Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II CC - trzeszczenie przy pierwszej fazie skrętu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na samym początku chciałbym się ze wszystkimi przywitać, jestem nowy na forum. Niedawno zakupiłem Megane II w wersji Cabrio-Coupe z 2004 roku z benzynowym silnikiem o pojemności dwóch litrów. Dodam, że nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z francuskimi samochodami ;)

Jak to z używanymi samochodami bywa, najczęściej po zakupie trzeba parę groszy zainwestować. Tak było również i w moim przypadku. Moja Meganka jest już po wymianie oleju, filtrów i klocków z przodu.

Niestety, nie potrafię uporać się z jednym problemem. Mianowicie, byłem na stacji diagnostycznej, żeby sprawdzić ten samochód dokładnie. Wszystko wyszło w porządku, jednak diagnosta zwrócił uwagę na podejrzane, puste trzeszczenie przy skręcaniu kierownicą. Występuje ono jedynie przy pierwszej fazie skrętu, przy pierwszym obrocie kierownicą w prawo. Na szybko diagnosta wytłumaczył, że byś może coś w układzie kierowniczym jest wyszczerbione, gdy właśnie kierownica jest skręcana w prawo i tam coś nie gra. Jednak zostawiłem samochód u nich na resztę dnia, i prócz wyszukania braku kilku śrub gdzieś w podwoziu, doszli do wniosku, że winna tego trzeszczenia jest maglownica.

Pytanie dla bardziej doświadczonych - mieliście do czynienia z uszkodzoną maglownicą ? Czy rzeczywiście moje objawy mogą wskazywać na uszkodzenie właśnie tej części samochodu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podniesieniu jest to samo, bez zmian.

Co do przebiegu to nieco ponad 263 tysiące.

 

Dodano: 20 sty 2017 - 20:10

Obstawiam jednak tą maglownicę, mam zamiar w przyszłym tygodniu zaprowadzić Megankę do sprawdzonego mechanika, zostawić na kolejne dokładne oględziny i zdać się na jego umiejętności.

 

Tymczasem, pojawił się kolejny problem. Oprócz maglownicy, do wymiany była też piasta prawego przedniego koła. Wymieniona została wczoraj i po jej wymianie świeci się kontrolka ABS-u, która wcześniej nie zapalała się. Mechanik upiera się, że to nie z jego winy. Oprócz tego, czasami wyczuwalne jest pulsowanie pedału hamulca przy hamowaniu - wciskam hamulec a on ''drga'' pod stopą. Nie wiem, czym to może być spowodowane, ale dziwnym zbiegiem okoliczności wszystko zgrało się z wymianą tej piasty.

Pojawił się również komunikat ''Check steering'' i mrugający ''Service'', który przestaje mrugać i świeci się wciąż, bez mrugania po przekręceniu kierownicy. Byłem już elektryka, pokasował on wszystkie błędy, ale zostały te ''mechaniczne'', czyli świecąca się kontrolka ABS-u i ''Check steering''. Z tym, że elektryk stwierdził, że ''Check steering'' może być spowodowany felerną maglownicą i po jej wymianie powinien ustąpić. A jakie jest wasze zdanie ? I co sądzicie o świecącej się kontrolce ABS-u ? Doszukiwać się winy u mechanika ? No i ten pulsujący hamulec...

Edytowane przez Cinema-City_II
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kiedyś po wymianie łożyska też miałem problem z abs-em, Okazało się, że na powierzchni magnesu w łożysku był jakiś smar lub inne mazidło. Wystarczyło przetrzeć całą powierzchnię magnesu patyczkiem higienicznym w miejscu montowania czujnika abs i wszystko działa do dziś.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!