Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dci - problem po regeneracji turbo


exl140

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam samochód około 2 miesiące, wszystko działało bez szwanku aż do teraz, kiedy silnik się rozbiegł na drodze ekspresowej. Jechałem akurat na 5 biegu także udało się z powodzeniem zdusić samonapędzający się samochód. Wtedy już wiedziałem, że turbina będzie do regeneracji i tak też zrobiłem. Po wymianie mechanik zrobił 10 km i mówi, że samochód jeździ super, ale wg mnie to nie miało nic wspólnego z prawdą. Jeździłem tak przez 2-3 dni bo nawet nie chciałem dodawać zbyt dużo gazu aby turbo przez pierwsze kilometry pochodziło w miarę mało obciążone. Na 4 dzień rozgrzałem silnik, chciałem spróbować przycisnąć i okazało się, że praktycznie turbo nie dodaje momentu. Rozpędzałem się jak z silnikiem 50KM (prędkość max 120 km/h), a nie jak powinno być 120... Mechanik nie miał czasu, także zacząłem szukać schematu od podciśnienia i wg zdjęć udało się wszystko podłączyć, co poskutkowało tym że moc wróciła aczkolwiek dopiero przy 2000 obr/min. Wcześniej samochód był dynamiczny nawet w tych 1000-2000 obr/min tutaj muszę najpierw porządnie przygazować aby można było np szybko włączyć się do ruchu. Objaw jaki teraz zauważam to, że właśnie przy dodanie gazu na 3/4 przy niskich obrotach samochód rozpędza się bardzo słabo, dopiero przy równo 2000 dostaje mocy i czuć spory moment obrotowy. Wiem, że moc przy tych obrotach jest niewielka, aczkolwiek nie ma takiego komfortu jazdy jak wcześniej, brak dynamiki w tym zakresie obrotów. Dodatkowo słyszę specyficzny dźwięk przy tym zakresie obrotów przy rozpędzaniu, jakiego wcześniej nie było (przed regeneracją turbo), jest to pewnego rodzaju dźwięk jakby cichego trzeszczenia, który znika przy 2000 obr/min kiedy turbo dostanie obrotów, wtedy przy dodawaniu gazu powyzej 2000 nie słychać tego efektu, wygląda to jakby miało związek z zamkniętą turbiną.

Ogólnie ciężko w wiadomości tekstowej opisać problem, aczkolwiek mam nadzieję, że komuś może przyjdzie coś do głowy.

Z góry dzięki za odpowiedź

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można niesprawne auto odebrać od mechanika ??? Poczytaj tematy poniżej, szereg problemów masz tam poruszone. Ile lat ma auto? przebieg prawdopodobnie ok.400.000 km???. Zobacz na panewki, pompę olejową, stan turbiny-jak zrobiona, odmę olejową, jakość oleju-czy nie ma opiłków metalowych z panewek ?? drożność magistrali olejowej turbiny!!! rozrząd!!! ( stan paska )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, samochód jest z 2003 roku, przebieg realny zapewne taki jak mówisz. Odebrałem samochód z myślą, że jest sprawny, nie wciskałem tak jak pisałem nawet gazu do połowy przez 2 dni po odebraniu, dopiero potem zauważyłem że nie ma mocy jak już zdecydowałem sprawdzić jak turbo ładuje. Dowiedziałem się jeszcze, że olej nie został wymieniony... co raczej jest niedopuszczalne przy takiej awarii... niestety wielu z tych rzeczy o których piszesz nie jestem w stanie sprawdzić, bo po prostu nie wiem jak, także zapewne odwiedzę mechanika ale innego... Przed chwilą wymieniłem olej i nie zauważyłem żadnych opiłków, magnes na korku również był czysty.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz na panewki, pompę olejową, stan turbiny-jak zrobiona, odmę olejową, jakość oleju-czy nie ma opiłków metalowych z panewek ?? drożność magistrali olejowej turbiny!!! rozrząd!!! ( stan paska )

Gdybym miał to wszystko robić to pewnie wolałbym kupić drugi silnik :mrgreen:. Skoro koledze brak mocy wystąpił po regeneracji turbiny to przyczyny należy szukać w sterowaniu turbiną lub jej regulacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie te czynności (zobaczyć/skontrolować) należało zaraz zrobić po kupnie auta, aby nie znaleźć się za chwilę z ręką w nocniku, jak wielu z nowych właścicieli aut używanych (patrz tematy poniżej ) .Przykład ;Wymieniłem dzisiaj panewki w mojej Megi (1.9 dCi 130KM) przy przebiegu 89478 km ; Problem z ciśnieniem oleju! 1.9 dci

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!