Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,6 16v rozrusznik kręci, silnik nie reaguje.


en 57

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Megane II 2007 rok silnik 1,6. Mam go od roku. Zrobiony rozrząd z KZFR niecały rok temu. Samochód co pewien czas, szczególnie po dłuższej trasie o postoju nocnym, gasł po pierwszym odpaleniu (dodanie gazu pomagało). Ostatnio robił to coraz częściej. Teraz 4 dni stał w garażu, próbuje odpalić, ale tylko kręci rozrusznik. Silnik w ogóle nie drgnie. Immobilizer po wciśnięcia stop chwilę zapala diodę na kilka sekund po czym gaśnie i dalej pulsuje normalnie. Blokada kierownicy działa prawidłowo. Czytałem o czujniku wału, który jutro sprawdzę (nie wiem jak - poszukam co mogę z nim zrobić), ale niepokoi mnie jeszcze jedna sprawa. Auto miało przy wymianie oleju i kompletnego rozrządu ok 100tys. (sprawdzone w ASO). Wlałem mu 5w40 Elfa i od tego czasu zaczął się mały wyciek z górnej części silnika, nad świecami. Dziś zauważyłem że trochę tego oleju dostało się w gniazdo jakiegoś czujnika, który znajduje się przy wlewie oleju i zastanawiam się czy to to nie jest powodem tego problemu. Wybaczcie jestem laikiem, także nie posługuje się terminologią mechaników itd. Czy czujnik położenia wału (wiem gdzie jest) można czymś wyczyścić (na próbę? ) Może macie jakieś sugestie od czego tu zacząć lub jest jakiś post, który przeoczyłem a objawy są podobne. Będę wdzięczny za każdą wskazówkę. Z góry dzięki serdeczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przy wlewie (okolice cewki) to czujnik położenia wałka rozrządu, jak jest uszkodzony objawami może być zła praca silnika czy gaśnięcie, lub jak u Ciebie brak możliwości odpalenia auta. Jak jest zalany olejem spróbuj wyczyścić, zwłaszcza kostkę połączeniową i piny. Wspomniany przez Ciebie czujnik wału korbowego również może powodować takie objawy - oba czujniki wykorzystywane są przy uruchomieniu silnika.

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przy wlewie (okolice cewki) to czujnik położenia wałka rozrządu,

Niestety to nie czujnik tylko zawór olejowy koła zmiennych faz rozrządu. Podczas uszkodzenia tego zaworu lub czujnika wałka rozrządu, może gasnąć tak jak Ci gaśnie, ale nie koniecznie. Wiele na ten temat napisano na tym forum. np. o czujniku: Mój odnośnik lub o zaworze: Mój odnośnik Radzę zapoznać się z całością.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za wyjaśnienie znaczenia tych czujników. Dziś będę działał przy samochodzie także dam znać co i jak.

 

Dodano: 10 lis 2016 - 15:16

Mireczek01 on mi gasł ostatnio co raz częściej po pierwszym rozruchu. Dodanie gazu podczas kręcenia utrzymywało pracę. Nie gasł podczas jazdy, obroty równe. Zacznę od czujnika położenia wału. Rozumiem, że wszelkie odłączania wtyczek robić na odpiętym aku, aby błędu nie było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odłączam z podłączonym akumulatorem i czasami na pracującym silniku, żeby sprawdzić od razu czy jest jakaś różnica. Ja bym zaczął, od podłączenia samochodu do CLIPA i sprawdził najpierw czy są jakieś błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

 

Dodano: 11 lis 2016 - 01:31

Trochę zacząłem od d..y strony. Wyczyściłem czujnik położenia wału oraz zawór oleju KZFR. Spojrzałem na cewki i gniazda świec. 4 gniazdo zalane olejem, 3 mniej, 2 prawie suche i 1 suche ale na cewce była stopiona porcelana ze świecy. Wyczyściłem cewkę z porcelany, miała konsystencję gumy do źucia. Olej tli się także w połowie głębokości gniazda świecy. Świece wyciągne, pewnie do wymiany bo pozalewane. Polećcie mi dobre świece? bo do tej pory miałem same diesle i temat dla mnie nowy. Próbowałem go zakręcić na koniec, nie odpalił ale juź załapywał.

 

Dodano: 11 lis 2016 - 01:38

Czytałem że ten olej wyciekający to przypadłość dość częsta. Z mechanikiem miałem dylemat jaki mu wlać olej (to było w grudniu 2015 zaraz po kupnie, wtedy był suchutki) bo pod maską były 2 naklejki, jedna wcześniejsza z 10w40 i późniejsza z 5w40, co było paradoksem. Czy wlanie mu 10w40 może zniwelować te pocenie?

 

Dodano: 11 lis 2016 - 01:50

Zastanawia mnie także dlaczego w świecy z suchym gniazdem doszło to jakiegoś przepięcia, które aż stopiło porcelanę. Pierwszy raz spotykam się z takim defektem, chociaż znawcą tematu nie jestem. Ciekawe ile czasu się tak podtapiała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece kup oryginały, wpisz np. w allegro nr części 7700500155. Co do zalewania to zobacz tutaj: Mój odnośnik Taki duży wyciek to nie mogło być "pocenie". Rozumiem, że mechanik nie rozlewał oleju wszędzie dookoła jak wlewał olej. Olej kup ELF 5W/40 tak jak nakazuje producent i tyle, zmieniaj go jednak częściej niż co 30tys. km.

dlaczego w świecy z suchym gniazdem doszło to jakiegoś przepięcia

Zrób zdjęcie cewki i świecy może czegoś brakuje w cewce - dziwna sprawa. Jakie to świece?

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zmieniam co roku lub 10 do 15 tys. Zrobiłem nim od grudnia 2015 (gdy był suchy, ale nie był myty) ok 12 tys. Także chcę wymienić i ewentualnie uszczelnić. Co do cewki to jak zauważyłem że na ,,sprężynce,, jest porcelana i brakuje jej na świecy, to ściągnąłem tą gumę która osłania sprężynkę, wyszła luzem (nie znam budowy cewki aż tak także bądź wyrozumiały proszę :)) wyczyściłf benzyną ekstrakcyjną i złożyłem.

Olejem nikt nie lał tam gdzie nie trzeba. Wymieniłem w grudniu 2015, był suchy, zakurzony, niemyty, pracował i do tej pory praktycznie normalnie. Pocenie pojawiło się po pierwsze jeździe z Wawy do Gdańska i już tam zauważyłem problem. Byłem z tym u mechanika ale wtedy to nie wyglądało tak groźnie, kanały jak i same świece były czyste.

Świece wykręce jutro bo klucz do nich odmówił posłuszeństwa a dziś święto.

 

Dodano: 11 lis 2016 - 12:41

Zrobię zdjęcia jutro, jak kupię klucz i świece. Będzie to bardziej obrazowe.

 

Dodano: 11 lis 2016 - 13:21

Wyczytałem że cewki pracują szeregowo parami. 1 z 3 i 2 z 4 z tym że odłączenie nieparzystych wyłączało silnik. Skoro u mnie jest 1 uszkodzona to może cewki podmienię i spróbuję.

 

Dodano: 11 lis 2016 - 13:49

Mireczek01 właśnie przeczytałem Twój post o wycieku oleju na łączeniu kolektora ssącego z odmą. To by było to gdyź mam bardziej zalane gniazdo świec 4 i trochę 3. Im dalej w lewo tym bardziej sucho. Poszukam jak rozebrać po kolei przepustnicę i kolektor.

Edytowane przez en 57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cewki pracują szeregowo parami. 1 z 3 i 2 z 4

Nie, pracują 1-4 i 2-3 - połączone szeregowo, parami. Wypięcie wtyczki z którejkolwiek cewki powoduje wyłączenie obu.

Sprawdzenie prawidłowego działania cewek można sprawdzić, na pracującym silniku, tylko i wyłącznie przez jej podniesienie do góry i "wypięcie" jej ze świecy.

Renault liczy odwrotnie kolejność cylindrów. 1 cylinder to ten przy sprzęgle, 4 - przy rozrządzie.

Zanim zaczniesz cokolwiek rozbierać i uszczelniać dokładnie wyczyść górę głowicy, nie zdejmuj kolektora. Zdemontuj cewki i wyczyść gniazda. Jak to zrobisz obserwuj czy dalej jest wyciek oleju.

Najlepiej daj jakieś zdjęcie cewek i świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukam jak rozebrać po kolei przepustnicę i kolektor.

Jak już się zdecydujesz zdjąć, to nie masz co szukać jak. Wszystko jest na wierzchu z łatwym dostępem. Kilkanaście minut roboty. Zaczynasz od przepustnicy. Zdejmujesz gumowy wąż od filtra (ściskając go na siłę - uważaj na "ślepą" rurę co idzie na bok, nie ułam jej). Następnie odkręcasz 4 śruby z boku na klucz 10. Odłączasz wtyczkę i z tyłu jest złączka od par paliwa (trzeba ścisnąć z dwóch stron chyba zielone wciski -może być ciężko palcami- i ściągnąć rurkę).

Kolektor odkręcasz na 8 śrub, 5 z przodu, 2 z tyłu i jedna pośrodku z prawej przy przepustnicy. Odłączasz instalacje elektryczną z zatrzasków i wtyczki czujników. Nie zrażaj się dziwnym "gwiazdkowym" kształtem śrub z przodu, odkręcisz je zwykłą nasadową 10. Możesz wyciągnąć cewki. I to wszystko.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mireczek01 dzięki śliczne za dokładny wykład :) teraz mam to jak na dłoni.

Pierwsza sprawa to uruchomić auto więc wymiana świec i test cewek. Podejrzewam że dwie zalane olejem a czwarta już nie dawała iskry bo porcelana izolowała ją od świecy.

Jak odpalę zdejmuję kolektor i czyszczę, ale warto przedtem zaopatrzyć się w tą uszczelkę. Zrobię jak wspomniałem zdjęcia tych kanałów czy gniazd świecowych jak i świec i cewek.

 

Dodano: 12 lis 2016 - 10:27

Panowie poratujcie wiedzą bo jedyne co znalazłem to odmiennie opinie.

Jadę do sklepu po świece i tak: sklep ma te oryginały, które podał wyżej mireczek01 lub EYQUEM, które jak wspomniał sprzedawca były montowane oryginalnie przez renault. Co byście brali? Na wszelki wypadek odłożyłem te 4 z numerem katalogowym bo zostały ostatnie :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź tańsze i tyle. Ja kupuje oryginalne bo w internecie są częściej tańsze niż zamienniki w sklepie.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!