Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stukanie w przednim zawieszeniu. POMOCY


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Mam wielką prośbę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu.

 

Objawy:

 

Stukanie w przednim zawieszeniu.

Dźwięk głuchy, jakby metal o metal.

Bardzo podobny do tego jak padnie sworzeń wachacza (kiedyś to miałem).

Stukanie słychać TYLKO podczas jazdy na SKRĘCONYCH kołach po nierównościach.

Słychać to na krótkich nierównościach, a nie na dołach na których buja.

 

Wykonane czynności:

 

1. Wymienione drążki

2. Wymienione sworznie wachacza

3. Wymieniona poduszka silnika (prawa górna od strony rozrządu)

 

4. Badanie na stacji diagnostycznej na szarpakach – wszystko OK

5. Badanie ręczne u kilku mechaników – wszystko OK.

6. Przejazd samochodem z jednym mechanikiem – to normalne (amortyzatory gazowe dobijają do końca i stąd ten dźwięk) – trochę nie do wiary jak na takich małych nierównościach mogą amorki dobijać do końca???

7. Badanie sprawności amorków – 60-70% sprawność.

 

Jeden z mechaników wymyślił, że to może poduszki amortyzatora.

 

Proszę Was o pomoc. Może ktoś miał podobny problem? Jeszcze raz podkreślam – słychać tylko na skręconych kołach! Nigdy na wprost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rada jest jedna - skorzystać z opcji <ok>

Poczytać, co tam jest napisane i po kolei eliminować punkty, w których może "pukać".

Jak na mój gust to prawdopodobnie puka na łożysku amortyzatora, ale głowy nie dam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każda renufka ma wprasowany sworzeń w wahacz.

Kolega pol555 nie podał jaka to "odmiana" Megany, więc pozostają jedynie domysły.

Po za tym odsyłając do opcji Szukaj miałem na myśli przeczytanie i wynotowanie gdzie i co może pukać. Potem z taką listą wchodzi się pod auto i sprawdza kolejne elementy.

Jak lista się skończy to wtedy jest problem, bo nie koniecznie moż e"pukać" z przodu, tylko z tyłu, ale "przenosi" na przód.

Sorry, ale szklanej kuli nikt tu nie ma i nie wskaże gotowego rozwiązania, bez "wkładu pracy własnej"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sworzeń wachacza da się wybić z wachacza. miałem tak zrobione z obydwu stron. koszt sworznia pięć razy mniejszy niż całego wachacza <ok>

 

[ Dodano: 2008-05-07, 21:08 ]

kolega pol555 podał typ megany - jest w temacie posta Meg II ph I. Co do szukania to owszem szukałem i są rzeczywiście różne przyczyny pukania u różnych osób ale żaden przypadek nie jest podobny do mojego. dlatego właśnie napisałem posta bo może ktoś miał takie objawy ale ich nie opisał. Poza tym może nie każdy ma warunki i umiejętności żeby wejść pod samochód i sprawdzić co puka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wahacza to proponuje słownik ortograficzny

http://so.pwn.pl/lista.php?co=wachacz

i

http://so.pwn.pl/lista.php?co=wahacz

 

Mając odpowiednie narzędzia można wiele zdziałać.

Proponuję znaleźć dobry, sprawdzony warsztat i pojechać, powiedzieć o co chodzi niech wezmą auto na szarpak. Jak jest dobry diagnosta to znajdzie co puka. Takie warsztaty czasami nie pobierają opłat za takie sprawdzenie, pod warunkiem, że u nich usunie się usterkę.

Ja np taki warsztat ma i znam ekipę, ale czasami to jadę tylko na zwiad czy są ludzie którzy rzeczywiście znają sie na tym co robią, a nie tylko udają że wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dodano: 2008-05-07, 21:08 ]

kolega pol555 podał typ megany - jest w temacie posta Meg II ph I. Co do szukania to owszem szukałem i są rzeczywiście różne przyczyny pukania u różnych osób ale żaden przypadek nie jest podobny do mojego. dlatego właśnie napisałem posta bo może ktoś miał takie objawy ale ich nie opisał. Poza tym może nie każdy ma warunki i umiejętności żeby wejść pod samochód i sprawdzić co puka??

 

No podał... ale ja też mam MII ph I i mam wprasowany sworzeń...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam MII ph I i sworzeń też mam wprasowany, wyciąga się go za pomocą prasy i wprasowuje nowy też prasą <ok> wiem bo to przerabiałam kilka miesięcy temu, suchutki, jak Ci ktoś kazał wymienić cały wahacz to Cię nabił w bulte albo nie wiedział, że to sie wymienia, no chyba, że są różne wahacze w meganach II ale raczej w to wątpię.

Co do stukania, mi też coś stuka jak jadę szybciej np po dziurach, ale w zawieszeniu mam wszystko OK, wiec dałem sobie z tym spokój...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile kosztuje nowy sworzeń? ile kosztuje wprasowanie go?? ile warsztatów zrobi Ci to bez jechania z wahaczem na prasę? jak długo bedzie trwała wymiana takiego sworznia??

 

Ja zaplaciłem za mój wahacz z wymianą 150 zł (czyli wszystkie sworznie i tuleje nowe), czas około 30 minut.

A na takim juz jeździłem w LAgunie II więc wiem że nie jest jakąś słabą podróbą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sworzeń 60-80zł zależy jaki, pół godzinki roboty, w warsztacie którym mi to robili mieli praskę więc nie było problemów, nie wiem co to za wahacz za 150zł czy dobry czy nie, w każdym razie ja tylko napisałem jak się sytuacja przedstawia, mechanik zapytał czy zmieniamy sworzeń czy cały wahacz wiec normalnym jest, że wybrałem wymianę sworznia jeżeli reszta jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

 

Stukanie słychać TYLKO podczas jazdy na SKRĘCONYCH kołach po nierównościach.

 

A czy to stuka przy skręcaniu w obie strony czy tylko w jedną ?

Bo u mnie stuka przy skręcie i trzymaniu kierownicy w prawo.

 

Jeden mechanik mo powiedział że to prawdopodobnie miejsce gdzie wychodzi drążek z maglownicy się wyrobił i stuka o obudowę maglownicy.

Ciężko mi w to uwierzyć ale już tracę siłę bo stuka nawet głośno.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dobrego mechanika, lub lubisz robić to sam, sprawdź koniecznie zaciski hamulców- też walczyłem w mojej Megi ze stukami, i faktycznie wyszło takie coś :) a źródło dźwięku oraz jego charakter wcale na to nie wskazywał :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!