jednostkowy takiego zestawu to 1,4zł.

Przeliczając cene jaka jest widoczna w Ali to masz 16 takich modułów w cenie 2 bez przesyłki.

Taśmę LED kupisz na centymetry (wielokrotność 5cm) w Praktikerze, a rezystory w każdym sklepie lub hurtowni z częściami elektronicznymi.

Po wlutowaniu taśm w lampki całość klosza zalałem bezbarwnym klejem na ciepło.

W innym miejscu forum zamieściłem fotki jak to wygląda i jak świeci. http://megane.com.pl/topic/66649-oswietlenie-wymysly/page__p__453351#entry453351

Na przednie pozycyjne też znalazłem sposób już dawno bo w 2010 roku zaraz po zakupie auta i pierwszym przepaleniu H6W.

To jest opisane w moim temacie a link poniżej w podpisie.

Od tego czasu przepaliła się tylko jedna zastosowana tam, przerobiona T4W.

A świeca zawsze ponieważ mam światła ustawione w automacie i oszukany czujnik światła, tak że ZAWSZE widzi ciemność.

Koszt przeróbki 3gr i 30 minut zabawy.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że zwykły sylikon dekarski (lub techniczny) rozwiąże mój problem? Co do ledów, czy mógłbym prosić o jakiś rysunek techniczny czy coś? Bo rozumiem o czym piszesz ale wizualnie "tego nie widze".

Dziś doszła jedna usterka o której nie miałem pojęcia - światło przeciwmgłowe tylne prawe. Nie świeci i nie mam na nie pomysłu. Czy jest jakiś bezpiecznik od niej?

 

Ps. Dziś wysiadł zamek klapy tylnej na amen :(

 

wyklepane z fona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

światło przeciwmgłowe tylne prawe. Nie świeci i nie mam na nie pomysłu.

Takie światło w sceniolu II nie istnieje i zgodnie z przepisami, oraz tym co producent wykonał nie musi istnieć.

Ma być tylko z lewej strony jeśli jest w lampie zespolonej.

Przy autach wyprodukowanych do ruchu lewostronnego (kierownica z prawej) tez świeci tylko jedno, tym razem z prawej strony, bo tam jest instalacja.

Klosze tylne są jednak uniwersalne.

Co do ledów, to sprawa jest tak prosta, że nim przygotuje rysunek to będziesz miał już ledy zamontowane.

kupujesz taśmę według opisu, tniesz na kawałki po 5cm w miejscach oznaczonych, do jednego punktu lutujesz kawałek przewodu do drugiego rezystor i ponownie lutujesz w miejsca gdzie były żaróweczki.

Taśmę układasz ledami w stronę klosza i delikatnie zaginasz końce (w kloszu jest miejsce około 4,5cm).

Sprawdzasz czy świeci (ważna jest polaryzacja ale jak czytam Twoje wypowiedzi to już chyba o tym wiesz) i jeśli tak to całość zalewasz klejem na ciepło.

Wkładasz i zapominasz o temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!