Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ładowanie Akumulatora, Kodowanie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam Scenica 1.6 benzyna z 1997 r. Mam pytanie czy po wyjęciu akumulatora na kilka godzin w celu podładowania i ponownym podłączeniu będę musiał od nowa kodować immobilizer, kluczyk ? Jest to wersja podstawowa samochodu, wyświetlacz informuje jedynie o przejechanych kilometrach.

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Rzeczywiście odpiąłem i podłączyłem pod prostownik. Niestety widzę, że chyba niewiele to dało bo mam problem dalej z rozruchem. Słychać jakieś strzelanie spod maski, silnik się krztusi. Świece i przewody nowiutkie, więc chyba aku. Ale widzę że akumulator ma klemy wkręcane, a nowe akumulatory są na zacisk co z tym zrobić, są jakieś nasadki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45Ah, dokładnie taki miałem w swoim Megane I z tym samym silnikiem. Co do tych nakręcanych klem to od razu ostrzegam, że praktycznie niemożliwe jest ściągnięcie tych nakładek z gwintem na klemach bez wyłamania niektórych ząbków będących w dolnej części. Te nakładki dość dobrze tam siedzą, a sam materiał bardzo miękki jest...Ja swego czasu przy wymianie aku założyłem potem te stare nakładki, ale musiałem je porządnie nabić, a i tak jedna nie trzymała się na tyle solidnie, na ile powinna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem właśnie u kolegi. Sprawdził mi akumulator (testerem napięcia) i stwierdził że aku jest ok. Co może być jeszcze przyczyną problemów z odpalaniem ? Kolega twierdzi że to elektromagnes, bo rozrusznik kręci, słychać jakby strzelanie prądem z pod maski. Świecie i przewody są nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam nietrwałość fabrycznych nakręcanych zacisków.

U siebie w sceniolu starszym także wymieniałem na mosiężne, zakręcane śrubami M6.

Co do problemów z odpaleniem, to elektromagnes może powodować problemy z praca rozrusznika, niekoniecznie z zapłonem.

Warto jeszcze sprawdzić stan plecionki miedzianej i jej połączenia z masą silnika i karoserii.

To przez nią płynie minus od aku do bloku silnika.

Korzysta z tego zarówno rozrusznik jak i zapłon.

W obwodzie ładowania także to połączenie jest ważne.

Czym to kolega sprawdzał??

Zwykłym miernikiem, czy takim który mierzy aku pod obciążeniem??

Przykładowy tester aku:

http://akumtest.pl/sklep/25-vas-260p-tester-do-akumulatorow-12v-600a-id-g588.html

Dopiero pomiar takim ustrojstwem powie Ci prawde o stanie aku.

Mój aku sprawdzany normalnym voltomierzem także nie wykazywał spadków napięcia.

Dopiero pomiar pod obciążeniem pokazał jak szybko z ponad 12V spada do 8V czyli aku zdycha.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega sprawdzał zwykłym miernikiem. Wskazanie było 12,45 a po chwili wzrosło do 12,46. A czujnik położenia wału też może być przyczyną ? Dodam że dużo łatwiej i szybciej odpala na ciepłym silniku, po postoju zawsze jest trudniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy słabym (wiekowym) akumulatorze, na ciepłym silniku z reguły jest łatwiejszy rozruch, olej jest rzadszy i już rozprowadzony, a i akumulator rozbudzony i podładowany.

Kolega sprawdzał zwykłym miernikiem. Wskazanie było 12,45 a po chwili wzrosło do 12,46.

Może być zwykły miernik napięcia i pomiar byłby bardziej miarodajny, gdyby napięcie było mierzone podczas rozruchu silnika - wtedy widać byłoby do jakiej wartości siada napięcie właśnie podczas rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem akumulator na nowy z Varty. Dalej jest problem. Odpala co prawda za każdym razem, ale trwa to dłużej niż w sprawnym aucie. Dłużej kręci i słychać jakieś strzelanie z pod maski. Jaka przyczyna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To takie jakby szybkie cykanie. Dodam że jak odpali to wszystko chodzi bez zarzutu.

 

Dodano: 01 gru 2016 - 16:05

Narazie problem rozwiązany przeczyściłem czujnik położenia wału, i problem ustał, odpala normalnie. Miejmy nadzieję że problem nie wróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!