Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wzmacniacz + głośniki z starym radiem


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym w swojej megane trochę polepszyć dźwięk, ponieważ fabryczne głośniki już się chyba zużyły, moją wizją jest dodanie wzmacniacza, skrzyni basowej/tuby, głośników a to wszystko podpięte pod fabryczne radio.

 

Dokładniej mówiąc, chcę pod fabryczne radio (nie chcę innego ze względu na wyświetlacz oraz sterowanie z kierownicy) podpiąć konwerter RCA (radio tuner list) i z konwertera pociągnąć kabel do wzmacniacza, który będzie dawał sygnał na skrzynie basową w bagażniku oraz nowe głośniki z przodu (głośniki kupię "13 ponieważ nie mam ochoty na zabawę). I tutaj pojawia się parę pytań..

 

1. Czy to w ogóle ma sens? (podłączanie tego pod fabryczne radio? pewnie mały)

2. Co z tweeterami i głośnikami z tyłu? Czy jeśli podepnę taki konwerter http://allegro.pl/brak-rca-w-radiu-konwerter-sygnalu-audio-rca-m006-i6463936070.html mogę do tych kostek z drugiej strony normalnie podpiąć głośniki z tyłu i tweetery?

3. Czy mogę do wzmacniacza dwukanałowego w jeden kanał podpiąć skrzynie basową a w drugi kanał podpiąć oby dwa głośniki przednie? Czy lepiej (O ILE TAK MOŻNA) wzmacniacz 4 kanałowy i 2 kanały w mostek na skrzynie a pozostałe 2 na głośniki przednie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ze to wszystko da ci tylko trochę basu w bagażniku i tyle . Ten adapter chyba nie zmienia ilości sygnałów do głośników więc raczej podłączysz też tył. Jeżeli chodzi o wzmacniacz to musisz mieć 4 kanały i zrobić tak jak piszesz.

Ja też będę na wiosnę robił w swojej megi przód ,mam głośniki dls do tego dorzucę jakiś wzmacniacz i może drzwi przód wygłuszę.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez tomqu86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w lecie robione tak samo jak Ty przez konwerter, tylko bez głośników z przodu.

Mianowicie, zakupiłem skrzynie + wzmacniacz + konwerter (dokładnie taki sam jak wysłałeś)

Sygnał wziąłem z prawego i lewego tylnego głośnika, który szedł kablem do konwertera.

Następnie z poszły w ruch kable RCA z konwertera do wzmaka, dalej już wszystko jasne.

Generalnie powiem Ci tak, nie ma co tego robić, ja nie byłem zadowolony, zależy też jaka piosenka, na jednej grało ładnie na drugiej tragedia. Ja osobiście zaniosłem radio do znajomego elektronika, wyciągnął mi 2 kanały RCA z przed końcówki wzmacniacza, 4 też można jeżeli Ci potrzeba, gra dużo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam tego raczej nie zrobisz, chyba, że masz pojęcie, popytaj jakichś elektroników pobliskich, najlepiej jakby Ci wyciągnął od razu 4 kanały, mi wyciągnął 2, a okazuje się, że będę potrzebował 2 dodatkowe i pamiętaj, że chinch ma być ekranowy, który będzie wychodził z płytki radia. Co do wzmak to myślę, że jeżeli jest 4 kanałowy to podepniesz suba i 2 głośniki a więc o ile się nie mylę, będziesz musiał podpinać 4 RCA do radia, na 100% nie jestem pewien, ale tak przypuszczam, niech się wypowie jakiś audiofil :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pytanko, co z tweeterami? Jak one są podłączone teraz (fabrycznie)? Jednym kablem pod zwrotnice razem z przednimi? Czy mają całkowicie osobne kabelki od tych głośników przednich?

Zastanawiam się czy kupić jakiś zestaw odseparowany (np taki Mój odnośnik)

Czy po prostu głośniki jbl cs752 i tweeterami się nie przejmować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że w oryginale zwrotnic nie ma i idą osobne kable na prawy tw jak i lewy, ale nie jestem pewien jak to dokładnie jest, ponieważ nie jestem elektronikiem jakimś, wszystko się okaże w praktyce. Co do zestawu odseparowanego sam będę przez to przechodził, problemem będą zwrotnice jak to będzie zamontować, trzeba będzie pomyśleć dobrze, ale to na wiosnę się ciepło zrobi. Wiadome, że odseparowany zestaw będzie grał lepiej i będziesz słyszał dużo lepsze brzmienie wysokich tonów, tylko jak już pisałem, będzie zabawa z montażem zwrotnic i czy syczki będą pasować w otwór.

Edytowane przez eyf1992
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z mocą na linii wzmacniacz - sub/głośniki?

Na olx.pl widzę pełno "zestawów" gdzie RMS wzmacniacza to 150W a zapotrzebowanie RMS tuby to 250, czy oni aby na pewno mają dobrze dobrany sprzęt?

Co w przypadku gdy głośniki bądź tuba dostają za mało prądu i co w przypadku kiedy dostają go za dużo? (np. wzmacniacz na kanał daje RMS 55W a głośnik potrzebuje RMS 35W?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!