Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ładowanie Akumulatora, Kodowanie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam Scenica 1.6 benzyna z 1997 r. Mam pytanie czy po wyjęciu akumulatora na kilka godzin w celu podładowania i ponownym podłączeniu będę musiał od nowa kodować immobilizer, kluczyk ? Jest to wersja podstawowa samochodu, wyświetlacz informuje jedynie o przejechanych kilometrach.

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Rzeczywiście odpiąłem i podłączyłem pod prostownik. Niestety widzę, że chyba niewiele to dało bo mam problem dalej z rozruchem. Słychać jakieś strzelanie spod maski, silnik się krztusi. Świece i przewody nowiutkie, więc chyba aku. Ale widzę że akumulator ma klemy wkręcane, a nowe akumulatory są na zacisk co z tym zrobić, są jakieś nasadki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45Ah, dokładnie taki miałem w swoim Megane I z tym samym silnikiem. Co do tych nakręcanych klem to od razu ostrzegam, że praktycznie niemożliwe jest ściągnięcie tych nakładek z gwintem na klemach bez wyłamania niektórych ząbków będących w dolnej części. Te nakładki dość dobrze tam siedzą, a sam materiał bardzo miękki jest...Ja swego czasu przy wymianie aku założyłem potem te stare nakładki, ale musiałem je porządnie nabić, a i tak jedna nie trzymała się na tyle solidnie, na ile powinna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem właśnie u kolegi. Sprawdził mi akumulator (testerem napięcia) i stwierdził że aku jest ok. Co może być jeszcze przyczyną problemów z odpalaniem ? Kolega twierdzi że to elektromagnes, bo rozrusznik kręci, słychać jakby strzelanie prądem z pod maski. Świecie i przewody są nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam nietrwałość fabrycznych nakręcanych zacisków.

U siebie w sceniolu starszym także wymieniałem na mosiężne, zakręcane śrubami M6.

Co do problemów z odpaleniem, to elektromagnes może powodować problemy z praca rozrusznika, niekoniecznie z zapłonem.

Warto jeszcze sprawdzić stan plecionki miedzianej i jej połączenia z masą silnika i karoserii.

To przez nią płynie minus od aku do bloku silnika.

Korzysta z tego zarówno rozrusznik jak i zapłon.

W obwodzie ładowania także to połączenie jest ważne.

Czym to kolega sprawdzał??

Zwykłym miernikiem, czy takim który mierzy aku pod obciążeniem??

Przykładowy tester aku:

http://akumtest.pl/sklep/25-vas-260p-tester-do-akumulatorow-12v-600a-id-g588.html

Dopiero pomiar takim ustrojstwem powie Ci prawde o stanie aku.

Mój aku sprawdzany normalnym voltomierzem także nie wykazywał spadków napięcia.

Dopiero pomiar pod obciążeniem pokazał jak szybko z ponad 12V spada do 8V czyli aku zdycha.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega sprawdzał zwykłym miernikiem. Wskazanie było 12,45 a po chwili wzrosło do 12,46. A czujnik położenia wału też może być przyczyną ? Dodam że dużo łatwiej i szybciej odpala na ciepłym silniku, po postoju zawsze jest trudniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy słabym (wiekowym) akumulatorze, na ciepłym silniku z reguły jest łatwiejszy rozruch, olej jest rzadszy i już rozprowadzony, a i akumulator rozbudzony i podładowany.

Kolega sprawdzał zwykłym miernikiem. Wskazanie było 12,45 a po chwili wzrosło do 12,46.

Może być zwykły miernik napięcia i pomiar byłby bardziej miarodajny, gdyby napięcie było mierzone podczas rozruchu silnika - wtedy widać byłoby do jakiej wartości siada napięcie właśnie podczas rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem akumulator na nowy z Varty. Dalej jest problem. Odpala co prawda za każdym razem, ale trwa to dłużej niż w sprawnym aucie. Dłużej kręci i słychać jakieś strzelanie z pod maski. Jaka przyczyna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To takie jakby szybkie cykanie. Dodam że jak odpali to wszystko chodzi bez zarzutu.

 

Dodano: 01 gru 2016 - 16:05

Narazie problem rozwiązany przeczyściłem czujnik położenia wału, i problem ustał, odpala normalnie. Miejmy nadzieję że problem nie wróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!