Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie po dodaniu gazu na zimnym silniku


Bumpalump

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w megance 1.4 16v 2002r zauważyłem przez ostatnie kilka dni pewien problem, który wydaje mi się ma związek z niskimi temperaturami, mianowicie po całej nocy postoju, odpala od kopa, obroty na ssaniu prawidłowe, jednak pierwsze depnięcie na gaz jest nietypowe bo reakcja na gaz jest niewielka, pedał wciśnięty do połowy a obroty idą mniej więcej tylko do 1800 po czym spadają do ok 500 i dźwigają się do obrotów ssania.

 

Nie byłoby to problemem gdyby nie fakt, że próba ruszenia z miejsca z takim objawem kończy się zgaśnięciem silnika. Świece, cewki, przepustnica, sonda lambda, rozrząd wszystko jest świerze, jedynie olej i filtr powietrza ma już 8tyś nalatane.

 

Dodano: 06 lis 2016 - 12:51

Dziś sytuacja uległa jeszcze pogorszeniu, po zgaśnięciu silnika musiałem nim dłużej zakręcić aby zapalił

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto nie masz od nowości. Widzę, że swój problem przedstawiłeś też w dziale 1,6 Po wciśnieciu gazu na zimnym silniku spadają obroty. Przestudiowałeś ten temat? Wg.moja megan; przeprowadziłeś kompletną wymianę rozrządu, diagnostykę komputerowa, kontrolę szczelności układu dolotowego, kontrolę połączeń elektrycznych, wymianę sondy lambda, wymianę przepustnicy , wymianę cewki zapłonowej na 3 cylindrze -Jakiej marki są cewki ? wymianę potencjometru pedału gazu oraz diagnostykę komputerowa. Wynika z tych czynności, że auto ma dużo więcej km na liczniku i już wcześniej coś mu dolegało zanim zgłosiłeś obecny problem. Podstawowe czynności które bym zrobił to; sprawdził stan paliwa w baku,jego jakość,jego odpowietrzenie, czy pompa paliwa pracuje ? sprawdzenie czujnika temperatury płynu chłodzącego, czujnika położenia wału korbowego, luzy zaworowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki 2 Beru i 2 Valeo, auto ma tyle km ile pokazuje licznik, sprawdzałem w ASO, obecny stan paliwa poniżej połowy, tankowane zawsze na Shellu, EVAP pracuje, pompa paliwa pracuje, nawet kilkakrotnie przekręcałem zapłon przed odpaleniem aby być pewnemu, że paliwo jest podane. Czujnik temp. wydaje się dobry, wskazanie deski pokrywa się ze wskazaniem ECU.

Jakby był problem z luzami zaworowymi to problem występował by za każdym razem, a czasami zdarza się że nie wystąpi. Czujnik położenia wału to raczej by wgl nie odpalał albo miał kłopoty z pierwszym odpaleniem, tymczasem pierwszy raz zawsze pali na tzw. dotyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to trochę podejrzane. Przebieg 133.000 km, a auto ma robioną; kontrolę szczelności układu dolotowego, kontrolę połączeń elektrycznych, wymianę sondy lambda, wymianę przepustnicy, wymianę cewki zapłonowej na 3 cylindrze, wymianę potencjometru pedału gazu, świece oraz diagnostykę komputerowa. Dlaczego to wszystko było robione?? Należy podjechać do kumatego mechanika z clipem, bo coś mnie tu nie pasuje, lub auto było po dzwonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem był kiedyś z wieszającą się przepustnicą, ale zanim do tego doszli to została wymieniona sonda, potencjometr gazu, kontrola dolotu i elektryki.

Awaria cewki normalna sprawa, siedziała jeszcze oryginalna Sagema.

Ciężko również po 14 latach nie wymienić świec w aucie, właśnie problem jest taki, że nie ma tu kumatych mechaników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy jechać do mechaników z forum ; dolnośląskie lub do ASO Reno i nie płacić za czynności, jeżeli nie ma efektu poprawy. Jaki jest stan paliwa? gdzie tankowałeś ostatnio ? jaka jakość paliwa ? co z filtrem paliwa ?

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś map sensor? Nie znalazłem go na tej długiej liście dotyczącej ostatnich wymian :) Generalnie dla mnie to trochę wygląda tak jakby dostawał gdzieś lewego powietrza, ale specem mechaniki nie jestem.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku, kumaty mechanik z clipem nie będzie mówił, że nic konkretnego nie znalazł, tylko wskażę usterkę, określi cenę części i usługi oraz odda auto w 100% sprawne. Ty masz to empirycznie sprawdzić i jeżeli wszystko jest OK, to dopiero płacisz i odbierasz auto. Jeżeli nie jest OK, to nie płacisz i negocjujesz. " Czy mechanik jest w stanie usunąć usterkę ?? a jeżeli nie , to odbierasz auto bez zapłaty i szukasz kumatego mechanika z clipem od reno.

Czy Tobie w pracy płacą, jak nie zrobisz tak jak trzeba ???

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!