Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie po dodaniu gazu na zimnym silniku


Bumpalump

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem elektronikiem ale staram się wszystko zrozumieć i logicznie myśleć.

 

Pytałem mechaników czy rozbierali odmę, bo problem z jej pracą może być powodem przedostania się oleju do dolotu, jednak jej nie rozbierali, gdy im powiedziałem o tym, że auto nie spala oleju to dodali, że olej mógł się nazbierać przez te wszystkie lata.

Czujnik temperatury wymienili bo podobno miał 5 stopni przekłamania.

 

Tak naprawdę to zweryfikuje stan problemu jutro rano, sami mechanicy stwierdzili w zasadzie tylko tyle, że auto ma problem z obrotami ale nie mogli sprawdzić czy ten konkretny problem z którym do nich przyjechałem dalej występuje.

Przypomnę, że wcześniej dochodziło do sytuacji gdzie obroty po depnięciu na gaz nie spadały tylko przez kilka sekund zatrzymywały się na takim poziomie na którym zdjąłem nogę z gazu, i faktycznie po odpaleniu auta jeszcze u mechanika obroty nie spadły od razu po naciśnięciu na gaz.

 

A to czy problem gaśnięcia został rozwiązany to przekonamy się jutro rano lub wieczorem gdy będę wracał z pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem, że mechaniki coś pogrzebią i ostatecznie sami nie będą wiedzieć czy naprawili czy też nie i wymyśla kolejną teorię. Z tego wlewu oleju to jakoś zbyt mocno to ci nie dmucha. Czy spece z serwisu potwierdzili swoją teorie pomiarem ciśnienia sprężania? Przy dużych przedmuchach to olej by wyrzucało głownie do tej puszki przed przepustnicą. Druga sprawa stwierdzili że jest problem z obrotami i nie testowali przepustnicy, coś im się chyba robić tego nie chciało. Piszesz że chcesz sprzedać auto czy tylko z tego powodu, że ma problem z obrotami czy jeszcze ma inne mankamenty (korozja, itp)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy silnik jest pochlapany olejem w okolicach odmy? czy na ciepłym silniku wyraźnie widać mgłę olejową w otworze wlewu oleju, oraz czy silnik głośno pracuje??

Jaki jest kolor oleju, ( jaki olej masz/ ) oraz stan i kolor płynu chłodzącego ?? Jakie było zużycie paliwa ?

Odpowiedź ASO odnośnie przedmuchów to kpina. Powinni Ci zademonstrować ten objaw, bo w tej chwili nie wiem co mam myśleć.

Wymieniłbym ( pomiary) lub co najmniej przeczyścił czujnik położenia wału korbowego, gdyż usterka jego tym się objawia, że auto pokazuje "fochy" oraz jeżeli Ty nie czyściłeś odmy to koniecznie trzeba to zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzali sprężania.

Stawiają właśnie na przepustnicę, która oryginalna kosztuje ponoć 1800zł, ja za swoją dałem 600zł, prawdopodobnie zamiennik chociaż w kartonie Renault'a fabrycznie zapakowana i zaklejona.

http://allegro.pl/przepustnica-renault-clio-laguna-scenic-1-4-8-2-0-i5169690912.html

 

Problem z tym autem mam tylko jeden, czyli właśnie obroty. Mam lekko uszkodzony błotnik który kosztuje 50zł na szrocie, gdybym nie miał z nią poważnych problemów to bym się zajął kosmetyką.

 

Dodano: 17 lis 2016 - 18:48

Silnik jest raczej suchy, przynajmniej w tych okolicach które widać bez demontażu osprzętu. Silnik nie pracuje głośno

Kolor oleju brązowy, obecnie 10w40 GM taki zalali gdy go kupowałem, płyn chłodniczy w połowie zbiorniczka na zimnym, kolor czerwony, bez śladów oleju, zanotowałem ubytek ok 100ml na dystansie 5tyś km ale to raczej nie jest problemem.

Zużycie paliwa ok 7,5-8l w mieście i ok 6,5 w trasie, silnik jak jest już rozgrzany to raczej chodzi na wysokich obrotach, nie zamulam go.

Pytałem o czujnik wału, ale stwierdzili że jeśli zapala za każdym razem bez problemu to nie jego wina.

Z odmą to dali ciała po całości, bo przy zdjętym kolektorze powinni ją wyczyścić choćby dla zasady, rozumiem, że teraz zdjęcie ponowne kolektora = uszczelki do wyrzucenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zużycie paliwa masz wzorowe. Olej brązowy ciemny ?? nie ma nic pod palcami jak go rozcierasz? nie ma mgły przy otwartym korku wlewu oleju?

Zalecał bym olej 5W40. Płyn chłodzący czysty ? nie zabrudzony? Jaki jest stan gumowych części odmy, gdyż auto ma 15 rok ? Sprawdź filtr powietrza, czy jest czysty, czy nie ma nieszczelności w układzie dolotu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku odma/separator wygląda jak na zdjęciach, w zasadzie nie ma co tam ją brudzić (chyba że kiedyś padła komuś UPG). Wyjście odmy jest bezpośrednio do puszki przed przepustnicą, a jedyne połączenie odmy z kolektorem ssącym to ten mały otwór. Gdyby tam było zabrudzone/ przytkane to by przy wyższych obrotach bagnet wypychało. Co do przepustnicy to mimo że nowa może trafić się wadliwa. Dlatego potrzeba porządnej diagnostyki żeby można było coś wykluczyć lub wytypować bo na razie nie wiadomo jak ma się sterowanie przepustnicą, czy w momencie nieciśnięcia pedału gazu i wzrostu obrotów i późniejszym ich spadku odpowiada otworzenie się przepustnicy czy może pomimo naciskania gazu przepustnica się początkowo otwiera a następnie zamyka (powodując spadek obrotów) może też być uszkodzony sterownik silnika a może co innego. Dopóki ktoś do tego się porządnie nie zabierze to można naprawiać i naprawiać oraz kasę wykładać.

post-87773-0-84344800-1479408020_thumb.jpg

post-87773-0-09303900-1479408075_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego qwe789m, b.dobrze argumentujesz, ale przestudiuj odpowiedzi właściciela auta i jego podejście do problemu. Od początku zalecałem wizytę w kumatym warsztacie lub w ASO Reno. W czasie takich czynności regulacyjnych, to trzeba być przy aucie, patrzeć mechanikom na ręce i korygować ich zapędy niewłaściwe a ukierunkowywać ich na rozwiązanie problemu.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze Pan doradzał. Ale kolega już zdążył zaliczyć już kilka warsztatów typu "będzie pan zadowolony", kasa poszła problem został i teraz będzie się bał dawać do następnego bo nie wie czy naprawią i ile skasują. Większość warsztatów nie toleruje obecności klienta podczas naprawy. Jedyne co to albo sam się za to bierze (my pomagamy) albo trzeba by polecić kogoś kto by to uczciwie ogarnął. Trzeba też zwrócić uwagę na jednorazowy charakter tej usterki jak nie uda się czegoś zauważyć podczas gdy występuje to trzeba odczekać (dokładnie nie wiadomo) czy aż silnik ostygnie czy parę godzin aż będzie całkowicie zimny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie ma możliwości być przy aucie, to trzeba być przy majstrze czy kierowniku i na bieżąco kontrolować przebieg naprawy.

50 lat komuny w Polsce zrobiło dużo zła i tak szybko tego nie da się wyeliminować .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej jest ciemno brązowy ale jest czysty, skroplony na chusteczkę nie pozostawia różnych odcieni ani zabrudzeń, po wyschnięciu jest jednolita plama

Filtr powietrza jest czysty.

Gumowe części odmy nie mam pojęcia jaki jest ich stan gdyż ja kolektora nie rozbierałem.

Płyn chłodniczy jest czysty.

Nieszczelności nie ma i nie było, przed wymianą uszczelek kolektora i przepustnicy mam dokładnie takie samo podciśnienie jak przed.

Otwarcie korka wlewu oleju nie zakłóca pracy silnika

 

Dodano: 17 lis 2016 - 20:41

Auto było w ASO Renault z problemem nie opadających obrotów, diagnozy jednoznacznej nie postawili, chcieli wymieniać przepustnice, komputer, za wszystko musiałbym zapłacić, więc diagnostyka u nich kiepska.

Ostatni warsztat to warsztat specjalizujący się w autach francuskich dodatkowo posiadający autoryzacje Boscha.

Z tym patrzeniem na ręce mechanikom to nie takie proste, place mają zawalone po brzegi, ja pracuje czasami w takich godzinach, że auto muszę zostawić dzień lub dwa wcześniej i wszystko się komplikuje. A problem jak już wiecie występuje tylko po długim postoju i pojawił się mniej więcej w podobnym czasie co spadki temperatur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO na pewno mieli clipa, przepustnicę nową i powinno się ją założyć i zobaczyć czy pomierzyć efekt zmiany. Właśnie wtedy jest potrzebny właściciel aby podjął decyzje, a nie pojawić się tylko przy odbiorze auta, jak wszystko poskładane i pozamiatane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakiej decyzji? czy chce kupić przepustnicę za 2000zł w ciemno?

 

Dodano: 17 lis 2016 - 21:00

Na co dzień pracuję jako elektronik, automatyk w zakładzie produkcyjnym i mam tu do czynienia z dużo bardziej skomplikowaną automatyką aniżeli sterownik silnika z kilkoma czujnikami, i nie ma tutaj sytuacji w której podmieniałbym elementy w ciemno na nowe licząc, że któryś rozwiąże problem.

 

Jeśli jest ktoś lub znacie kogoś naprawdę kumatego w te klocki z miast takich jak Wałbrzych, Świdnica, Dzierżoniów, Ząbkowice Śląskie to bardzo chętnie skorzystam, niestety w grę wchodzą tylko te miasta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem Twojego podejścia, mam brać wolne z pracy i patrzeć mechanikowi na ręce? oddaje auto do naprawy i interesuje mnie tylko tyle, ze ma być zrobione to co jest zepsute.

Prywatnie serwisuje sprzęt audio, pewnie Cie to nie interesuje ale próbuje Ci pokazać punkt widzenia który powinien być podobny do punktu widzenia mechanika

 

Klient dzwoni i opisuje problem, ustalamy, że jestem w stanie naprawić sprzęt i proszę go o wysyłkę, na miejscu sam wiem co mam zrobić, co zmierzyć i jak zmierzyć.

Jeśli sprzęt np wyłącza się gdy jest gorący, to walczę ze sprzętem do czasu wystąpienia usterki a w między czasie mierze kluczowe parametry i napięcia które dzięki doświadczeniu nakierują mnie na problem.

Sprzęt serwisuje wysyłkowo a zasięg to cała Polska, sytuacja w której oddałbym sprzęt twierdząc, że "powinno być dobrze" a na miejscu okazuje się że problem dalej występuje jest niedopuszczalna, podobnie jak wymiana czegoś bez potrzeby, tak więc zarówno w pracy jako automatyk w utrzymaniu ruchu tak i jako elektronik w domowym serwisie diagnozy i naprawy muszą być trafne i bezproblemowe, dlatego ciężko mi jest zrozumieć dlaczego tyle warsztatów nie potrafi ogarnąć dość już starego samochodu z minimum elektroniki na pokładzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!