Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.9 DCi Problem z kopceniem


Rabcio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z silnikiem 1.9 DCi ( 120KM) otóż od pewnego czasu zaczął niemiłosiernie kopcić . można powiedzieć, że kopci cały czas nie wpspominająć już o dodawaniu gazu <ok> współczuje kierowcą jadącym za mną... Dawniej owszem puścił dymek ale sporadycznie.

 

Lecz to nie jedyny problem otóż zauważyłem dziwnie zachowanie silnika otóż przykład:

Jadę sobie 50km/h bieg 3 obroty w granicach 2000. w momencie dodania gazu auta zaczyna się cząś :-/ szczerze mnie to nie pokoi ponieważ czasami wstrząsy są ogromne i zmuszają mnie do zjechania na pobocze oraz zgaszenia silnika.

 

Filtr paliwa był wymieniany filtr powietrza także. Miesiąc temu cały rozrząd + pompa. olej wraz z filtrem także ( wymieniany lecz nie wiem na jaki )

 

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja stawiam na turbine, w okolicach właśnie 2tyś obr/min (chyba 1800) zaczyna pompować wiec możliwe, że to ona daje dupska, radze to sprawdzić bo jak Ci się turbina rozleci to może pociągnąć za sobą cały silniczek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czwartek jestem umówiony w ASO na wiosenny przegląd więc mógłbym im zlecić sprawdzenie turbiny tylko czy ktoś wie ile takie sprawdzenie kosztuje ? i co mam im dokładnie zlecić.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Aso lepiej nic nie rób z turbiną.Skasują Cię jak za zboże...Jesteś pewny,że to turbina? Słyszysz jakiś hałas od turbiny czy to się wszystko objawia tymi szarpaniami czy też wstrząsami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak turbina padła to powinen też brać przy tym olej w dużej ilości o ile się nie mylę. z turbiną lepiej skoczyć do zakładu który zajmuje się ich regeneracją. a po tej wymianie rozrządu takie przygody się nie zaczeły? bo może ta czkawka auta jest może przez złe ustawienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem tak sobie teraz myślę, że właśnie po wymianie rozrządu się to zaczęło. Kurcze problem w tym, że rozrząd kupiłem w hurtowni a montowałem w zupełnie innym zakładzie i mogą mieć o to pretensje. Nie wiem co robić jeżeli chodzi o drgania to ewidentnie coś z silnikiem bo drgania ustępuje w momencie włączenia turbo tak przynajmniej przypuszczam.

 

Jedyne co zwróciło u mnie uwagę w silniku to metaliczny dźwięk słyszalny podczas jazdy dochodzący z okolic silnika i tylko jeżeli jadę przy otwartej szybie w wąskich uliczkach ( bo wtedy się dźwięk odbija) odnośnie kopcenia to sam nie wiem czy może to być wina jakiegoś słabego oleju ? dawniej kopcenie występowało w przypadku mułowatej jazdy po mieście na niskich obrotach i biegach lecz pomagało " przedmuchanie" i było czysto.

 

Szczerze nie mam pojęcia jaki olej jest obecnie bo jak już pisałem był on wymieniany ( nie przeze mnie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!