Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór KZFR Megane II 2006


poncyliusz

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM

Może ktoś z Was jest w stanie rozwikłać mój problem.

Kupiłem Megane II jesienią 2016r. Po przejechaniu ok 100 km oddałem od razu do zaprzyjaźnionego mechanika (nie raz naprawiałem u niego moją wcześniejszą Megane I) w celu wymiany użytkowych podzespołów.

Wymianie uległ kompletny rozrząd z pompą wody, koło zmiennych faz rozrządu, olej, filtry powietrza i świece, drobna naprawa zawieszenia.

Zaraz po odbiorze auta po ok 100 km. usłyszałem dziwne dźwięki dochodzące z silnika.

Mianowicie przy osiąganiu ok 3 tyś obrotów zaczyna coś tyrkotać, zgrzytać.

Podjechałem do mechanika, obejrzeliśmy auto, wszystkie blachy i to co może dzwonić lub hałasować. I nic.

zauważyliśmy tylko niwielką ilość oleju w okolicy korka wlewu i\oleju.

Do dzisiaj przejechałem ok 10 000. Auto ciągle chodzi tak samo. Zgrzyty przy ok 3 tyś obrotów. Żadnych błędów na kompie. Trochę mułowate.

Czytałem na różnych forach i doszedłem że może to być uszkodzony elektrozawór KZFR.

Kupiłem nowy, oryginalny i nic nie pomogło.

testowałem na różne sposoby.

Najlepsze jest to, że przy odłączonym elektrozaworze i podłączonej do wtyczki żarówki auto chodzi REWELACYJNIE.

No ale nie o to przecież chodzi, żeby jeździć z odłączonym elektrozaworem.

 

PROSZĘ O PODPOWIEDZI GDZIE SZUKAĆ PROBLEMU.

CZY MOŻE TO BYĆ WINA OPROGRAMOWANIA???

 

POZDRAWIAM WSZYSTKICH UŻYTKOWNIKÓW FORUM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

no to jest oczywiście jedna z opcji.

Część była nowa i oryginalna, Ale to oczywiście nie wyklucza jakiejś jej wady.

Moja dziewczyna jeździ megane III i powiem, że jak odłączyłem elektrozawór i podłączyłem pod wtyczkę żarówkę to miałem wrażenie że moja megane II to rakieta.

Wiem że silnik powinien pracować z większą mocą niż obecnie.

 

Czy wchodzą jeszcze jakieś możliwości???

Co się dzieje z silnikiem, kiedy jeżdżę bez elektrozaworu i z podłączoną żarówką? Czy mogę nabawić się jakiejś usterki?

(Żarówkę podłączam dla oszukania komputera żeby nie wyrzucał błędu. Bez zarówki, za to z odłączoną wtyczką auto jeździ ciut gorzej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mechanik, który to robił nie montował tego pierwszy raz.

Ja nie sprawdzałem, ale biorę taką możliwość pod uwagę.

Reasumując:

Do sprawdzenia:

1) czy rozrząd dobrze ustawiony (bo może się przestawił/ przeskoczył???)

2)wada KZFR

Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły???

A czy może być jakaś wada oprogramowania komputera???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed dokonaniem zakupu robiłem przegląd samochodu w ASO i podłączany był do komputera w serwisie Renault w celach diagnostycznych. Zmieniano np język z niemieckiego na polski. Ja nie wiem czy to tylko zmiana "techniczna" czy zmiana całego oprogramowania która może mieć wpływ na działanie niektórych podzespołów. Może np. zmieniono na niewłaściwe, złą wersję.

Technicznie była więc możliwość zmiany oprogramowania, czy jej dokonywano?-mnie o tym nie informowano.

Szukam po po prostu jakiegoś punktu zaczepienia.

Jestem bardzo wdzięczny za każdą sugestię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę aby zmieniali ci oprogramowanie w którymkolwiek podzespole na przeglądzie przed zakupowym, sama zmiana języka to tylko zmiana opcji w liczniku.

A olej jaki zalałeś do silnika? Przy KZFR stan oleju najlepiej pod maximum.

Nie pisz dużymi literami w niczym ci to nie pomoże, popraw to - słabo to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem przyczyn należy szukać w tym, co wymieniałeś (mechanik wymieniał) przed zauważeniem problemów.

Skoro na starych częściach problemów nie było, a pojawiły się po tych profilaktycznych wymianach, to właśnie one są tego powodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rozumiem, ale mam teraz pytania techniczne:

1) czy jeżeli się okaże, że KZFR zostało źle ustawione to czy można to poprawić i to samo koło założyć jeszcze raz?

2) czy jeżeli rozrząd został źle ustawiony to czy wystarczy wymienić tylko pasek a resztę zostawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przyjmując że koło jest OK a było tylko źle ustawione.

Jeśli nic się nie uszkodziło to tak można sam pasek wymienić, jeśli nie zrobimy na tym pasku wielu kilometrów można nie zmieniać nawet paska.

Wracaj do mechanika i niech szuka problemu, oddałeś sprawny samochód na wymianę rozrządu i takowy powinien wrócić - "a nie gwarancja do bramy..." Jeśli popełnił błąd powinien go naprawić - powinien wtedy nic $$ nie skasować, ale może też naprawić swoją pomyłkę ale żeby nie był stratny zrzuci problem na coś innego co może być dobre, niby naprawi i każe sobie płacić... - są też tacy.

A wiesz może czy używał blokad czy też rysował sobie znaki? Jeżeli nie użył blokad jest prawdopodobieństwo że może być przestawiony.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!